Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #1 Skrevet 29. november 2013 Litt negativ tittel, for jeg synes det er ok å feire jul med svigers, egentlig. Men det er jo ikke helt som å feire hjemme med mine egne. Det er akkurat som om jeg nullstiller meg og aksepterer at det ikke helt er "skikkelig" jul når jeg er med svigers. De har annen mat, annen dessert og alt er veldig stivt og formelt. Det kjipeste er at det er så kaldt hos dem.. Hva synes du er kjipest? Anonymous poster hash: cb8b1...5e1
Bananen Skrevet 29. november 2013 #2 Skrevet 29. november 2013 Maten. Og at svigermor henter pakker under treet med til/fra-lapper og putter det i sekken til nissen. Ifjor ble jentungen snytt for en gave fra sin onkel, som plutselig nissen ga!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #3 Skrevet 29. november 2013 At det ikke er så lett å slappe av der.. På en måte.. Altså, det er veldig koselig der og vi får mye hjelp med barna, de har mange å leke med.. Men vi må bo der pga lang reisevei, samme med søsken +familie.. Vi er som regel 9-13stk der hele tiden.. Du kan ikke ligge på sofaen i pyjamas å spise godteri md barna å se på julefilmer.. Alltid kø på det ene badet de har.. Må hive seg i sofaen for å få en god plass.. Samtidig er det masse kos og god stemning og da. Anonymous poster hash: d5c53...ba5
Fomle84 Skrevet 29. november 2013 #4 Skrevet 29. november 2013 Ingenting! Er jo nesten kjekkere enn å være med egne foreldre. Flyttet inn i stort hus for 2,5 år siden og nå tar vi alltid julaften hos oss (nekter å flytte på meg) og da er det helt topp enten det er med hans foreldre eller mine
valkyrien Skrevet 29. november 2013 #5 Skrevet 29. november 2013 Ingenting Har bare dårlige minner fra jul med egen familie, så jeg storkoser meg hos både svigermor og mannen og svigerfar og kona
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #6 Skrevet 29. november 2013 Ingenting! Er jo nesten kjekkere enn å være med egne foreldre. Flyttet inn i stort hus for 2,5 år siden og nå tar vi alltid julaften hos oss (nekter å flytte på meg) og da er det helt topp enten det er med hans foreldre eller mine Da teller det ikke! Da har du jo regien selv, og det er heeeelt annerledes! Heldige deg! HI Anonymous poster hash: cb8b1...5e1
Fero Skrevet 29. november 2013 #7 Skrevet 29. november 2013 Jeg skal tilbringe julen hos svigers i år, men jeg tror neppe det blir mye til feiring. Her har de et helt annet familieforhold, og halvparten gir beng i hele jula. Annerledes mat, knøttlite hus med én sofa i den lille stua. Hvis niesene til mannen er i nærheten står TV'en KONSTANT på. Mora hans pynter ikke, og skal heller ikke ha juletre. Jepp. Er skikkelig bitter og lei meg for at jeg blir værende her i jula, og jeg kommer antakeligvis til å angre på at jeg har tatt dette valget. Mannen skal jobbe de fleste dagene, så alternativet ville blitt å reise fra ham første jula som gifte, og det er jo også stusselig.
ærlig talt Skrevet 29. november 2013 #8 Skrevet 29. november 2013 En kjip ting: Det blir servert ribbe og ikke pinnekjøtt som min mor lager. Akkurat det overlever jeg lett siden svigerfamilien er super 😊
☆☆☆ Skrevet 29. november 2013 #9 Skrevet 29. november 2013 Ikkje kjipt i det heile tatt å feire med svigers..
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #10 Skrevet 29. november 2013 At de røyker. Nå vasker de skikkelig og røyker ute når vi og vesla er der, men lukter jo likevel. Og å åpne pakker fra min familie som ikke de vet hvem er. "Å, jeg har fått pakke fra tante Edna", mens ingen aner hvem det er, Dessuten er jeg vant til at vi åpner en og en gave mens de andre ser på, men der pakker alle opp hist og pist og svigermor holder aldri kjeft. Kan likegodt sitte i et hjørne hjemme for meg selv og åpne. Anonymous poster hash: 4e844...8e3
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #11 Skrevet 29. november 2013 Jeg skal tilbringe julen hos svigers i år, men jeg tror neppe det blir mye til feiring. Her har de et helt annet familieforhold, og halvparten gir beng i hele jula. Annerledes mat, knøttlite hus med én sofa i den lille stua. Hvis niesene til mannen er i nærheten står TV'en KONSTANT på. Mora hans pynter ikke, og skal heller ikke ha juletre. Jepp. Er skikkelig bitter og lei meg for at jeg blir værende her i jula, og jeg kommer antakeligvis til å angre på at jeg har tatt dette valget. Mannen skal jobbe de fleste dagene, så alternativet ville blitt å reise fra ham første jula som gifte, og det er jo også stusselig. Auda, det hørtes virkelig kjipt ut.. Har dere barn? Du får nok bare bite tennene sammen og gjøre det beste utav det og starte planleggingen til neste jul. HI Anonymous poster hash: cb8b1...5e1
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #12 Skrevet 29. november 2013 En kjip ting: Det blir servert ribbe og ikke pinnekjøtt som min mor lager. Akkurat det overlever jeg lett siden svigerfamilien er super 😊 Signerer den Anonymous poster hash: 1ad6a...7d3
Von Hertelhofen Skrevet 29. november 2013 #13 Skrevet 29. november 2013 At svigerfar leker russisk rulett med akevitten
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #14 Skrevet 29. november 2013 Det er så himla med støy! Sist vi var der felts jeg hele tiden også. I tillegg har de ikke noen form for beskyttelse rundt peisen og fyrer stort, og med rundt 10 små unger og mye styr venter jeg bare på at noen skal få en alvorlig brannskade. Kan lære ungene at det er varmt og alt det, men hjelper ikke mye når de sloss, leker og dytter hverandre. Anonymous poster hash: 7afd6...c87
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #15 Skrevet 29. november 2013 Ingenting, mye bedre å være der enn å være hos mine foreldre. Eneste minus er at det er litt langt å reise dit. Anonymous poster hash: ed722...f16
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #16 Skrevet 29. november 2013 Jeg synes egentlig det er veldig hyggelig, altså! Men de har ikke waldorf-salat. Det er kjipt. Jeg er heller ikke superglad i ribbe, særlig ikke hvis jeg har spist det tre ganger før på diverse juletilstelninger før jul i tillegg. Anonymous poster hash: 44ffc...578
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #17 Skrevet 29. november 2013 Annerledes mat, ikke noe glad i pinnekjøtt. Og ingen barn. I min familie samles vi hos bestemor og bestefar med mamma, pappa, søster, lillebror og onkel, tante og deres barn. Og det er så utrolig koselig. Men heldigvis kommer min mor over og feirer med oss, så har jo en nær person, bortsett fra samboer, hos meg. Kjedelig å ha termin i julen. Neste år skal vi feire jul med min familie, første julen til nurket, og det gleder jeg meg til! Anonymous poster hash: bf4a0...a89
Fero Skrevet 29. november 2013 #18 Skrevet 29. november 2013 Jeg skal tilbringe julen hos svigers i år, men jeg tror neppe det blir mye til feiring. Her har de et helt annet familieforhold, og halvparten gir beng i hele jula. Annerledes mat, knøttlite hus med én sofa i den lille stua. Hvis niesene til mannen er i nærheten står TV'en KONSTANT på. Mora hans pynter ikke, og skal heller ikke ha juletre. Jepp. Er skikkelig bitter og lei meg for at jeg blir værende her i jula, og jeg kommer antakeligvis til å angre på at jeg har tatt dette valget. Mannen skal jobbe de fleste dagene, så alternativet ville blitt å reise fra ham første jula som gifte, og det er jo også stusselig. Auda, det hørtes virkelig kjipt ut.. Har dere barn? Du får nok bare bite tennene sammen og gjøre det beste utav det og starte planleggingen til neste jul. HIAnonymous poster hash: cb8b1...5e1 Ingen barn, men vi håper å ha et knøtt til neste jul. Og da "feirer" vi ikke her i alle fall, det er sikkert og visst!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #19 Skrevet 29. november 2013 Alt ) Anonymous poster hash: d8f23...195
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #20 Skrevet 29. november 2013 Alt. Svigermor suger i å lage mat, det blir nok svidd ribbe i år også. Det er 50 grader celcius innendørs, så svetten siler hele kvelden, med mindre jeg går i evas drakt. Pakkeåpningen er skikkelig kaos; alle sitter i hver sin krok med hver sin pakkehaug, ingen ser hva de andre får. Og sist men ikke minst, svigers har ingen julepynt nesten, det ikke noe koselig der. Som om ikke det var nok kommer en sur og bitter bestefar som bare sitter og lirer av seg diverse ufinheter. Og svigermor kommer vel med sine sedvanlige greier. Anonymous poster hash: 1c2ef...dc7
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #21 Skrevet 29. november 2013 Alt. Maten, stemninga, se på tv etter middag, spise tørre kjeks....hater å være der! Anonymous poster hash: f09ed...6dd
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #22 Skrevet 29. november 2013 Jeg skjønner ikke hvorfor dere gidder å feire jul hos svigerforeldrene deres hvis det er så grusomt der. Lag deres egen jul hjemme, så kan dere gjøre det akkurat som dere vil og så kan de som vil være med på å feire det på deres måte komme til dere. Det gjør vi for å kunne få det på vår måte og ikke minst for å slippe og reise rundt med unger, pakker osv. Anonymous poster hash: 216aa...ada
Musemorbr / Skrevet 29. november 2013 #23 Skrevet 29. november 2013 Svigers feirer jul alene de. Sånn er det når man ikke bor i samme land engang, og svigermor både har flyskrekk og for dårlig hofte til å reise. Der sitter de og spiser julemiddag alene, og åpner pakkene fra oss og hverandre. Det er det triste med svigersjul. Har bare supre minner fra det året vi feiret hos dem. Fantastiske folk.
Modesty Blaise. Skrevet 29. november 2013 #24 Skrevet 29. november 2013 Reiseveien.... Det tar kjapt 9 timer å komme seg dit en vei. Ellers er de supre mennesker, som jeg trives sammen med
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #25 Skrevet 29. november 2013 Ingenting. Svigers kommer her og vårt hus er det vi som bestemmer. Anonymous poster hash: f05cc...256
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå