kjerringa-mot-straumen Skrevet 28. november 2013 #1 Skrevet 28. november 2013 Dere som har fysisk krevende jobber, og er gravide, hvor er komfortsonen i forhold til hva som er greit å utføre? Jeg bekymrer meg muligens unødig, men å bære totalt flere tonn om dagen, kjøre gravere/maskiner med mye vibrasjoner, støy o.l har gjort meg litt usikker. Er fremdeles relativt tidlig i sv. skapet, har vært i kontakt med lege (er for øyeblikket sykemeldt pga kvalme) tok opp problemstillingen, men virket ikke helt som han forsto omfanget ( løfte ei kasse bananer er ikke sammenlignbart..) Har hørt om sv. skapspenger om yrket ikke er forenlig med gravididet, men hvor går grensen? Noen som har erfaring fra lignende dilemma?
maren83 Skrevet 30. november 2013 #2 Skrevet 30. november 2013 Synes du fyller de kriteriene for å få svangerskapspenger, ja. Du sier du kjører graver, og at det rister. Synes ikke det høres bra ut.. Pluss at du løfter tungt. Jeg er selv malermester, og har fått svangerskapspenger fra jeg testet positivt på graviditeten Skriv ut og fyll ut skjema fra NAV, få jordmor og arbeidsgiver til å skrive under, send inn. Og så er du sikret et rolig og fint svangerskap
kjerringa-mot-straumen Skrevet 1. desember 2013 Forfatter #3 Skrevet 1. desember 2013 Takk for svar! Tok det opp på nytt på legetime forrige uke, hadde forberedt meg litt med utskrift fra arbeidstilsynet ang tilrettelegging og div. Men det var unødvendig (var kanskje jeg som fikk feil feeling sist ) for han ordnet alt klart, er fremdeles sykemeldt, men har time når den går ut for å søke om svangerskapspenger da Så er roligere nå
Abodea21 Skrevet 10. desember 2013 #4 Skrevet 10. desember 2013 Jeg jobber i Bhg, jeg ble sykemeld 50% fra fem mnd. Vet det ikke er det samme, men jeg hadde veldig mye vann i kroppen og lavt stoffskife. Så jeg det ble veldig tung. Kanskje jeg er pingle, men angrer ikke!
Kri_z Skrevet 14. januar 2014 #5 Skrevet 14. januar 2014 Jeg jobber med fysisk tung yrke. Løfter ca 1-1,5 tonn og går 12-16000skritt hver dag. Det går forløpig greit, men vet det ikke går når magen blir større. Legen min er veldig klar over hva jeg jobber med og skjønner problemstillinga når det ikke går lengre. Arbeidsgiver prøver etter beste evne å hjelpe til der det trengs. Dette er nr to og hadde store bekkenplager sist gang. Fortsetter å jobbe100% så lenge det lar seg gjøre:)
Kri_z Skrevet 14. januar 2014 #6 Skrevet 14. januar 2014 Fikk svangerskapspenger forrige gang fra uke 24 og det vil jeg absolutt troat du får uten problem:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå