Gå til innhold

ser det er noen studenter her.


lille +gutt

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere studenter som vet om hvordan det er med oss, kan man fortsette å studere deltid samtidig som man får foreldrepenger? Jeg har lest noe om dette på nettet men ulike svar gjør meg usikker. Min mann har lyst å være hjemme med babyen da jeg går skole dette blir ca 13 uker på et år. Jeg vil jo ikke få foreldrepenger når jeg er på skolen men tenker at jeg får stipend og lån pluss dobbel barnetrygd da vi har en fra før av. Jeg tror heller ikke jeg har krav på foreldrestipend når jeg studerer samlingbassert i perm men denne er vi villig til å ta slik at jeg slipper et år pause i studiet. Jeg ønsker å komme meg ut i jobb igjen da jeg har passert 30år og enda har 2,5 år igjen på studiet. Jeg har jobbet som vikar noen år nå for å samle opp praksis til å kunne søke dette studiet jeg nå er begynt på så føler min jobb situasjon har vært bare tull i mange år selv om jeg harnjobbet ca 100 prosent. Vi vil i gang med voksen livet med hus snart og sånn som bolig markedet er i dag er det bare å stå på og bli ferdig :) Er det noen som vet om den måten vi har lyst til er lov som student?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du har tjent nok til å ha rett på foreldrepenger får dere permisjon på lik linje med andre :) Jeg fikk nr.1 mens jeg studerte og det gikk helt fint så lenge jeg tjente nok. Her skal vi prøve å fortsette studiene mine siden jeg går nettbasert og det er ganske rolig :) Men vi får se va som kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...