Gå til innhold

Har deres intuisjon ift kjønn stemt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

forrige gang jeg gikk gravid "visste" jeg at det ble gutt. Det hadde jeg rett i.

Nå er jeg gravid igjen og har en indre følelse av at det er jente. Vanskelig å forklare hvorfor og må understreke at jeg ikke har noe preferanse om kjønn, så det er ikke styrt av noe form for ønsketenkning.

Flere her som har hatt rett i sin intuisjon rundt dette med kjønn?

Anonymous poster hash: df135...834
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, ja helt riktig begge gangene. Gutt første gang, og jente nå. Rart det der. Grunnen til at jeg var sikker på jente var at svangerskapet vars å ulikt det første. Bevegelsene anderledes, mye mer kvalm de første ukene++ Men man vet jo aldri. Smilte litt da hun sa jente på ultralyden. Første gang var jeg helt sikker på gutt, men aner ikke hvorfor.

Anonymous poster hash: 12e95...392
Skrevet

JA! Første gang kjente jeg det var gutt. Stemte. Andre gang hadde jeg ikke peiling. Helt motsatt svangerskap. Det ble gutt. Tredje gang tok jeg test å følte meg veldig jentete umiddelbart. Det ble jente :)

Anonymous poster hash: 9a117...5a6

Skrevet

ja på alle 4 har jeg hatt rett. =) mannen er imponert, da han har trodd omvendt hver gang :P

Skrevet

Ja. Den første gangen hadde jeg ikke peiling, men andre og tredje gang visste jeg det bare.

Skrevet

Førstemann hadde jeg ikke peiling. Ble overrasket over at det i det hele tatt var en unge der! :P

Nr. 2 var jeg sikker på at var gutt. Ut kom det ei jente :)

Skrevet

Trodde jente de to første gangene og fikk gutter. Denne gangen hadde jeg ingen følelse men håpet litt på enda en sønn, og det var riktig :)

Skrevet

Med første visste jeg ikke, viste seg å. Være en gutt.

Fikk en jente andre gang og det var jeg sikker på veldig tidlig siden svangerskapet var så annerledes.

Skrevet

Ja :) Visste det kom en gutt, og ut kom en gutt (ville ikke vite kjønn på UL)

Anonymous poster hash: 48ec1...2cc
Skrevet

Nei :) Var sikker på at det var gutt, men det er en jente.

Anonymous poster hash: fc9c3...4fb
Skrevet

Både ja og nei egentlg. Første gang var jeg veldig sikker på at jeg ventet en gutt frem til uke 13, men da "ombestemte" jeg meg plutselig og følte på meg at det var en jente. Og det ble jente.

Denne gangen har jeg ikke noen spesiell følelse, annet enn at jeg synes svangerskapet er veldig likt det første på alle måter så jeg blir ikke overrasket om det er en jente til.

Skrevet

Har to jenter, og følte meg veldig sikker på det selv både før UL og fødsel.

Trodde jeg ventet jente nr tre nå, nesten så sikker at jeg har vansker for å tro at det kommer en gutt, men det var nok ingen tvil på ul:)

Så da stoler jeg ikke på den intuisjonen lenger

Anonymous poster hash: 959eb...e2a

Skrevet

Det stemte på første. Stemte ikke på andre. ;)

Skrevet

Magefølelsen stemte ja. Føltes helt feil å se på jentetøy i butikken, og fikk bekreftet guttefølelsen på oul :-)

Anonymous poster hash: 9088f...dab

Skrevet

Magefølelsen min har blitt sterkere og sterkere. Med første trodde jeg det var gutt, det var riktig. Med andre følte jeg at det var jente fra veldig tidlig, selv etter at legen sa han trodde det var gutt på tidlig UL. Jeg hadde rett! Med tredje hadde jeg sånn guttefølelse fra tidlig av, at det ville vært kjemperart om det var jente. Hadde rett da også, samme med fjerde, som er jente. 

Men jeg har flere venninner som har bommet på magefølelsen, så det er ikke alle som "har" det!

Skrevet

nei

Anonymous poster hash: 37c1e...1f1
Gjest Hellokitty03+09+13+13
Skrevet

Med første følte jeg det var jente og det stemmet. Andre gang bare visste jeg det var gutt. Tredje gang ble jeg ikke enig med meg selv hva jeg følte. Viste seg at det var tvillinger, så tenkte det da kunne være en av hver. Men det var to gutter.

Skrevet

Første gangen kjøpte jeg blå bodyer i uke 8-9, for jeg var overbevist. Nå venter jeg jente, og hadde egentlig ingen sterk følelse av det ene eller andre, men samboeren min var helt overbevist om jente fra første stund.

Skrevet

Ikke på meg selv, men jeg kan se hva slags kjønn andre får av en eller annen merkelig grunn. Har rett hver gang.

Skrevet

Stemte godt sist, trodde det var gutt og det var det. Var mer en magefølelse enn at jeg var sikker, tok meg i bare å tenke på guttenavn feks - noe som var motsatt av hva jeg gjorde før graviditeten, da var jeg bare på jentenavn.

Nå venter jeg to. Har en jentefølelse, men usikker på om jeg tror det er to jenter eller en av hver. Heller kanskje litt mot en av hver. Bare 10 uker på vei, så må gi det litt mer tid tror jeg. 

Gjest flykræsj
Skrevet

Tatt feil i 100 % av tilfellene. Første gang var jeg sikker på jente- fikk en gutt. Denne gangen var jeg overbevist om gitt, men UL viser jente. Min kvinnelige intuisjon er åpenbart ikke mye å skryte av :P

Skrevet

jeg var overbevist om jente, men pa ultralyd i uke 21 sa legen at hun trodde det var gutt, det stusset jeg over og ba henne sjekke igjen, da ble hun usikker selv og turte ikke si noe. uke 28 var jeg pa ny ultralyd og det var helt tydelig en JENTE :)

Skrevet

Nei, magefølelsen lurte meg trill rundt.

Anonymous poster hash: 20e75...820

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...