Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #1 Skrevet 30. november 2013 Jeg er ikke glad i jula lenger, vonde minner. For 5 år siden ble mamma og lillesøsteren min drept i en bilulykke på julaften. Jula har vært vond etter dette, selv om jeg lager jul med gaver og mat for barnas del. Anonymous poster hash: 78644...a19
Jallow B Skrevet 30. november 2013 #2 Skrevet 30. november 2013 Pga kjøpspresset er jeg ikke fan av det, nei. Jeg liker ikke fokuset på at ting skal koste så så mye, hvor mange gaver man får/ikke får, at man kjøper tallerkener og glass og bestikk som brukes noen få ganger i løpet av året, osv osv. Det jeg derimot liker med jula, er familiekosen og avslappinga. Min mor har nok allerede fyllt opp huset med lilla dilldall, og noen få dager før julaften er det fyllt opp med masse rødt dilldall. Tror hun har fem-seks stappfulle esker som tas opp den ene gangen i året..
Ugl@ ruger... Skrevet 30. november 2013 #3 Skrevet 30. november 2013 Huff, jeg er glad i Jula, men har forståelse for at mennesker som har vonde minner fra Jula i barndommen, eller der tragiske ting har skjedd i jula ikke gleder seg. Det legger en kraftig demper på ting. Flott at du alikevel greier å lage jul for barna dine, så håper jeg tiden vil lege litt og at du med tiden kansje kan finne litt glede i Jula igjen gjennom barna dine.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #4 Skrevet 30. november 2013 Huff. Forstår deg godt!! Jeg klarer ikke å like julen. Dette pga at jeg er vokst opp som jehovas vitner. Vi har derfor ikke feiret jul. Hele julekvelden var skikkelig krampaktig. Mine to brødre klagde, kranglet og var umulige, og mamma og pappa kranglet. Hver eneste fuckings julaften!!! Det beste for meg var å låse meg inn på rommet mitt, tenne masse stearinlys og prøve å "flykte". Også var det alltid første skoledag etter nyttår hvor alle snakket om alt de hadde fått til jul. Jeg følte meg så ekstremt utenfor. Når hver jul var over tenkte jeg "heldigvis et helt år til neste gang!!" Men egentlig kan jo ikke min historie sammenlignes med din.... Anonymous poster hash: 584b0...ac2
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #5 Skrevet 30. november 2013 Psykisk syk søster som har hatet meg hele livet. Særlig når vi ble eldre og det ble mer åpenbart at det var hun som var anderledes. (Jeg hadde venner som gav meg julegaver, hun hadde ikke det) hun har klart å ødelegge alt av potensielt gode minner. Anonymous poster hash: 06fb9...549
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå