Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #1 Skrevet 28. november 2013 Før jeg fikk de var allerede brystene fulle av klumper og tette melkeganger. 3. Dagen jeg går med stram sportsbh nå og merker litt bedring, men det er fortsatt kuler og klumper helt til opp under armhulene. Hvordan får jeg dette bedre? Kjempesliten i nakke og skuldre av stram sportsbh og tuuuunge bryst! Anonymous poster hash: 854f7...51e
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #2 Skrevet 28. november 2013 Jeg fikk også de pillene. Og slet med det samme som du gjorde, min løsning var å bruke et skjerf/sjal/bandasje som jeg knyttet "opp"brystene med i stedet for bh, og så tok jeg mye vaaarme dusjer hvor jeg forsiktig masserte puppene mine for å løsne opp kuler og melkeganger. Det hjalp meg veldig, men om du ikke blir bedre kan det være lurt å ringe legen for å være sikker på at du ikke har fått en betennelse. Anonymous poster hash: 1e27f...8da
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #3 Skrevet 28. november 2013 Så om jeg håndmelker ut litt mens jeg dusjer i varmt vann gjør det ikke noe med produksjonen? Anonymous poster hash: 854f7...51e
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #4 Skrevet 28. november 2013 Jeg håndmelka ikke, det må du ikke gjøre, for da setter produkjsonen i gang igjen.. Bare masserte rundt liksom, der hvor kulene var Anonymous poster hash: 1e27f...8da
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 28. november 2013 #5 Skrevet 28. november 2013 Hei HI. Her fikk jeg de samme pillene når jeg hadde fortidelig fødsel, siden det var en risiko for at kroppen kom til å produsere melk, noe den gjorde. Fikk samme problem som deg når jeg brukte sports-bh, fikk beskjed om å skaffe meg noe å binde opp brystene istedenfor å bruke bh, for bh gir fortsatt rom for melkeproduksjon. Samtidig ble jeg bedt om å masere kuler/klumper lett, men måtte være veldig forsiktig med det, siden det kan stimulere melkeproduksjon, om brystene føltes fulle/tunge, kunne jeg håndmelke litt, men det var veldig begrenset hvor mye, så det skulle kun gjøres MAX en gang pr dag (jeg valgte å gjøre det på kvelden før jeg skulle sove, de dagene det var behov for dette) Men det tok hvertfall lengre tid for meg å bli kvitt melka, når jeg håndmelket, så det er jo et minus om det hender, men det gjelder jo ikke alle..
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #6 Skrevet 28. november 2013 Hvorfor får dere det? Piller altså? Anonymous poster hash: 9c956...829
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 28. november 2013 #7 Skrevet 28. november 2013 Hvorfor får dere det? Piller altså? Anonymous poster hash: 9c956...829 For å hindre full produksjon, men man kan ikke være sikker at man ikke har produksjon heller.. Derfor binde opp brystene.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #8 Skrevet 28. november 2013 Hvorfor får dere det? Piller altså? Anonymous poster hash: 9c956...829 For å hindre full produksjon, men man kan ikke være sikker at man ikke har produksjon heller.. Derfor binde opp brystene. Et annet svar på dette er vel det at de som får piller for å stoppe melkeproduksjon har barn som ikke overlevde ved/rett etter fødsel og dermed bør melkeproduksjonen stoppes slik at man slipper (forhåpentligvis) problemer som brystbetennelse o.l. fordi man ikke har et barn som skal die ved brystet. Eller dersom man selv skal medisineres på en slik måte at det er skadelig for barnet å få i seg dette gjennom morsmelken. Muligens det fins langt flere grunner enn disse, men det er hva jeg har hørt i allefall.. Anonymous poster hash: 4e1ec...40c
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 28. november 2013 #9 Skrevet 28. november 2013 Hvorfor får dere det? Piller altså? Anonymous poster hash: 9c956...829 For å hindre full produksjon, men man kan ikke være sikker at man ikke har produksjon heller.. Derfor binde opp brystene. Et annet svar på dette er vel det at de som får piller for å stoppe melkeproduksjon har barn som ikke overlevde ved/rett etter fødsel og dermed bør melkeproduksjonen stoppes slik at man slipper (forhåpentligvis) problemer som brystbetennelse o.l. fordi man ikke har et barn som skal die ved brystet. Eller dersom man selv skal medisineres på en slik måte at det er skadelig for barnet å få i seg dette gjennom morsmelken. Muligens det fins langt flere grunner enn disse, men det er hva jeg har hørt i allefall.. Anonymous poster hash: 4e1ec...40c Bare at det stopper ikke produksjonen, gjorde hvertfall ikke det her, her gikk jeg med melk i brystene i 2 mnd før jeg fikk råd om å binde de opp bedre (sports-bh var vist ikke nok) og de andre rådene jeg nevner over her, da gikk det ytterlige 2 mnd før det hele var over.. Kanskje bare jeg som så det som selvforklarende hvorfor man får slike tabletter(?)
Anonym bruker Skrevet 28. november 2013 #10 Skrevet 28. november 2013 Hvorfor får dere det? Piller altså? Anonymous poster hash: 9c956...829 For å hindre full produksjon, men man kan ikke være sikker at man ikke har produksjon heller.. Derfor binde opp brystene. Et annet svar på dette er vel det at de som får piller for å stoppe melkeproduksjon har barn som ikke overlevde ved/rett etter fødsel og dermed bør melkeproduksjonen stoppes slik at man slipper (forhåpentligvis) problemer som brystbetennelse o.l. fordi man ikke har et barn som skal die ved brystet. Eller dersom man selv skal medisineres på en slik måte at det er skadelig for barnet å få i seg dette gjennom morsmelken. Muligens det fins langt flere grunner enn disse, men det er hva jeg har hørt i allefall.. Anonymous poster hash: 4e1ec...40c Bare at det stopper ikke produksjonen, gjorde hvertfall ikke det her, her gikk jeg med melk i brystene i 2 mnd før jeg fikk råd om å binde de opp bedre (sports-bh var vist ikke nok) og de andre rådene jeg nevner over her, da gikk det ytterlige 2 mnd før det hele var over.. Kanskje bare jeg som så det som selvforklarende hvorfor man får slike tabletter(?) Jeg tenkte kanskje at siden personen spurte om det, lurte på om det var noe man fikk om man bare ikke VILLE amme. Men at man må(?) ha en medisinsk grunn for å få disse pillene.. Anonymous poster hash: 4e1ec...40c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå