Fero Skrevet 29. november 2013 #26 Skrevet 29. november 2013 Men kva er motivet med å legge ut bilete av kroppen sin? Kva vil ho oppnå med å gjere dette 4 dagar etter fødsel? Hadde eg funne bilete av mor mi på veven i berre undertøyet rett etter ho fødde meg.. (eller sånn heilt generelt), hadde eg kjøpt meg ei spade og grove meg så langt ned i molda at eg hadde havna i Kina.Greit nok at det kanskje ser litt teit ut i seg selv, men det er jo en helt annen sak??! Her er det faktisk blitt storm pga hennes veldreide KROPP ikke selve bilde i seg selv. Da kan man jo si at det er like kleint når folk legger ut "kyss til kamera" bilder av seg selv på facebook eller bikini bilder? HI Anonymous poster hash: 3c75f...3c4 Ja, det synes jeg er akkurat like kleint. Og akkurat like tacky. Også er det jo spesielt komisk at dette bildet krasjer så totalt med den fluffy, elegante, perfekte verdenen hun blogger om. Personlig bryr jeg meg fint lite om hvordan kroppen hennes ser ut. Hun er nok fornøyd med vel overstått, og det er jo bra for henne.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #27 Skrevet 29. november 2013 Du synes det er eit problem med feite kvinnfolk som legger ut bilete av seg sjølv i undertøy på bloggane sine? Vet ikle hvem du sikter til jeg, men såklart ikke. Synes bare det er litt dobbeltmoralsk at det er helt greit, mens slanke mennesker ikke kan gjøre det Anonymous poster hash: fd968...452
Flutterby Skrevet 29. november 2013 #28 Skrevet 29. november 2013 Jeg synes det er supert om man er stolt av kroppen sin! Jeg for min del har aldri følt meg så fin som under graviditeten og etterpå, selv om jeg ikke akkurat så like snaisen ut som før. Egentlig er jeg nok en del eh...mer kvapsete, emn jeg føler meg flott. Fordi jeg har laget et barn. Om noen er stolte av seg selv er det supert, MEN MAN MÅ DA IKKE SPY UT BILDER AV SEG SELV I MEDIA ALL THE TIME? Det ER mer normalt å ikke se ut som en modell 4 dager etter fødsel. For min del gikk jeg ennå i bleie med rumpa og ryggen stikkende ut som en gammel kone. Hadde aldri trodd en skulle bli så dårlig lenge etter fødsel, og slike bilder som fotballfruen og modellmedia legger ut skaper slike forventinger.
det er berre mordi Skrevet 29. november 2013 #29 Skrevet 29. november 2013 For min del kan ho få legge ut bilete av seg sjølv, skrevande, for å vise at ho ikkje har sydd eit einaste sting mellom beina, om det er det ho vil. Det heftar meg ikkje, men eg meiner fortsatt at folk som poserar i undertøy på bloggane sine, uavhengig om dei har fødd eller ikkje, har mest sannsynleg litt vakum mellom øyrene. Eventuelt full blæst. I minste fall dårleg dømmekraft. Eg er derimot redd for at ungdommen, som ofte er lett påverkelege, skal tru at det skal vere slik - og eg synes det er bra at vetige folk tek ansvar og kritiserar bloggaren for dette.
Elsker livet Skrevet 29. november 2013 #30 Skrevet 29. november 2013 Jeg syns at hun ved å legge ut bilde av seg selv i undertøyet (kun for å vise frem kroppen) fikk henne til å havne i samme kategori som de "barbiebloggerne" som velger å fremstille seg selv som enkle og vulgære. Jeg har lest bloggen hennes i mange år. Syns den har vært så herlig uoppnåelig perfeksjonistisk. Men etter dette stuntet tok det dessverre det positive bilde jeg hadde i mitt hode slutt. Ble skuffet faktisk. Kommer ikke til å følge bloggen mer.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #31 Skrevet 29. november 2013 "og så? Hvorfor har du et problem med at foll trenger bekreftelse?" Jeg personlig har ikke noe problem med det, jeg har bare oppriktig vondt av dem som har det slik. Problemet oppstår imidlertid når disse blir "forbilder" for unge jenter som ikke er modne nok til å se den psykologiske realiteten, og som uten refleksjon adopterer atferden for å synes bedre om seg selv. Det blir en dårlig spiral. Derfor sier jeg igjen: La oss slå et slag for virkelig selvfølelse, for virkelig trygghet, uansett hvordan kroppen ser ut og hvilke treningsregimer som er fulgt eller ikke. La oss fremelske dette først og fremst, og la oss fremelske det kloke fremfor det ureflekterte. Anonymous poster hash: c2dee...8e7
Elsker livet Skrevet 29. november 2013 #32 Skrevet 29. november 2013 Du synes det er eit problem med feite kvinnfolk som legger ut bilete av seg sjølv i undertøy på bloggane sine? Vet ikle hvem du sikter til jeg, men såklart ikke. Synes bare det er litt dobbeltmoralsk at det er helt greit, mens slanke mennesker ikke kan gjøre det Anonymous poster hash: fd968...452 Jeg mener det er vulgært å avbilde seg seg i undertøyet i en offentlig blogg uansett kropp, fasong, alder og kjønn.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #33 Skrevet 29. november 2013 Ettersom det var så viktig for HI å poengtere eget utseende, så må jeg før jeg skiver min mening, si at jeg er slank og har ingen strekkmerker selvom jeg har født barn. Jeg har også mange års utdannelse og en god jobb (ettersom det visstnok bare var tykke og dumme mennesker som var kritisk til bilde av foballfrue...) Jeg bare lurer på hvordan en mor fire(!!) dager etter fødsel er så ophengt i seg selv, at fokuset hennes er å se deilig ut på et undertøysbilde...? Hadde det bare ikke vært for det tacky blikket hun har satt opp, så skulle jeg latt det passere... Men ærlig talt, blir det bare for dumt i mine øyne... Også synes jeg ikke noe om å spre lavkarbo- budskapet til gravide kvinner. Ikke alle har like god peil på kosthold som henne. Anonymous poster hash: c7eae...6d7
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #34 Skrevet 29. november 2013 Hvor finner dere disse bildene? Anonymous poster hash: 37cc2...c74
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #35 Skrevet 29. november 2013 Dritharry å legge ut undertøysbilder av seg selv, uansett egentlig. Skrytete mennesker er så utrolig kvalmt, og man trenger faktisk ikke være sjalu for å være uenig i hva den såkalte fotballfruen foretar seg. Rannveig legger jo også ut undertøysbilder av seg selv, og det er like harry det og. Så hva da, er jeg kanskje dritfeit og sjalu på begge? Nå er jeg gravid igjen for andre gang og er glad fokuset mitt har endret seg. Var faktisk veldig fornøyd med kroppen før sv.skap og kommer å trene igjen etter fødsel og spise sunt. Anonymous poster hash: 78952...a55
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #36 Skrevet 29. november 2013 Men kva er motivet med å legge ut bilete av kroppen sin? Kva vil ho oppnå med å gjere dette 4 dagar etter fødsel? Hadde eg funne bilete av mor mi på veven i berre undertøyet rett etter ho fødde meg.. (eller sånn heilt generelt), hadde eg kjøpt meg ei spade og grove meg så langt ned i molda at eg hadde havna i Kina. Greit nok at det kanskje ser litt teit ut i seg selv, men det er jo en helt annen sak??! Her er det faktisk blitt storm pga hennes veldreide KROPP ikke selve bilde i seg selv. Da kan man jo si at det er like kleint når folk legger ut "kyss til kamera" bilder av seg selv på facebook eller bikini bilder? HI Anonymous poster hash: 3c75f...3c4 Dette svaret viser jo bare at du har misforstått reaksjonene fullstendig. De aller fleste driter i kroppen hennes, de stiller ikke spørsmål til hvorfor hun har tatt bildet, men stiller spørsmål til hvorfor hun velger å legge det ut på nettet til almen skue. Det er totalt selvmotsigende mot alt hun påstår å stå for; være et sunt forbilde. Anonymous poster hash: 28eb4...a4c
Ugl@ ruger... Skrevet 29. november 2013 #37 Skrevet 29. november 2013 Sjalu? Nå er det kvinner som er langt mer attraktive som jeg ser opp til enn henne. De provoserer meg overhode ikke, fordi de har mer å fare med og har annet fokus enn at de ser helt fantastisk ut. Utseende hennes er lite provosernde,det er handlingene og det hun promoterer som provoserer meg. Ja, hun har flott kropp og er ei søt jente, men hun innehar ikke noe som kreves for å ha wow faktor, nemlig sjarm og utstråling. Jeg ser i hvertfall ikke det. Det kan hverken fotoshopp, restylane, all verdens dietter og trening trylle fram. Det er medfødt og det gjør at enkelte mennsker er attraktive og sjarmerende uansett vekt og lyter. Den jenta jeg har vært mest misunnelig på veide sikkert 30-40kg for mye i forhold til "idealet"men for en sjarme, varme, nydelige trekk. Rett og slett så vakker at jeg måtte snu meg å se en gang til på henne. Aner ikke hvem hun var, men hun er det vakreste jeg har sett noen gang. Rampet blikk, fantastisk hår, veldig kvinnelige former, perfekt munn, nydelige blussende kinn med smilehull, litt katteaktige øyne, hjerteformet ansikt med porselenshud. Jeg skulle heller sett sånn ut. Så ja, jeg kan misunne skjønnhet, men den fotballfrue er ei flott jente med bra kropp, men skjønnhet?? Nei, der mangler hun noe essensielt som ikke kan fakes eller kjøpes.
prekæs Skrevet 29. november 2013 #38 Skrevet 29. november 2013 Så bilde i går og synes hun ser flott ut. Hadde hun ikke sett flott ut, hadde hun fått ros av langt flere. Likevel skjønner jeg ikke behovet enkelte har for bekreftelse av hvor fine de er. Jeg mener. Er man trygg på seg selv, vet man er slank og i god form burde man ikke trenge bekreftelse. Tror også at man kan komme til å ønske ting ugjort når man får det litt på avstand og blir eldre. Personlig er jeg glad for at ikke mine "sprell" ble delt med alle og enhver på fb.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #39 Skrevet 29. november 2013 Men kva er motivet med å legge ut bilete av kroppen sin? Kva vil ho oppnå med å gjere dette 4 dagar etter fødsel? Hadde eg funne bilete av mor mi på veven i berre undertøyet rett etter ho fødde meg.. (eller sånn heilt generelt), hadde eg kjøpt meg ei spade og grove meg så langt ned i molda at eg hadde havna i Kina. Greit nok at det kanskje ser litt teit ut i seg selv, men det er jo en helt annen sak??! Her er det faktisk blitt storm pga hennes veldreide KROPP ikke selve bilde i seg selv. Da kan man jo si at det er like kleint når folk legger ut "kyss til kamera" bilder av seg selv på facebook eller bikini bilder? HI Anonymous poster hash: 3c75f...3c4 Dette svaret viser jo bare at du har misforstått reaksjonene fullstendig. De aller fleste driter i kroppen hennes, de stiller ikke spørsmål til hvorfor hun har tatt bildet, men stiller spørsmål til hvorfor hun velger å legge det ut på nettet til almen skue. Det er totalt selvmotsigende mot alt hun påstår å stå for; være et sunt forbilde. Anonymous poster hash: 28eb4...a4c Har nok ikke misforstått noe jeg, de fleste kommentarer jeg har lest og bilder jeg har sett er liksom en parodi på hennes bilde " se her slik ser jeg ut etter en fødsel, og da gjerne med hengemage". Det er hennes slanke figur folk reagerer på ikke noe annet, tror du det hadde blitt like mye oppstyr om hun hadde lagt ut bilde av at hun enda hadde "gravid" mage?? Dont think so.. HI Anonymous poster hash: 3c75f...3c4
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #40 Skrevet 29. november 2013 Det går da vel an å være stolt eller ikke stolt av kroppen sin uten å føle trang til å blottstille den i tide og utide? Det er denne ekstreme eksponeringskulturen jeg reagerer på. Hvor vil den føre oss til slutt? Anonymous poster hash: c2dee...8e7
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #41 Skrevet 29. november 2013 "Den jenta jeg har vært mest misunnelig på veide sikkert 30-40kg for mye i forhold til "idealet"men for en sjarme, varme, nydelige trekk. Rett og slett så vakker at jeg måtte snu meg å se en gang til på henne. Aner ikke hvem hun var, men hun er det vakreste jeg har sett noen gang. Rampet blikk, fantastisk hår, veldig kvinnelige former, perfekt munn, nydelige blussende kinn med smilehull, litt katteaktige øyne, hjerteformet ansikt med porselenshud. Jeg skulle heller sett sånn ut." Har hatt samme opplevelse. Hadde hun mørkt, stort hår? Anonymous poster hash: c2dee...8e7
Ugl@ ruger... Skrevet 29. november 2013 #42 Skrevet 29. november 2013 (endret) Hun jeg så hadde mørkt brunt hår, bittelitt striper. Den huden!!! Kunne drept for den nydelige gløden, det var ikke tykke lag fundation der. Flere år siden, men det sitter fast som om jeg så henne for 5 minutter siden. "Den jenta jeg har vært mest misunnelig på veide sikkert 30-40kg for mye i forhold til "idealet"men for en sjarme, varme, nydelige trekk. Rett og slett så vakker at jeg måtte snu meg å se en gang til på henne. Aner ikke hvem hun var, men hun er det vakreste jeg har sett noen gang. Rampet blikk, fantastisk hår, veldig kvinnelige former, perfekt munn, nydelige blussende kinn med smilehull, litt katteaktige øyne, hjerteformet ansikt med porselenshud. Jeg skulle heller sett sånn ut." Har hatt samme opplevelse. Hadde hun mørkt, stort hår? Anonymous poster hash: c2dee...8e7 Endret 29. november 2013 av Ugl@ er tilbake...
