Gå til innhold

Hvordan ser deres dag ut med en 1 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg føler meg som en skikkelig dårlig mor. Føler jeg ikke gjør noe for 1 åringen min annet enn å leke litt på gulvet med leker han tydeligvis er lei av. Hater helger fordi dagene er så lange, og fra vi står opp så går jeg å lengter etter luren han skal ha i 12 tiden! Jeg suns dette her er så vanvittig kjedelig!

Hva gjør dere på? Går dere og ryddet og vasker mens ungen er tilstede feks? Det er bare å glemme her, da bare sutrer og dilter han etter meg... Sikkert fordi jeg ikke gir nok av meg selv:/ Akk ja, ble jo veldig rotette dette her da, men dere forstår poenget forhåpentligvis...

Anonymous poster hash: 6aeca...268

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg føler meg som en skikkelig dårlig mor. Føler jeg ikke gjør noe for 1 åringen min annet enn å leke litt på gulvet med leker han tydeligvis er lei av. Hater helger fordi dagene er så lange, og fra vi står opp så går jeg å lengter etter luren han skal ha i 12 tiden! Jeg suns dette her er så vanvittig kjedelig!

Hva gjør dere på? Går dere og ryddet og vasker mens ungen er tilstede feks? Det er bare å glemme her, da bare sutrer og dilter han etter meg... Sikkert fordi jeg ikke gir nok av meg selv:/ Akk ja, ble jo veldig rotette dette her da, men dere forstår poenget forhåpentligvis...

hehe, gikk faktisk og tenkte på dette isted.. 

Jeg kjeder vettet av meg. HATER helgene. Savner å ha noen å dele barnet med. Savner å ha noen å være med i helgene. Har jo det i form av venner da, men ikke ofte jeg treffer dem i helgene, i tillegg til at jeg HATER mye folk, og er ikke spesielt glad  å traske rundt i sentrum på en Lørdag.

Dagene ellers, jeg leverer henne i bhg  i 9'tiden, går hjem og enten kjeder meg, eller rydder og vasker, går tur med hunden osv, til kl er 15, så går jeg og henter igjen.. Kanskje innom butikken på hjemveien, så er vi hjemme rundt kl 16.. Da leker vi på gulvet, koser, spiser frem til hun legger seg kl 18..

De dagene hun er hjemme fra bhg (2-3 dager i uka) møter vi venner eller mamma i byen, går på cafè, besøker familie, osv..

Jeg elsker denne tiden, men gleder meg til hun kan være med på iltt mer.. Og til hun begynner å gå.. Så vi kan finne på mer sammen, dra på lekeland, badeland, etc.

Også da hun var mindre, kunne jeg være ute lengre, så jeg kunne møte venner som jobbet i hverdagen, det kan jeg jo ikke nå, siden jeg må dra fra sentrum i 16'tiden for å være hjemme til 17 senest.. 

Skrevet

Skjønner deg :) vi skal ut på trilletur etter luren hans og lørdagsgrøten :) alltid deilig å komme seg ut litt, blir ikke så sliten i hodet og tiden går mye fortere :)

Skrevet

hehe, gikk faktisk og tenkte på dette isted..

Jeg kjeder vettet av meg. HATER helgene. Savner å ha noen å dele barnet med. Savner å ha noen å være med i helgene. Har jo det i form av venner da, men ikke ofte jeg treffer dem i helgene, i tillegg til at jeg HATER mye folk, og er ikke spesielt glad å traske rundt i sentrum på en Lørdag.

Dagene ellers, jeg leverer henne i bhg i 9'tiden, går hjem og enten kjeder meg, eller rydder og vasker, går tur med hunden osv, til kl er 15, så går jeg og henter igjen.. Kanskje innom butikken på hjemveien, så er vi hjemme rundt kl 16.. Da leker vi på gulvet, koser, spiser frem til hun legger seg kl 18..

De dagene hun er hjemme fra bhg (2-3 dager i uka) møter vi venner eller mamma i byen, går på cafè, besøker familie, osv..

Jeg elsker denne tiden, men gleder meg til hun kan være med på iltt mer.. Og til hun begynner å gå.. Så vi kan finne på mer sammen, dra på lekeland, badeland, etc.

Også da hun var mindre, kunne jeg være ute lengre, så jeg kunne møte venner som jobbet i hverdagen, det kan jeg jo ikke nå, siden jeg må dra fra sentrum i 16'tiden for å være hjemme til 17 senest..

Signerer mesteparten her! Hadde lyst på på lysfesten i dag klokken fem å se på fyrverkeri.. men så las jeg at det var 26000 som deltok i fjor, så tror det blir litt revurdering på den..

Skrevet

Ingen av mine er 1 år, men svarer alikevel. Har en på 9 mnd og en på 2 år.

I hverdagen er toåringen i Bhg. Og en typisk dag er slik. Vi står opp og triller til Bhg, går gjerne en tur på veien å ser litt på dyr, gravemaskiner osv. Når vi kommer hjem fra Å levere i Bhg så tar minsten en kvil. Nå tar jeg mesteparten av husarbeidet. Når minsten våkner er det lunch og resten av husarbeidet. Evt vi drar ut på besøk, butikke, åpen barnehage, lekeplassen...så er det en kvil til hvor jeg gjør klar til middag osv.. Etterpå triller vi å henter storesøster. Kommer hjem, lager, spiser middag, leker sammen litt hele familien, kveldsmat og leggetid.

I helgene så er en typisk lørdag slik: våkner, spiser frokost, leker litt, minsten kviler, og etterpå en tur i svømmehallen for alle sammen. Kommer hjem, spiser og så kviler begge to barna. Etter kvilen drar vi på butikken, så kommer vi hjem å lager middag, leker ute, går på besøk etc.

Søndager er familie dag hvor vi går å spiser middag hos besteforeldre. Ellers tar vi det rolig, å leker gjerne ute.

Er du noe ute å leker med barnet ditt? Synes begge mine er flinkere til å leke selv ute. :)

Når det gjelder husarbeid så gjorde jeg ingenting når jeg var hjemme med storesøster, hun sutret og ville ha oppmerksomhet. Lillesøster er fornøyd med det meste å blir med å støvsuger å vasker. Så da gjør vi alt i samme.

Kanskje du kan gjøre mer husarbeid visst ettåringen blir med? En klut med bittelitt vann på er stas, kan vaske leker, bord, gulv osv.. Alltid kjekt å være med.

Anonymous poster hash: ca1d2...50f

Skrevet

Står opp en plass mellom 6.30-8.

Morgenstell.

Frokost.

Litt melk/biola og kanskje en episode eller to av drømmehagen. (morgenkos)

Hvis det er oppholdsvær så går vi oss en tur ut, enten en trilletur sammen med hunden eller bare ut for å leke. Han storkoser seg å sitte på leketraktoren mens mamma'n trekker. Eller så leker vi inne.

Så er det dupp i 11-12 tiden og fram til 13-14 tiden(alt etter når han legger seg.)

Så er det mat. Deretter kanskje en tur ut igjen eller leke på gulvet.

Så er det middag i 17-tiden før dagen avsluttes med litt drømmehage(bare for å roe ned etter dagen) sammen med litt melk

Dette er det som mest normalt blir gjort på en dag han er hjemme en hel dag.

Skrevet

Åååå, så godt å høre at det finnes flere som meg!! Trodde jeg kom til å få slakt jeg nå;) Vi har jo besteforeldre og venner vi kan dra på besøk til, men det er jo bare mamma, mamma, mamma der og! Gler meg til han begynne gå alene, så vi kan dra på litt åpen gård ol. Frem til da, fy søren så kjedelig! Og takk gud for barnehageplass fra 10-3 på hverdager!

Skrevet

Her er vi mye ute. Hun tasser for seg selv og er nysgjerrig på alt, er vel en time ute om gangen, så går vi inn. Der leker hun mye for seg selv, veldig flink, snakker i telefonen og kan holde på slik i timesvis!;)
Jeg pleier å sette henne i matstolen på kjøkkenbenken og tar fram ark og farger, da sitter hun og klusser og koser seg så lenge jeg sitter med henne!:) Koselig med slike krusseduller fra de er så små!

I dag skal vi male litt, lage litt julegaver til besteforeldre etc. :) så vi gjør ikke så mye spennende. Vi drar på besøk til venner eller familie i helgene også, (De som bor i nærhten.)

Anonymous poster hash: 8e02e...496
Skrevet

Det var et godt tips anonym 12.31! Gi han ei lita fille med vann på:)

Ja vi pleier å dra på lekeplassen her ute, men blir fort sutring da også:/ Og i dag var vi ute å gikk en tur før lunsj i feltet her. Ender som oftest, som i dag og, i et raserianfall fordi ham ikke får gå inn i hagen til folk. Bah...

Skrevet

..og med snakker i telefonen så mener jeg babyspråk og HEIHEI....... det er jo alt hun kan si, bortsett fra mamma :D

Skrevet

Å så søtt! Du får sørge for at du får det på film:) Ham her og sir bare mamma, pappa og heihei;)

Skrevet

heh, ja veldig søt. Når hun legger på så vinker hun, så da er den samtalen over! hehe..ja hun er ikke helt på "pappa" enda, men det går jo i noe som ligner, så hun prøver og vi forstår det jo!:) Samboer prøver å lære henne det og synes hun snart skal mase på han i stedet for meg, hehe!;)

Skrevet

Du får bare si til han at den dagen kommer nok ikke før om 16 år, når hun har funnet ut at pappa har mer på visakortet enn mamma;)

Skrevet

Vi har tre, så de leker jo endel med hverandre. Om minsten er eneste barn hjemme kjeder han seg helt klart lettere.

Ellers er vel dagen mer slik (helg):

opp ca 06.15 - 07.00 - frokost til minsten, så kommer gjerne størstejenta opp og lager seg mat. Jeg tar unna litt glass på kjøkkenet, setter på kaffe, tar frokost og leser avisa. Misten leker litt for seg selv.

08.00 - fireåringen står opp og leker litt med misten, og kommer så til bordet for å få noe å spise. 

Deretter leker guttene gjerne litt mens størstejenta hører på one direction eller annet, kanskje leker de også litt sammen.

10.00 De begynner å bli litt lei av å leke sammen og begynner å krangle - vi voksne skjønner at vi må komme oss ut eller gjøre noe før det blir helt kollaps - og sleper oss inn i dusjen, har gjerne lest aviser og slappet av mer enn nok.

10.30 lunch og frukt til ungene mens vi blir helt klare. 

11.00 Minsten må ha lur, mens de største blir med på byen/drar og leker med naboer/ kommer seg ut eller noe. Mannen min velger gjerne å passe minsten da han kan jobbe på mac`en.

Så typisk alle helgeærendene, enten noen eller alle, når minsten våkner blir de gjerne med, for vi bor så sentralt at det er lett å svippe innom og hente.

13.00 - 14-00 alle er så sultne siden vi sikkert har spist litt lite, litt grinete også, så vi må finne noe mat enten ute, eller heime. Har gjerne ei gryte graut som står klar.

15.00 drar vi typisk på besøk eller har noe å gjøre.

17.00 middagstid, og påfølgende lørdagsgodt etc. kidsa leker, størstejenta har dratt til ei venninne typisk og tenker overnatte.

19.00 kveldsmat og god natt etterpå.

Anonymous poster hash: 9bc5a...86c
Skrevet

Her er vi mye ute. Hun tasser for seg selv og er nysgjerrig på alt, er vel en time ute om gangen, så går vi inn. Der leker hun mye for seg selv, veldig flink, snakker i telefonen og kan holde på slik i timesvis! ;)

Jeg pleier å sette henne i matstolen på kjøkkenbenken og tar fram ark og farger, da sitter hun og klusser og koser seg så lenge jeg sitter med henne! :) Koselig med slike krusseduller fra de er så små!

I dag skal vi male litt, lage litt julegaver til besteforeldre etc. :) så vi gjør ikke så mye spennende. Vi drar på besøk til venner eller familie i helgene også, (De som bor i nærhten.)

ÅÅH takk for tipset! Nå skal jeg jamen meg innom lekebutikken å kjøpe maling og ark :D

Skal lage alt av julegaver.

Skulle egentlig bestilte kopper fra fotoknutsen med bilder til noen familiemedlemmer, men da jeg så at frakten var på 109 kr, var ikke 59 kr koppen så billig alikevel... :P

Men hjemmelagde bilder fra jenta er jo genialt ! Så får jeg noe å gjøre også:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...