Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 30. november 2013 #26 Skrevet 30. november 2013 HI her. Jeg synes bare det er litt rart at hun velger å gå ut med det i media dagen etter fødsel, som for å skryte av en helt naturlig fødsel. Hvorfor ikke bare heller si at hun klarte seg uten epidural, hvis det var poenget? Anonymous poster hash: 20868...9c0 Kanskje det ikke handlet om å skryte om en naturlig fødsel, men at hun midt i lykkerus og utslitthet, faktisk ikke tenkte over at lystgass er god hjelp for mange, enda det ikke hjelper for alle.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #27 Skrevet 1. desember 2013 Det må jo ha vært som julekvelden for kjerringa -hun kosa seg jo med HVETEBOLLER!!! utrolig! Til og med FF kan ete slik Anonymous poster hash: dcc88...be9
Fruen i huset Skrevet 1. desember 2013 #28 Skrevet 1. desember 2013 Man er ganske "høy" etter en fødsel.. Tenker hun var kjempestolt som klarte seg uten epidural. Jeg fødte også uten smertelindring (ikke vann, ikke lystgass, kun lett massasje av min mann i korsryggen) og hadde STORT behov for å skryte av meg selv etterpå
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #29 Skrevet 1. desember 2013 Nå får dere rulle inn kjerringer! En fødsel innebærer smerter hinsides hva man kan forestille seg(iallefall er det min erfaring). Så om man da bruker lystgass, er det nesten som å fise i ørkenen! Selv om det kan gi noe lindring, kjenner man i aller høyeste grad at man føder. Det er ikke, på noen måte, snakk om full smertefrihet, som det er mulig å oppnå med morfin eller epidural. Man kan derfor nærmest si at man ikke brukte `noen ting`- da sett i lys av hvilke smerter en fødsel innebærer. Anonymous poster hash: e04e0...7f6
Monajenten Skrevet 1. desember 2013 #30 Skrevet 1. desember 2013 For en nydelig og rørende fødselshistorie ❤️
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #31 Skrevet 1. desember 2013 Lystgass er smertelindrende, har man brukt det under fødselen har man ikke født uten smertestillende. At det ikke virker på alle, eller at riene er så intense at den smertestillende effekten ikke registreres, så har man uansett brukt smertestillende. Hva hvis legen setter en dårlig epidural da? En epidural der riene kjennes akkurat like vonde ut, for det å går an. Han man fortsatt født uten smertestillende da? Anonymous poster hash: b363e...0a4
Fruen i huset Skrevet 1. desember 2013 #32 Skrevet 1. desember 2013 Lystgass er smertelindrende, har man brukt det under fødselen har man ikke født uten smertestillende. At det ikke virker på alle, eller at riene er så intense at den smertestillende effekten ikke registreres, så har man uansett brukt smertestillende. Hva hvis legen setter en dårlig epidural da? En epidural der riene kjennes akkurat like vonde ut, for det å går an. Han man fortsatt født uten smertestillende da? Anonymous poster hash: b363e...0a4 Selvfølgelig. Min søster har fått epidural 2 ganger, og 2 ganger uten effekt (den ene gangen gikk den til hodet (ekstrem hodepine). Vil absolutt si at hun fødte UTEN smertestillende selvom de prøvde å gi henne det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå