Gå til innhold

Hvordan reagerte barna deres på adventskalenderen? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var så morsomt å stå opp i morgest! 4-åringen var ikke klar over at hun skulle få kalender, og da vi kom opp trappen og hun så alle gavene lyste hele henne opp med et forundrende blikk! Jenta ble helt i hundre og skjønte egentlig ikke så mye med de trøtte øynene :) Forklarte at nissen måtte ha vært her i natt med pakker til henne, og hun var så fascinert! Første året med pakkekalender her, og det var stoooort!
Nesten så jeg ønsker vi kunne fått det øyeblikket på film! Og ikke minst der hun satt kjempespent og åpnet den første gaven, og lurte på hvorfor hun skulle få SÅ mange pakker! 
Da er det virkelig morsomt å lage kalender :nissegutt:

Anonymous poster hash: 2ccf1...0c2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har allerede fått legokalender og de spratt rundt her ;)

Sjokoladekalenderen åpnes til barnetv :)

Anonymous poster hash: 6b7d8...1ae

Skrevet

Ho er 20 mnd og har sjokoladekalender. Skjønte ikkje konseptet og maste "meir, meir" då sjokoladen var fortært..

Skrevet

Den blir åpnet litt senere i dag:-)

Lurer kanskje på om jeg skal bytte om gava i dag og i morgen..

Hun er hos besteforeldre i dag og kommer ikke hjem før i kveld etter vi har vært der på middag osv. Hun skal få dvd i dag... Hun rekker jo ikke se den i dag! Lurer på om jeg skal bytte mot blyanten hun får i morgen altså :-)

Tror hun blir helt ellevill. Er 3.5 år og første året med kalender. Hun så kalenderen her om dagen og ble veldig glad i den, men nå er jo alle pakkene hengt på og det har ikke sett :-)

Skrevet

Lover godt her også. De fikk legocity-kalender og legofriends-kalender. Trodde egentlig de kom til å bli skuffa over at det er så lite i hver luke, men ingen sure miner så langt.

Anonymous poster hash: 9d7f9...358
Skrevet

Ellevill. Selv store barn digger kalender. Og det var pepperkakeformer i den, hvilket betyr baking. Nå går snart første brettet i ovnen.

Skrevet

De viste ikke at de fikk pakkekalender, så de ble veldig overraskede og kjempeglade :) Ikke store greiene de får, men jeg har tydeligvis takknemlige barn :)

Skrevet

DVD? Nå ble jeg litt satt ut.. hvor mye bruker dere på kalender? Syns Legokalenderne virker kjempefine :) 

Skrevet

Ho er 20 mnd og har sjokoladekalender. Skjønte ikkje konseptet og maste "meir, meir" då sjokoladen var fortært..

20 mnd og sjokoladekalender? Skikkelig lurt å la ungen bli vant til å få sjokolade hver dag.

Anonymous poster hash: 94563...383

Skrevet

Første år med kalender, og det tok lang tid før hun oppdaget den! da sa hun så fint at hun ville at jeg skulle åpne noen gaver også! nå har hun åpnet første pakke og har gått med den i hånden i to timer!

Anonymous poster hash: 4f4ec...b21

Skrevet

DVD? Nå ble jeg litt satt ut.. hvor mye bruker dere på kalender? Syns Legokalenderne virker kjempefine :)

Ikke meningen å skremme deg :-)

Inkludert 3 dvd, og en gave på julaften som kostet 130 kr så har jeg brukt 500kr :-)

Skrevet

20 mnd og sjokoladekalender? Skikkelig lurt å la ungen bli vant til å få sjokolade hver dag.

Ja, det går nok berre nedover frå no av..
Skrevet

2-åringen syntes det var kjempe stas å se kalenderne på veggen og prøvde å hoppe opp for å få tak i dem :P Ble kjempe glad når ho fikk åpne pakke og en sjokoladerute :)

Skrevet

Den blir åpnet litt senere i dag:-)

Lurer kanskje på om jeg skal bytte om gava i dag og i morgen..

Hun er hos besteforeldre i dag og kommer ikke hjem før i kveld etter vi har vært der på middag osv. Hun skal få dvd i dag... Hun rekker jo ikke se den i dag! Lurer på om jeg skal bytte mot blyanten hun får i morgen altså :-)

Tror hun blir helt ellevill. Er 3.5 år og første året med kalender. Hun så kalenderen her om dagen og ble veldig glad i den, men nå er jo alle pakkene hengt på og det har ikke sett :-)

Fordelen når de er så små, er at de ikke kan tall! :-) Jeg byttet ofte om på gavene så de fikk de ulike tingene når det passet best! :-)

6- og 5- åringen fikk lego og Barbiekalender og ble helt ville (de hadde ønsket seg disse, da). Hylte av glede! :-) 2- åringen fikk pakkekalender, jeg kjøpte en stor pose med plastdyr og pakket inn. Han åpnet en kenguru og ble kjempeglad, men hylte da han ikke fikk åpne flere pakker! ;-) Lurer nesten på om vi skal flytte kalenderen hans ned i kjelleren så han ikke skal bli minnet på den hele tiden…. 

Skrevet

Hun ble ellevill! Hun visste at adventsnissen skulle komme i natt og var tidlig våken i dag, hehe :) Fikk "Jul i Skomakergata" på dvd og sitter nå og har en lang samtale med skomaker Andersen :D

Anonymous poster hash: 413de...693
Skrevet

Ikke meningen å skremme deg :-)

Inkludert 3 dvd, og en gave på julaften som kostet 130 kr så har jeg brukt 500kr :-)

Hehe ok, da blir det litt annerledes. Hører jo om dem som har 3 (???) kalendere osv.

Skrevet

Toppen av lykke her! Overnattet av ulike årsaker ikke hjemme i natt, men hos besteforeldre og bare "måtte" hjemom før barnehagen for å åpne kalender. Bestefar er snill han og kjørte selvsagt innom!

Anonymous poster hash: f8c3a...cea
Skrevet

Jeg tror han syntes det var litt stas da vi hadde adventstund med lukeåpning, tenning av lys og lesing av "så tenner i et lys ...", men han sovnet før den arme lille Nurre (?) ble sittende fast i juletreet :P

Skrevet

Jeg trodde du var nazi på sukker jeg?

Anonymous poster hash: 78048...e2e

Skrevet

Ungene er strålende fornøyde. Når mormor kom med kalenderene deres så måtte alle pakkene legge utover stue gulvet og de måtte titte på. Den ene var kjempe stor, så de er så nyskjerrige.

De var på overnatting i helga, og da måtte de pakke med seg den første pakka. Det var veldih viktig. Og de kom fornøyde hjem med badeskum.

De har også flaxkalendet, betaling for julevasken de hjelper til med. Fast tradisjon for to av ungene her i huset, de to andre gidder ikke vaske eller hjelpe til så da blir det ikke flax kalender på de. (De får jo ikke kjøpt selv)

Og nå kjøpte minsta seg legokalender, den var på salg nå så da hadde ville hun bruke penger på den.

Kalender er gøy, og jeg syns det er like stas som ungene. Jeg ville ha laget kalend til ungene, men mormor er vist den eneste kvalifiserte for den jobben mener ungene. Og det er jo synd på mormor om hun ikke får glede seg md det i løpet av året sier ungene... Så jeg får bare gleden av å se fornøyde unger.

Anonymous poster hash: 49432...b2b

Skrevet

Kan vel seie tilbakehalden i kvardagen. Då er det nemlig rom for t.d. sjokoladekalender i adventstida og julebrus hjå mommo og bestefar ein adventssøndag utan at kosthaldet blir usunt av den grunn.
Skrevet

Kan vel seie tilbakehalden i kvardagen. Då er det nemlig rom for t.d. sjokoladekalender i adventstida og julebrus hjå mommo og bestefar ein adventssøndag utan at kosthaldet blir usunt av den grunn.

Skjønner nesten ikke noe av den dialekta di.

Anonymous poster hash: 4468a...3a7

Skrevet

Det er ikkje dialekt, men nynorsk. Kanskje du kan gå til erstatningssøksmål mot kommunen din for mangelfull skulegang? Det var nemlig pensum på ungdomsskulen.

Eller kanskje du berre har vondt i viljen? I så fall, heilt ok for meg. Det er ikkje nødvendig for meg at alle les innlegga mine..

Skrevet

... eller nynorsk som vi andre kjenner det som ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...