Gå til innhold

Går jenta mi for mye opp i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun veide 3670gr da hun ble født. Var på vektkontroll idag (Hun er 10 dager) og idag veide hun 4130gr.

Helsesøster var fornøyd, men de andre jeg har snakket med bare "oi! Det var mye!" Osv. Jeg ammer og hun har ikke fått MME.

Er ikke dette vanlig vektoppgang?

Anonymous poster hash: c08f9...026

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjeler raskt tallene til storesøster her og de var nesten identiske med dine. Bare hun va 11 dager når vi målte. Hun la på seg 2.5kg frem til 6 ukerskontrollen, (vokste også 11 cm på disse ukene) og jeg fullammet. :)

Fikk aldri beskjed om at hun gikk for mye opp i vekt. I dag er hun akkurat blitt to år og er 94cm og 15 k.

Har alltid fått beskjed om at det er forholdet mellom vekt og høyde som er viktig.

Mistenker du at hun spiser for mye? Det er jo noen barn som trøstespiser Pga smerter, reflux etc...

Anonymous poster hash: b10a8...dbf

Skrevet

Er førstegangs så kan ikke så mye om dette, men mistenker ikke at hun spiser for mye nei :)

Var bare disse reaksjonene fra "alle", de virket jo nærmest sjokkerte :P Hehe

Anonymous poster hash: c08f9...026

Skrevet

Barn vokser så forskjellig. I "min" barselgruppe" var mitt barn 3 kg ved 3 mnd. Tyngste var 9 kg. Han var bare stor og er i dag en svært velproporsjonert gutt, mitt barn er også helt normalvektig.

Anonymous poster hash: b9ccc...a71
Skrevet

Veldig mange babyer går ned 5-8 % av kroppsvekten i løpet av den første uka, og skal helst ha nådd igjen fødselsvekt innen to uker. Fordi mor må få melkeproduksjonen skikkelig i gang :) Men da har jo du fått i gang skikkelig melkeproduksjon lenge før en god del andre, er jo bare flott det! Så slapp du å ha en sulten baby som måtte ned i vekt før det gikk oppover :) Her gikk begge mine babyer ned 200 gram før de sakte men sikkert begynte å legge på seg.

Anonymous poster hash: d07d8...a8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...