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #43 Skrevet 29. november 2013 "Hun jeg så hadde mørkt brunt hår, bittelitt striper. Den huden!!! Kunne drept for den nydelige gløden, det var ikke tykke lag fundation der. Flere år siden, men det sitter fast som om jeg så henne for 5 minutter siden." Morsomt om det er samme dame vi har sett. Beskrivelsen stemmer. Hun jeg så var så kult kledd også, alt passet ypperlig til henne, og jeg husker jeg tenkte at hun aldri burde bli tynnere, at hun bar seg selv så flott og at "den dama der er helt tydelig snill mot seg selv." Anonymous poster hash: c2dee...8e7
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #44 Skrevet 29. november 2013 Jeg er bi og liker damer med former, fast litt stor rumpe, sjarmerende smil og fyldig munn ;-) Synes tynne jenter er turn-off. Vet jeg har mange gutter med meg :-) Anonymous poster hash: 89481...5e2
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #45 Skrevet 29. november 2013 "og så? Hvorfor har du et problem med at foll trenger bekreftelse?" Jeg personlig har ikke noe problem med det, jeg har bare oppriktig vondt av dem som har det slik. Problemet oppstår imidlertid når disse blir "forbilder" for unge jenter som ikke er modne nok til å se den psykologiske realiteten, og som uten refleksjon adopterer atferden for å synes bedre om seg selv. Det blir en dårlig spiral. Derfor sier jeg igjen: La oss slå et slag for virkelig selvfølelse, for virkelig trygghet, uansett hvordan kroppen ser ut og hvilke treningsregimer som er fulgt eller ikke. La oss fremelske dette først og fremst, og la oss fremelske det kloke fremfor det ureflekterte. Anonymous poster hash: c2dee...8e7 ]Jeg mener det er vulgært å avbilde seg seg i undertøyet i en offentlig blogg uansett kropp, fasong, alder og kjønn. Ok, men da kan jeg faktisk være enig med deg likevel Anonymous poster hash: fd968...452
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #46 Skrevet 30. november 2013 Er faktisk nokså enig med deg, HI. Med en gang ei slank, flott og stylet dame poster bilder av seg selv, er hun selvopptatt, innbilsk osv. Gjør noen med former eller strekkmerker det samme, er de modige, tøffe og normale.Men det handler jo like mye om hvilke signaler hun sender ut. Og hvor fokuset hennes er. Ingen lever i en slik rosa boble hun presenterer. Ikke engang henne selv. Men man kan jo få prestasjonsangst av mindre når man leser bloggen hennes. Anonymous poster hash: b3476...bca
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #47 Skrevet 30. november 2013 Legg ut et bilde av deg, få se? Ser ikke slik ut, på måten du skriver på... Fjortiss, mamma! Anonymous poster hash: 53a30...b86 [/acro Hehe, du får tror hva du vil, jeg er rålekker og får ofte lange blikk bare av mennene som leverer barna sine i barnehagen, slik er det bare, jeg er pen. Hva er problemet? Noen av oss har både utseende og litt i topplokket, heller det enn og se ut som en grå mus og ha mange kilo for mye..... Kvinnfolk sier vi gjerne her på dialekt, og jeg er ingen mann. Tragisk at det er så mange sjalu damer der ute. Tenk om alle var overvektige og så ut som grå mus:( Anonymous poster hash: 3c75f...3c4 Hvorfor har du så stort behov for å fremheve deg selv? Jeg har lite tro på at du er så lekker som du selv tror når du bare må poengtere det. Anonymous poster hash: ca612...c25
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #48 Skrevet 30. november 2013 Med en gang en pen dame viser kroppen sin etter fødsel sitter det sjalu damer rundt om, eller damer som bare skal mene, dømme eller tro ditt og datt! JANTELOV...Norge er verst av verst. Tragisk hvordan kvinnfolk her eg. Jepp, er selv et kvinnfolk. Jeg er forresten meget vakker og bra kropp, får sjalu blikk ofte...kjenner dere trangen til å dømme meg også? Mange damer med dårlig selvbilde som må rakke ned på alle. Og fotballfrue ser flott ut! Hadde selv helt flat mage etter kun 1 uke, og gikk i dongeri bukse 3 timer etter fødsel og reiste hjem og var frisk som en fisk. Faktisk ikke mer normalt at man har hengemage i mange måneder og alltid er sliten etter fødsel heldigvis. Anonymous poster hash: 3c75f...3c4 For det første er hun rett og slett fæl. For det andre har hun sletta bildet, så det sier vel egentlig litt om hvor sprengt det var å legge det ut.. Nå vil det tacky bildet eksistere på nett for alltid. Venta nesten bare på en sex-gif etterpå for at vi alle skal se hvor fort hun greier å ha samleie også. Anonymous poster hash: e9f3d...33f
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #49 Skrevet 30. november 2013 Legg ut et bilde av deg, få se? Ser ikke slik ut, på måten du skriver på... Fjortiss, mamma! Anonymous poster hash: 53a30...b86 [/acro Hehe, du får tror hva du vil, jeg er rålekker og får ofte lange blikk bare av mennene som leverer barna sine i barnehagen, slik er det bare, jeg er pen. Hva er problemet? Noen av oss har både utseende og litt i topplokket, heller det enn og se ut som en grå mus og ha mange kilo for mye..... Kvinnfolk sier vi gjerne her på dialekt, og jeg er ingen mann. Tragisk at det er så mange sjalu damer der ute. Tenk om alle var overvektige og så ut som grå mus:( Anonymous poster hash: 3c75f...3c4 jeg syntes du høres ut som ei skikkelig bitch! Tenk om alle var overvektige og så ut som grå mus? hva er det som gjør deg så mye penere enn folk som er overvektige? er det ett must å være tynn for og være vakker? høres ut som du er veldig høy på deg selv spør du meg! Anonymous poster hash: fc319...4e5
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #50 Skrevet 30. november 2013 Jeg er en voksen dame som er trygg på meg selv, og lar meg ikke påvirke av hva andre legger ut i sosiale medier. Jeg forstår at dette bare er en liten del av livet til de som legger det ut, og at de egentlig er som alle oss andre, med dager hvor de ser elendige ut, huset er rotete, man har kranglet med gubben og har de vanlige hverdagsproblemene som vi alle har. Ingen går gjennom livet 100 % perfekt til enhver tid. Med årene har jeg lært meg å sette pris på andre verdier i livet enn utseende og materielle ting. Dette er noe som kommer når man blir eldre tror jeg. Man blir mye mer avslappet til alt. Livet mitt er bedre enn noensinne. Jeg bryr meg ikke om hva andre synes og mener, men gjør de tingene som er riktig for meg og mine. Det viktigste for meg er og være sammen med familien, og bruke av min tid og kjærlighet på dem. Man vet ikke hvor lenge man har hverandre. Hver dag er verdifull, fyll den med meningsfylte ting, og skyv bort det overfladiske som i bunn og grunn ikke betyr noe som helst. Ikke har jeg perfekt kropp, ikke har jeg perfekt hus, men jeg har noe som er mye viktigere, mennesker rundt meg som jeg er glad i, og som er glad i meg Det jeg tror er viktig og tenke på for oss voksne damer, er at vi ikke gjør hverdagen til de unge usikre jentene vanskeligere enn den allerede er med å sette så høye krav til utseende og materielle ting. Vær heller et forbilde for de myke verdiene. Det er de som teller. Anonymous poster hash: 89d2c...1cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå