Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #1 Skrevet 29. november 2013 I noen timer...?? Jaja! Anonymous poster hash: ac3ae...bae
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #2 Skrevet 29. november 2013 Hvem? Anonymous poster hash: 205be...b50
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #3 Skrevet 29. november 2013 Hvem? Anonymous poster hash: 205be...b50 Gutten som døde... Anonymous poster hash: ac3ae...bae
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #4 Skrevet 29. november 2013 Lurer på hva som beveger seg i hodet til foreldre som forlater en 1-åring alene hjemme i 2 timer altså... Anonymous poster hash: b3389...9d1
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #5 Skrevet 29. november 2013 Og ventet på en komet. Faren har tidligere vært på avrusningsklinikk. Denne saken blir bare mer og mer merkelig. Forferdelig grusomt. Anonymous poster hash: 8e82c...bbe
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #6 Skrevet 29. november 2013 Stod i adressa i går at han tidligere hadde vært på en klinikk/behandlingssted. Anonymous poster hash: 8e82c...bbe
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #7 Skrevet 29. november 2013 Og foreldrene unnskylder seg med at de har latt han være alene hjemme?? Da er de liksom ikke skyldige??!????? Anonymous poster hash: 81ec9...ca2
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #8 Skrevet 29. november 2013 Off, orker ikke spekulere. Dette er bare så inderlig grusomt! Vi får gi våre barn en ekstra klem i kveld når de legger seg ,og sette pris på det kjæreste vi har <3 Anonymous poster hash: 2b165...f4a
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 29. november 2013 #9 Skrevet 29. november 2013 Vet ikke om dette var noe bedre enn eventuell vold jeg Stakkars lille gutten <3 Hvem i huleste lar et barn ligge igjen i "et par timer" alene mens de reiser bort?! Det burde være noe i et hode på foreldre, som stopper en fra å gjøre slike ting.. Man forlater ikke barnet sitt på den måten, om man må ut med søppel, hente post ol, KANSKJE om man må over til naboen med posten deres som har havnet i din postkasse, men å reise fra barn?????? det går vel under omsorgssvikt i det minste?
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #10 Skrevet 29. november 2013 Håper flere får seg en støkk her. Har selv sendt bekymringsmelding på bakgrunn av at ei venninne lot sønnen være alene hjemme i 2-3 timer om gangen "fordi han alltid sov så godt likevel". Barnevernet henla saken på tross av at de mente det var "en mild form for omsorgssvikt", men det fantes ingen tiltak som kunne settes inn i dette tilfellet. Anonymous poster hash: 392eb...c40
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #11 Skrevet 29. november 2013 Det at de forlot barnet pga dette var hans døgnrytme skjønner jeg ikke, og skjønner heller ikke hvorfor de ikke sendte han i Bhg hvis de uansett visste de skulle bort. Og at moren mener at hun skal slippes fri, pga hun har ikke skyld i barnets død sjokkerer meg. Barnet døde mens de forlot han hjemme alene, selvfølgelig er hun skyldig da, selv om det ikke har vært vold i bildet. Ingen med hodet på rett plass forlater en ettåring i flere timer!!! Nå vet jo som sagt ikke jeg hva som har skjedd, men barnet døde og det er helt grusomt. Anonymous poster hash: 77f5f...289
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #12 Skrevet 29. november 2013 Det at de forlot barnet pga dette var hans døgnrytme skjønner jeg ikke, og skjønner heller ikke hvorfor de ikke sendte han i Bhg hvis de uansett visste de skulle bort. Og at moren mener at hun skal slippes fri, pga hun har ikke skyld i barnets død sjokkerer meg. Barnet døde mens de forlot han hjemme alene, selvfølgelig er hun skyldig da, selv om det ikke har vært vold i bildet. Ingen med hodet på rett plass forlater en ettåring i flere timer!!! Nå vet jo som sagt ikke jeg hva som har skjedd, men barnet døde og det er helt grusomt. Anonymous poster hash: 77f5f...289 Han gikk jo ikke i bhg!? Anonymous poster hash: c7db6...d0f
Himmel og hav Skrevet 29. november 2013 #13 Skrevet 29. november 2013 Tråden er ryddet for spekulasjoner i hht. forumreglene: Krenkende eller injurierende utsagn. Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum. Heller ikke spekulere rundt årsakssammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den omtalte part. Himmel og hav Brukermoderator
Nettie+jentungen Skrevet 29. november 2013 #14 Skrevet 29. november 2013 Håper de som syns det er helt greit å ha et barn/baby igjen hjemme mens man leverer de andre barna i bhg får et støkk i seg. Et barn skal aldri forlates alene!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #15 Skrevet 29. november 2013 Er jo ikke noe tvil om at det var noe rart i det hjemmet.. Barnevernet var jo koblet inn og var på besøk dagen før (!) gutten døde Og i følge hva jeg leste så gikk han i barnehagen jo, men hadde fri den dagen. Jeg greier ikke å ta det innover meg.. det er bare sykt, samme hva årsaken var.. Anonymous poster hash: fd471...3a0
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #16 Skrevet 29. november 2013 Det at de forlot barnet pga dette var hans døgnrytme skjønner jeg ikke, og skjønner heller ikke hvorfor de ikke sendte han i Bhg hvis de uansett visste de skulle bort. Og at moren mener at hun skal slippes fri, pga hun har ikke skyld i barnets død sjokkerer meg. Barnet døde mens de forlot han hjemme alene, selvfølgelig er hun skyldig da, selv om det ikke har vært vold i bildet. Ingen med hodet på rett plass forlater en ettåring i flere timer!!! Nå vet jo som sagt ikke jeg hva som har skjedd, men barnet døde og det er helt grusomt. Anonymous poster hash: 77f5f...289 Han gikk jo ikke i bhg!? Anonymous poster hash: c7db6...d0f Dette er fra vg nå; Det skal ha vært uoverensstemmelser mellom de siktede og barnehagen, som skal ha vært grunnen til at det nå siktede paret tok sønnen ut av barnehagen, opplyser advokat Trond Peder Nilsen. Dette var grunnen til at gutten var hjemme onsdag. Anonymous poster hash: 89502...4d2
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #17 Skrevet 29. november 2013 Det at de forlot barnet pga dette var hans døgnrytme skjønner jeg ikke, og skjønner heller ikke hvorfor de ikke sendte han i Bhg hvis de uansett visste de skulle bort. Og at moren mener at hun skal slippes fri, pga hun har ikke skyld i barnets død sjokkerer meg. Barnet døde mens de forlot han hjemme alene, selvfølgelig er hun skyldig da, selv om det ikke har vært vold i bildet. Ingen med hodet på rett plass forlater en ettåring i flere timer!!! Nå vet jo som sagt ikke jeg hva som har skjedd, men barnet døde og det er helt grusomt. Anonymous poster hash: 77f5f...289 Han gikk jo ikke i bhg!? Anonymous poster hash: c7db6...d0f I artikkelen jeg leste sto det fri fra Bhg denne dagen Anonymous poster hash: 77f5f...289
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #18 Skrevet 29. november 2013 Håper de som syns det er helt greit å ha et barn/baby igjen hjemme mens man leverer de andre barna i bhg får et støkk i seg. Et barn skal aldri forlates alene! Ja, har jo sett at noen har skrevet/spurt om det her inne, på dette forumet... Anonymous poster hash: ac3ae...bae
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #19 Skrevet 30. november 2013 Håper de som syns det er helt greit å ha et barn/baby igjen hjemme mens man leverer de andre barna i bhg får et støkk i seg. Et barn skal aldri forlates alene! Jeg mener det er forskjell på de som har bhg som nærmeste nabo, og de som reiser bort. Det er en STOR forskjell på 5 minutter og lengre tid. Anonymous poster hash: c7db6...d0f
Nettie+jentungen Skrevet 30. november 2013 #20 Skrevet 30. november 2013 Håper de som syns det er helt greit å ha et barn/baby igjen hjemme mens man leverer de andre barna i bhg får et støkk i seg. Et barn skal aldri forlates alene! Jeg mener det er forskjell på de som har bhg som nærmeste nabo, og de som reiser bort. Det er en STOR forskjell på 5 minutter og lengre tid. Anonymous poster hash: c7db6...d0f Når du er hjemme er du i nærheten av ungen om det skulle skje noe. Om en baby ligger og sover og du hører at den kaster opp løper man bort med en gang. Tenk om babyen kaster opp 1 min etter at du har gått ut døra? Samme ved brann. Er du klar over hvor fort et hus blir overtent? Og først og fremst er det røyken som tar knekken på deg, dvs at når du først SER flammene fra utsiden er det oftest forsent! Så for meg er det faktisk STOR forskjell på å være hjemme og det å etterlate et barn hjemme alene. 5 minutter er plutselig veldig lang tid når ungen kveles i sitt eget spy, puster inn livsfarlig røyk osv.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #21 Skrevet 12. januar 2015 Hvor stor er sannsynligheten for at huset begynner å brenne mens du leverer barn i bhg og er borte fra huset i max 15 min? Kanskje 0,1% sannsynlig. Hvis du må dra opp baby fra dyp søvn hver eneste dag fordi baby må være med i bil når du skal levere storebror i bhg, og baby gråter i bilen og gråter i bhg når alle bhg-småbarn vil ta på og kose med baby, tar ikke babyen mer skade av dette enn om baby får sove rolig i sengen sin hjemme? Jeg tror det er skadelig for små barn å stadig gråte og gråte og ikke få tilstrekkelig søvn. Hvis fremtidig forskning viser at det er skadelig for barns hjerneutvikling å ikke få nok søvn, at det feks er 10% sannsynlighet for at barnet blir en voksen som dårlig tåler stress dersom barnet stadig får for lite søvn, hva er da verst å gjøre mot barnet: 1. La det sove i sengen sin mens du leverer storebror i bhg og er borte i 15 min, med 0,1% sjanse for at baby brenner inne e.l. 2. Daglig i et år rykke baby ut av søvn ved begge dagshviler (baby hviler akkurat ved levering i bhg og akkurat ved henting i bhg), med 10% sjanse for at barnet får stress-problemer? Anonymous poster hash: 96498...3e5
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #22 Skrevet 12. januar 2015 Enig med siste kommentar. Synes ofte folk her inne er litt vel overhysteriske. Tror forresten det er sinnsykt mye mindre sannsynlighet for at barnet brenner inne enn 0,1%. Det er så og si ikke eksisterende fare for dette. Anonymous poster hash: f1772...4f5
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #23 Skrevet 12. januar 2015 Hvor stor er sannsynligheten for at huset begynner å brenne mens du leverer barn i bhg og er borte fra huset i max 15 min? Kanskje 0,1% sannsynlig. Hvis du må dra opp baby fra dyp søvn hver eneste dag fordi baby må være med i bil når du skal levere storebror i bhg, og baby gråter i bilen og gråter i bhg når alle bhg-småbarn vil ta på og kose med baby, tar ikke babyen mer skade av dette enn om baby får sove rolig i sengen sin hjemme? Jeg tror det er skadelig for små barn å stadig gråte og gråte og ikke få tilstrekkelig søvn. Hvis fremtidig forskning viser at det er skadelig for barns hjerneutvikling å ikke få nok søvn, at det feks er 10% sannsynlighet for at barnet blir en voksen som dårlig tåler stress dersom barnet stadig får for lite søvn, hva er da verst å gjøre mot barnet: 1. La det sove i sengen sin mens du leverer storebror i bhg og er borte i 15 min, med 0,1% sjanse for at baby brenner inne e.l. 2. Daglig i et år rykke baby ut av søvn ved begge dagshviler (baby hviler akkurat ved levering i bhg og akkurat ved henting i bhg), med 10% sjanse for at barnet får stress-problemer? Anonymous poster hash: 96498...3e5 Jeg hadde ikke tatt sjansen på å gå fra baby for å levere eldste i barnehagen, aldri så kort avstand! Hadde aldri tilgitt megselv om det hadde skjedd noe mens babyen var alene -for det kan det! Hva er det tullet med for lite søvn?! Om babyen vekkes for å bli med i barnehagen kan denne søvnen fint taes igjen senere på dagen! Anonymous poster hash: 3c6ca...2fb
Sint naken biltyv Skrevet 13. januar 2015 #24 Skrevet 13. januar 2015 (endret) Tja... Nå er det en ny brann hvert 20 min i Norge, forsikringsselskapet betaler ut 8000 i minuttet pga brann. Så det er ikke helt usannsynlig... Det tar ca 2 til 3 min før et hus er overtent og ikke lenger kan reddes. Å la en baby være alene så mye som et minutt er helt sykt. http://www.icas.no/no/filer/Ionisk_salgsargumentasjon_web1.pdf Endret 13. januar 2015 av Sint naken biltyv
soleia Skrevet 13. januar 2015 #25 Skrevet 13. januar 2015 Hvor stor er sannsynligheten for at huset begynner å brenne mens du leverer barn i bhg og er borte fra huset i max 15 min? Kanskje 0,1% sannsynlig. Hvis du må dra opp baby fra dyp søvn hver eneste dag fordi baby må være med i bil når du skal levere storebror i bhg, og baby gråter i bilen og gråter i bhg når alle bhg-småbarn vil ta på og kose med baby, tar ikke babyen mer skade av dette enn om baby får sove rolig i sengen sin hjemme? Jeg tror det er skadelig for små barn å stadig gråte og gråte og ikke få tilstrekkelig søvn. Hvis fremtidig forskning viser at det er skadelig for barns hjerneutvikling å ikke få nok søvn, at det feks er 10% sannsynlighet for at barnet blir en voksen som dårlig tåler stress dersom barnet stadig får for lite søvn, hva er da verst å gjøre mot barnet: 1. La det sove i sengen sin mens du leverer storebror i bhg og er borte i 15 min, med 0,1% sjanse for at baby brenner inne e.l. 2. Daglig i et år rykke baby ut av søvn ved begge dagshviler (baby hviler akkurat ved levering i bhg og akkurat ved henting i bhg), med 10% sjanse for at barnet får stress-problemer? Anonymous poster hash: 96498...3e5 [/quote I det tilfellet hadde vel det naturlege vore å legge ungen ute i vogna og trilla den sovande ungen til bhg. Om det tek under 15 min å levere ungen i bhg og kome attende til huset, så kan det ikkje vere lange stubben å gå heller. Eg tilpassa bhg leveringa av eldstemann til sovetida til babyen, sjølv om det betydde at eg måtte stå opp litt før. Det er ikkje akkurat faste tidspunkt ein må hente og bringe i bhg. For meg er det heilt unaturleg å forlate eit så lite barn åleine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå