HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 30. november 2013 #51 Skrevet 30. november 2013 At ribba er ihjelstekt og knusktørr.. Og uten sprø svor ellers har jeg ingnenting å klage på, bortsett fra at samtaleemnene ofte er de samme hveeeer gang vi er der. Har ei skikkelig, skravlekjerring-svigermor, men det er nok ikke vondt ment, bare litt travelt i lengden Men en ting kan jeg gjøre noe med, og det er maten.. Så i år har vi invitert de hit
millemille Skrevet 30. november 2013 #52 Skrevet 30. november 2013 Kjipeste var sist vi var der (2 år siden) og desserten svigermor hadde laget var en katastrofe. Tørr og klumpete riskrem. Heldigvis lo vi bare av det og koste oss resten av kvelden, Har bare feiret med dem en gang før, men det var veldig koselig og jeg gleder meg til vi skal dit i år også.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #53 Skrevet 30. november 2013 Uff her var det mye negativt om svigermor.Lurer på hva hun tenker om dere? Gruer meg til jeg selv blir svigermor. Anonymous poster hash: 1c931...201 Jeg er ikke helt enig, synes mange virker å trives godt hos svigers.Inkludert meg, HI, som egentlig bare klaget på at det er kaldt. Resten er bare annerledes, og det takler jeg helt fint:) Anonymous poster hash: cb8b1...5e1
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #54 Skrevet 30. november 2013 Feiret hos svigers for første gang i fjor, da var mini to måneder gammel. Så jeg var nok mest i ammetåke og babyboble uansett, syns aldri det var noen jul :-P Men selv om det var koselig, så har de feil mat, feil rytme og opplegg (kirken istedetfor Askepott! Jeg ble hjemme med mini og så Askepott :-P ), åpner gaver FØR middagen og generelt annen stemning enn hjemme hos mine foreldre. Gleder meg til "min" jul i år ja :-) Anonymous poster hash: 7585f...454
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #55 Skrevet 30. november 2013 Eneste kjipe er å ikke være sammen med familien min. Ellers har jeg ingenting å klage på. Helt toppers! Selv om det serveres pinnekjøtt og ikke ribbe. Spiller ingen rolle. Anonymous poster hash: 4d615...2a6
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #56 Skrevet 30. november 2013 Første jul etter at svigerfar var blitt alene. Jeg hadde baby m kolikk og jeg og mannen måtte ordnr alt. Var helt utslitt etterpå. Men hyggelig nok. Nå ber vi svigerfar hjem til oss. Lager ribbe da. Tror ribba betyr mer for dem enn pinnekjøttet for meg Anonymous poster hash: 41bda...729
Husbygger Skrevet 30. november 2013 #57 Skrevet 30. november 2013 Ingenting, gleder meg når vi skal feire jul med dem. Er alt for lenge siden vi feira hos dem nå. Vi har bodd borte i mangen år, da var de å feira jul med oss 1 år. I fjor var de hos oss, for da hadde vi endelig fått flyttet inn i nytt hus.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #58 Skrevet 30. november 2013 At de steker ribba en til to dager i forkant, og varmer den opp på julaften (for at det ikke skal bli så mye styr...) Etter at svigerfar døde så har svigermor flyttet til en liten leilighet, så nå feirer vi hos svigersøs. Som røyker (på kjøkkenet når vi er på besøk) og egentlig ikke har plass til så mange mennesker, så er vi heldig så er det sofaplass. Ellers blir det en kjøkkenstol hele kvelden. Den gangen svigerforeldrene mine hadde stort hus var det alltid veldig koselig (til tross for oppvarmet ribbe). De var gode på å lage en lun og god stemning. Svigersøsters kjøkken kan jeg ikke gå inn i, for da orker jeg ikke å spise etterpå... Og de har jo ryddet stua, men resten av huset flyter over :-( Har lyst til å starte våre egne tradisjoner, men vi får vente ett år eller to. (Vi bor for langt unna til svigerfamilien til at det er aktuelt å ta over jula for svigersøs. Anonymous poster hash: 996f1...fd2
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #59 Skrevet 30. november 2013 Det er ganske stivt og formelt der. Jeg er vant til litt liv og masse latter:) De bruker juletre i plast (fysj og fy) og de bruker en eeeeeeevighet på å åpne gaver (stakkars unger). Men ellers er maten supergod, mye bedre enn det mine foreldre lager. Men de siste årene har vi feiret jul hjemme hos oss og mine foreldre og søsken har kommet hit. Kan fortelle noen kjipe ting om det og... Anonymous poster hash: ffaba...066
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #60 Skrevet 30. november 2013 Alt! De kaster i seg maten (som for øvrig ikke kommer på bordet før 19.30 selv om småbarna er aldeles overtrøtt da), de rydder av før sistemann er ferdig å spise og når vi endelig kommer til gavene så deles alle ut på en gang så er det komplett kaos i 10 min hvor de river av papiret, oppfører seg som gribb og grådig, og ingen får med seg noen ting. Etterpå er alle høylydt misfornøyd med gavene. Spesielt svigerinnene mine og barna deres. Kl 21 er tv på full guffe for da er det nyheter og jula er over for denne gang... Min mann foretrekker også å være hos mine foreldre i jula. I år skal vi ha min familie hos oss for første gang! Og jeg gleder meg! Anonymous poster hash: d83a3...c45
Englenemine Skrevet 30. november 2013 #61 Skrevet 30. november 2013 Åh så glad jeg er for at vi feirer hjemme og inviterer til oss. Våre tradisjoner
FrkKværner Skrevet 30. november 2013 #62 Skrevet 30. november 2013 Det kjipeste med å feire jul hos svigers er at min nevø på mannens side, skal feire jul med sin far i år. Altså, en jul uten nevøen:( . Jeg stortrives hos svigers, de er fantastiske mennesker som stiller opp for alle. Jeg er som en datter for dem, å det betyr mye for meg som kommer fra en litt ustabil familie. Ikke et vondt ord å si om dem <3
agent007 Skrevet 30. november 2013 #63 Skrevet 30. november 2013 Jeg synes egentlig det er veldig hyggelig, altså! Men de har ikke waldorf-salat. Det er kjipt. Jeg er heller ikke superglad i ribbe, særlig ikke hvis jeg har spist det tre ganger før på diverse juletilstelninger før jul i tillegg. Anonymous poster hash: 44ffc...578 Hvis det er eneste problemet så er det jo bare å lage waldorf-salat da vel? Eller kjøpe det??
Elsker livet Skrevet 30. november 2013 #64 Skrevet 30. november 2013 Det kjipe må være svineribbe eller kalkun (kunne like godt fått grandiosa) og multekrem. Hvem liker egentlig det? Men det verste er at de har 35 grader inne i den lille stua si. Dessuten hadde de middagen altfor sent etter min smak. Etter at vi fikk barn feirer vi kun julen hjemme, så nå er det ikke noe problem.
Elsker livet Skrevet 30. november 2013 #65 Skrevet 30. november 2013 Alt! De kaster i seg maten (som for øvrig ikke kommer på bordet før 19.30 selv om småbarna er aldeles overtrøtt da), de rydder av før sistemann er ferdig å spise og når vi endelig kommer til gavene så deles alle ut på en gang så er det komplett kaos i 10 min hvor de river av papiret, oppfører seg som gribb og grådig, og ingen får med seg noen ting. Etterpå er alle høylydt misfornøyd med gavene. Spesielt svigerinnene mine og barna deres. Kl 21 er tv på full guffe for da er det nyheter og jula er over for denne gang... Min mann foretrekker også å være hos mine foreldre i jula. I år skal vi ha min familie hos oss for første gang! Og jeg gleder meg! Anonymous poster hash: d83a3...c45 Uff!
Fero Skrevet 30. november 2013 #66 Skrevet 30. november 2013 Det kjipe må være svineribbe eller kalkun (kunne like godt fått grandiosa) og multekrem. Hvem liker egentlig det? Men det verste er at de har 35 grader inne i den lille stua si. Dessuten hadde de middagen altfor sent etter min smak. Etter at vi fikk barn feirer vi kun julen hjemme, så nå er det ikke noe problem. Mmmm, ribbe og multekrem. Det liker JEG
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #67 Skrevet 30. november 2013 For dere som har ulike mat tradisjoner, går det ikke an å høre om de kan lage begge deler? Det gjør vi her. Neste år kommer vi til å lage 3 hovedretter siden gjestene har andre tradisjoner går fint an å lage både pinnekjøtt og ribbe med en ovn. Og tilbehør er vel bare å ta med. Både svigers og mine foreldre lager den maten gjestene er vant med/ ønsker. Anonymous poster hash: 7afd6...c87
Bella75 Skrevet 30. november 2013 #68 Skrevet 30. november 2013 Min sambos svigers, altså min mor, varmer ribba i MIKROEN!!!!! Den ble stekt lenge før jul. Ikke sprø svor.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #69 Skrevet 30. november 2013 Jeg skal tilbringe julen hos svigers i år, men jeg tror neppe det blir mye til feiring. Her har de et helt annet familieforhold, og halvparten gir beng i hele jula. Annerledes mat, knøttlite hus med én sofa i den lille stua. Hvis niesene til mannen er i nærheten står TV'en KONSTANT på. Mora hans pynter ikke, og skal heller ikke ha juletre. Jepp. Er skikkelig bitter og lei meg for at jeg blir værende her i jula, og jeg kommer antakeligvis til å angre på at jeg har tatt dette valget. Mannen skal jobbe de fleste dagene, så alternativet ville blitt å reise fra ham første jula som gifte, og det er jo også stusselig. Hvorfor lager dere ikke skikkelig julefeiring hjemme, og ber svigerfamilien dit? Jeg synes jul med svigerfamilien er veldig koselig. Men ting er selvsagt litt annerledes, så den skikkelige julestemninga kommer ikke helt på plass... Anonymous poster hash: a1bec...cb3
Ugl@ ruger... Skrevet 30. november 2013 #70 Skrevet 30. november 2013 Jul hos svigers er topp. De har samme mat på julaften som jeg har vokst opp med. Det er skikkelig jylefrokost der slle stiller i pysj og tøfler passe tidlig på morran. Føler meg veldig hjemme der og kan trygt gå inn på kjølebua på kvelden å hente meg litt kaldt pinnekjøtt og ei juleøl når vi er ferdig med gavene, akkurat som hjemme eller hos mine :-) Men i år feirer vi hjemme, så blir det en romjulstur innover til svigers. Gleder meg til den oppvartninga også :-)
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #71 Skrevet 30. november 2013 Jul hos svigers er topp. De har samme mat på julaften som jeg har vokst opp med. Det er skikkelig jylefrokost der slle stiller i pysj og tøfler passe tidlig på morran. Føler meg veldig hjemme der og kan trygt gå inn på kjølebua på kvelden å hente meg litt kaldt pinnekjøtt og ei juleøl når vi er ferdig med gavene, akkurat som hjemme eller hos mine :-) Men i år feirer vi hjemme, så blir det en romjulstur innover til svigers. Gleder meg til den oppvartninga også :-) Det der med å tasse inn på kjølebua og hente seg litt kaldt pinnekjøtt og en kald øl hørtes helt FANTASTISK ut! Jeg snakket nettopp med min mann om det, at det liksom ikke går an for meg å åpne kjøleskapet hjemme hos hans foreldre. Det er litt for formelt. Kunne heller aldri tasset rundt i pyjamas der. Tror du er veldig heldig! HI Anonymous poster hash: cb8b1...5e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå