Gå til innhold

Er redd for at jeg kommer til å skremme han vekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ble veldig mobbet hele oppveksten. Dette preger meg fremdeles, selv om det er 10 år siden jeg kom meg vekk fra det (ferdig med barne- og ungdomsskole). Jeg har så UTROLIG dårlig selvtillit!!

Det fører til at jeg er veldig engstelig/sjalu. Jeg føler meg på ingen måte bra nok for han, og nærmest bare venter på at han skal finne seg en annen bedre jente. Jeg prøver å ikke vise det så veldig for han, men han har allerede forstått hvor sjalu jeg faktisk er. Som når han får meldinger eller bilder på "snapchat", så lurer jeg automatisk på hvem det er. I begynnelsen smilte han bare, men nå tror jeg han begynner å bli litt oppgitt av det...

Jeg VET at jeg har så dårlig selvtillit at jeg ikke tenker logisk. Han reiser mye, og hvis jeg ikke hører fra han på en dag, så knyter det seg inni meg, jeg blir fysisk kvalm, fordi jeg ser for meg han og en annen jente... Dette vet han selvfølgelig ikke.

Verste er at han ikke har gjort NOE som skulle tilsi at han er "utro" (vi er fremdeles ikke kjærester, det er for tidlig enda..). Hver gang jeg har hatt noe mistanke, så har han motbevist det (hvis jeg sitter og ser for meg han og en annen jente, så sender han plutselig bilde av noe han holder på å snekre...)

Jeg prøver som sagt ikke å vise det for han så mye, men han vet om at jeg er redd det ikke bare er meg, men også en annen jente... 

Samtidig føler jeg ikke helt at han forstår meg. Forklarte min mobbehistorie, men følte at det ble litt sånn "jaja, sånn er livet"-tilbakemelding. Tror ikke han skjønner at grunnen til oppførselen min bare er at jeg er redd for å bli såret...

Anonymous poster hash: d15b0...42e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt ærlig, hvis noen jeg ikke en gang var sammen med hadde oppført seg sånn, da hadde jeg løpt i motsatt retning...

Har du vurdert psykolog for å få bukt med problemet?

• 2 uker senere...
Skrevet

hmm

Anonymous poster hash: d15b0...42e
Skrevet (endret)

Beklager at jeg er så ærlig nå, men hadde jeg datet en person som var så sjalu allerede så tidlig, hadde jeg også trukket meg...

Men har du forklart dette for han? Eller er det for tidlig?

Hva med å snakke med noen profesjonelle om dette? Det kan da ikke være lett for deg heller :(

Endret av 2trollunger;)
Skrevet

Trist du skal ha det slik men ta gode råd. Dette må du få orden på uten å belaste han. Du kan risikere å miste en god mann her. Du virker veldig bevisst problemet ditt men du har åpenbart ikke lagt alt bak deg ennå.

Kanskje en samtalegruppe hadde vært noe for deg?

Slapp av og pust med magen. :-D

Anonymous poster hash: 222c9...ba1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...