Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #1 Skrevet 29. november 2013 Har nå i 3 uker gjort alt jeg kan. Ja alle råd og tips. Får ikke mer melk og har ikke produsert nok i det hele tatt til mini. Leser jo om at hormoner styrer melkeprodusjon , så lurer på om jeg rett og slett mangler prolaktin?? Og kanskje er mer disponert for adrenalin som bryter dette ned? Og hva gjør jg? Finnes det noe legemidler? Jeg ønsker VIRKELIIG å få til amming. Nå blir det flaske etter måltidene og det sliter meg ut. Finnes det håp? Alt annet er prøvd og ikke gitt noe resultater. Anonymous poster hash: 97a6c...191
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #2 Skrevet 29. november 2013 Det finnes håp! Jeg hadde mistet melka med førstemann, men fikk en nesespray på resept, heiv innpå med både ammete og ingefærøl. Plutselig kom den smått tilbake, og jeg klarte å fullamme en periode før vi begynte med fast føde. Hadde aldri trodd jeg skulle klare det, men jeg kjempet hardt! Mange tårer og fortvilte øyeblikk, men det gikk seg til. I ettertid har jeg angret litt på at jeg kjempet så mye, men er samtidig glad. Det stjelte mye tid og bekymringer, skulle ønske jeg heller kunne brukt den tiden med babyen og heller innse at det ikke gikk. Det var et eneste styr hele ammingen de to første månedene!Men det finnes håp, hvis du ønsker å amme så trenger du ikke gi opp enda Det finnes muligheter, men det kan ta tid.Sender deg en klem! Anonymous poster hash: d6dd9...b31
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #3 Skrevet 29. november 2013 Det finnes håp! Jeg hadde mistet melka med førstemann, men fikk en nesespray på resept, heiv innpå med både ammete og ingefærøl. Plutselig kom den smått tilbake, og jeg klarte å fullamme en periode før vi begynte med fast føde. Hadde aldri trodd jeg skulle klare det, men jeg kjempet hardt! Mange tårer og fortvilte øyeblikk, men det gikk seg til. I ettertid har jeg angret litt på at jeg kjempet så mye, men er samtidig glad. Det stjelte mye tid og bekymringer, skulle ønske jeg heller kunne brukt den tiden med babyen og heller innse at det ikke gikk. Det var et eneste styr hele ammingen de to første månedene! Men det finnes håp, hvis du ønsker å amme så trenger du ikke gi opp enda Det finnes muligheter, men det kan ta tid. Sender deg en klem! Anonymous poster hash: d6dd9...b31 Takk for svar. Men har nesespray og drikker ammethe, vørterøl osv daglig. begynner tro at det er noe med min kropp. Sleti tidligere med amming og. Anonymous poster hash: 97a6c...191
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #4 Skrevet 29. november 2013 Jeg måtte pumpe og pumpe etter at babyen hadde diet. La henne til brystet bortimot hver time. Så til slutt den fjerde eller femte uken så løsnet det. Har aldri hatt overskudd av melk, men nok til normal vektøkning på babyen. Ikke gi opp siden du er så motivert! Anonymous poster hash: 1f7e4...8f7
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #5 Skrevet 29. november 2013 Jeg måtte pumpe og pumpe etter at babyen hadde diet. La henne til brystet bortimot hver time. Så til slutt den fjerde eller femte uken så løsnet det. Har aldri hatt overskudd av melk, men nok til normal vektøkning på babyen. Ikke gi opp siden du er så motivert! Anonymous poster hash: 1f7e4...8f7 Er det jrg gjør nå. Ammer hele tiden. Gjort det siden fødsel. Hun er tre uker. Synes det bare blir mindre, ammet kl 17 og ikke fornøyd, og prøver pumpe brystet igjen nå, men får jo ikke ut noe Anonymous poster hash: 97a6c...191
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #6 Skrevet 29. november 2013 VET du at det blir mindre? Har du prøvd å pumpe for å måle på dagtid? Vi produserer lite melk på ettermiddag og kveld. Det kan hende at babyen har økedøgn også. Legger babyen på seg? Ammehjelpen er fantastiske. Hør med dem! Lykke til Anonymous poster hash: 1f7e4...8f7
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #7 Skrevet 29. november 2013 Du må bare forsette. Amme hver time døgnet rundt, og pumpe etter hver amming. Hvis du begynner med flaske, så blir det flaske. Egentlig tror jeg løpet er kjørt for ammingen din. Anonymous poster hash: cfbd0...42b
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #8 Skrevet 29. november 2013 Vet du, noen ganger går det bare ikke. Du har prøvd alt hva du kan og sikkert mer til. Det høres ut som vi har akkurat samme opplevelse av ammeperioden. To ganger for min del. Blod, svette og tårer. Ammete, ingefærøl, vørterøl, masse sunn mat, sove mens man kan, forskjellige ammestillinger, hudkontakt, nesespray (og den hjelper bare treg utdrivning, øker ikke mengden) og ja jeg vet ikke hva. Ungen er aldri mett og fornøyd, tenk for en slitsom start på livet...og mor er helt og totalt utslitt og frustrert og snart deprimert. Nå er det på tide å sette barnet først min venn, kjemper du for deg eller barnet? Helt ærlig? (Deg selv sant? For du VET at barnet ditt ikke blir mett og at det blir like sunt og friskt med MME, innerst inne. Jeg snakker av egen erfaring, det er ikke for å være frekk eller slem. ) Du har gjort hva du kan. Nå må du sette barnet først, og gi det mat når det trenger det, og en mamma som ikke er HELT utslitt. Stor klem til deg fra en mamma med samme erfaring! Anonymous poster hash: bc023...edd
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #9 Skrevet 29. november 2013 Du må bare forsette. Amme hver time døgnet rundt, og pumpe etter hver amming. Hvis du begynner med flaske, så blir det flaske. Egentlig tror jeg løpet er kjørt for ammingen din. Anonymous poster hash: cfbd0...42b Begynte med flaske innimellom av anbefaling fra helsesøster faktisk.. Ammer hver time omtrent jrg. Anonymous poster hash: 97a6c...191
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #10 Skrevet 29. november 2013 Her ammet jeg hver halvannen time døgnet rundt de første 3-4 ukene. Så ble det annenhver time frem til han var 4 mnd gammel. Han la godt på seg, men var en sulten gutt.. Da begynte vi med grøt! Anonymous poster hash: 68ddb...da6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå