Gå til innhold

Jeg tror jeg er gravid :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før noen dømmer...vi bruker prevensjon. Vi har tre barn og jeg syns vi har mer enn nok. De skal følges opp og vi er ingen ungdommer mer. Jeg nærmer meg 42. Herregud hva gjør jeg??? Jeg er litt babysyk men når jeg ser realistisk på det kan vi ikke begynne på nytt. Noen gode råd? Hvordan går jeg frem for en eventuell abort? Uff dette er fælt.

Anonymous poster hash: e5f79...948

Videoannonse
Annonse
Skrevet

amathea / fastlege....... ? helsestasjon/helsesøster om du trenger noen å snakke med ...

det meste løser seg nok ved å snakke med mannen din kanskje, om dere er enige ?

fastlege henvender deg til time på gyn på sykehuset slik at de kan fastsette fosterets alder og evt abort.. an ta noen uker før du får time da =/

Anonymous poster hash: 46c67...df7
Skrevet

Huff, for en forferdelig situasjon :( Var i samme situasjon for noen få dager siden, kjøpte en graviditetstest og gudskjelov så var den negativ. Anbefaler deg å kjøpe en test så fort som mulig å ta den da vet du hvert fall hva du har å forholde deg til. Første jeg gjorde etter å ha tatt testen var å bestille time hos gynekolog. Tør ikke å stole på p-piller mer, nå blir det hormonspiral!

Anonymous poster hash: 2c9df...0b5
Skrevet

Må man på sykehuset? Er det ikke noe piller man kan ta?

HI

Skrevet

de pillene får du på sykehuset !

du MÅ ta gyn undersøke så de kan bekrefte alder på foster før du får de tablettene.. men du tar en der og jeg fikk med meg resten hjem så det skjedde hjemme....

noen blir på sykehuset, er opp til sykehuset !

er du lengre enn 8-9 uker tar de nok utskrapning evt..

Skrevet

men ikke noe farlig, de spør deg ikke HVORFOR du skal ta abort, dømmer deg ikke i det hele tatt.. eneste er at du bør se vekk om de ikke har vett til å snu UL skjermen fra deg,..

eneste de spør om er om du er HELT sikker før du får den pillen som stopper utvikling...

Skrevet

Dei tabletane kan du få på legekontor så lenge der er ul.

Anonymous poster hash: d07ca...230

Skrevet

mange legekontor som har innvendig UL da og har de lov til å gi sånne piller ? ok , mulig d =)

Skrevet

Vi er i nesten samme situasjon... Men jeg er 10 år yngre og venter nå nr fire.

Her var det heller ikke planlagt og jeg gikk på P-piller. Var ni uker på vei før jeg skjønte det. Var skikkelig dårlig, men var mye som skjedde og trodde jeg var mega sliten bare.

Vi hadde fra før tre tette og var veldig fornøyd med det! Hadde begynt å selge unna barneutstyr og anså oss som ferdige med de tre vi hadde.

Da vi fant det ut bestilte vi time hos fastlegen, som fikk oss inn på sykehuset neste dag. Vi skulle egentlig ta abort ( jeg fikk innvilget kirurgisk abort). Kom så langt at jeg var lagt inn, fått noe tablettgreier i et glass og sykehusskjorte. Plutselig fikk jeg helt panikk og skjønte at jeg for alltid kom til å mangle et barn om jeg gjennomførte aborten. Heldigvis reagerte mannen på samme måte. Enden på visa ble at vi reiste hjem uten å gjennomføre aborten. Så nå ligger jeg her på sofaen med kul på magen 26 uker på vei. Minste er 16 mnd bare... Så her i huset blir det nå fire barn på syv år:-)

Men de dagene mens vi ventet på å bestemme oss, bestemte oss for aborten for så å ombestemme oss igjen tror jeg er de tøffeste dagene vi noen gang har hatt i vårt liv. For en berg og dalbane av følelser! Komplett kaos, visste til slutt ikke hva jeg egentlig følte.

Ønsker dere masse lykke til uansett hva dere bestemmer dere for!

Anonymous poster hash: 8ed2b...610

Skrevet

Før noen dømmer...vi bruker prevensjon. Vi har tre barn og jeg syns vi har mer enn nok. De skal følges opp og vi er ingen ungdommer mer. Jeg nærmer meg 42. Herregud hva gjør jeg??? Jeg er litt babysyk men når jeg ser realistisk på det kan vi ikke begynne på nytt. Noen gode råd? Hvordan går jeg frem for en eventuell abort? Uff dette er fælt.

KAN ikke begynne på nytt, eller bare en helt ny og uvant tanke som må modnes? Et liten attpåklatt ;) Når det er sagt så er valget deres. Bare ikke gjør noe overilt fordi det ikke var det som var den opprinnelige planen. Lykke til og klem til deg :)

Anonymous poster hash: 5e209...73c

Skrevet

Var i samme situasjon, og abort sto for meg som eneste løsningen. Det viste seg at jeg var mye lenger på vei enn hva jeg trodde, så jeg måtte fullføre svangerskapet. Tungt å venne seg til tanken på å skulle til med bleieskift og våkenetter igjen, og ikke minst tanken på reaksjonen til de rundt oss... ikke minst de store barna.

Men ingenting ble som jeg trodde, overhodet ingenting... Jeg fikk verden nydeligste lille attpåklatt! Han er hele familiens store sjarmør, og jeg kan ikke begripe at jeg noensinne tenkte på å ta han bort.

Det å ha en attpåklatt har jeg funnet ut at har en hel masse fordeler, og jeg vil uten å nøle anbefale deg sterkt å vurdere å beholde den lille!

Lykke lykke til uansett hva du velger!

Anonymous poster hash: 455b8...f7c

Skrevet

Er du baby syk, så hvorfor ikke beholde?

Ting er aldri vanskeligere enn man selv gjør det, ei i barselgruppa mi var 43 når hun fikk siste, de hadde sett seg ferdig med barn når de fikk 3 barnet når hun var 34 år. Men, så ble hun gravid på spiral. Og enda de fikk høre en del at det var vanvidd, så hadde de vurdert abort, og sett at det var utrolig vanskelig, hvorfor fjerne noe de hadde et lite ønske om å beholde? Så, de beholdt, gikk gjennom alt av panikk, redsel og glede de 8 mnd de hadde vist om spira. Spira ble til ei herlig lita jente, og foreldrene fikk ny giv i livet, de har oppdaget at de har all tid og energi, enda de har slått seg ned i sofaen og tenkt at dette makter jeg ikke, så har de funnet frem mer energi, nettopp fordi den lille jenta trengte det :) De har hatt tøffe tak også, men de tøffe takene, ble fort glemt med tiden. Nå er ungen 3 år, og de er overlykkelige over at de var "klin gale" og fikk henne, for hun er hele familiens øyesten :)

Først finner dere ut om du er gravid, er du det, så ta dere den tiden dere har til rådighet, til å finne ut om dere skal beholde eller ikke. Det å abortere, og etterpå sitte med anger og sorg, det er forferdelig, jeg har vært der, og det er hardt å komme over.. Om dere velger abort, så bestill legetime eller ring direkte inn til gyn.pol.klinikk og bestill abort time. Om dere velger å beholde, så gi dere selv mnd frem til fødsel på å forberede dere på det som måtte komme, la dere selv gå gjennom alle følelser dette kan bringe dere :)

Anonymous poster hash: 8dff3...ad1
Skrevet

Min kusine har 3 voksne barn, og ble plutselig gravid. Det tok tid før de skjønte hva det var men hun fikk en velskapt liten datter rett før hun fyllte 46.... Hun er overlykkelig for den lille overraskelsen, selv om sjokket var stort til å begynne med.

Din alder er ingen hindring. Tenk deg nøye om. Hva ønsker du?

Skrevet

Dette er det bare du og din mann som har mulighet til å bestemme. Mye å ta hensyn til i en slik situasjon og det er bare dere som kan ta riktig avgjørelse for dere.

Om dere ønsker en abort er det ikke vanskelig å ordne. Du kan gå til fastlege for å få henvisning eller du kan ringe sykehuset direkte. Tror ikke du kan få gjort dette på allmennlegekontor selv om de skulle hatt ultralyd.

Lykke til med å gjøre riktig valg for dere!

Varm klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...