Gå til innhold

Noen som har søkt om visum til usa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye galt kan man ha gjort, men likevel få inngang til usa?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo bare å trykke seg gjennom det elektroniske skjemaet.

Anonymous poster hash: f3ad1...6d7

Skrevet

Men når man har blitt arrestert en gang, så er det ikke så enkelt.

Skrevet

Hva skal du ha visum til da?

De aller fleste klarer seg med ESTA. Visa trenger du først hvis du skal være i landet over tre måneder og jobbe eller studere.

og ja....du sliter hvis du har blitt arrestert og har fått en anmerkning på rullebladet Trafikkbot derimot går helt fint

Anonymous poster hash: e21eb...e92
Skrevet

Hva var du arrestert for og hvor lenge siden? Umulig å svare på spørsmålet ditt uten å vite det. Jeg har søkt visum før, men da fordi jeg skulle bo i USA, og ikke fordi jeg er tidligere straffedømt.

Anonymous poster hash: cc80b...89b

Skrevet

Det er samboeren min som skal ha visum, siden han ikke fikk godkjent ESTA "søknaden". Dømt for en del voldssaker og narkotika. Det er 7-10 år siden, ikke gjort noe galt etter det. Vi skal bare på en 3ukers tur til sommeren.

Skrevet

Hvor mye galt kan man ha gjort, men likevel få inngang til usa?

Jeg har søkt opptil flere ganger. Om dere bare skal på ferie, bruker det ikke være noe stress. Da kan du ordne det online, koster vel en 14$ eller noe. Kommer vel også ann på hvor mye "galt" du har gjort i livet... Jeg bodde i USA over flere år, så jeg hadde den gang et J1 visa, som du må inn på intervju på ambassaden for å få utdelt. Er litt mer stress med denne type visa, og du finner fort ut om du ikke kvalifiserer for slik visa pga lovbrudd. Akkurat nå har jeg et jobbvisa som varer i 5 år, og det var så og si samme prosessen for å få det, men da tok selskapet seg av papirarbeidet, ikke jeg.

Anonymous poster hash: 78687...c1d

Skrevet

Jeg er usikker på hvor mye som skal til for at man ikke får dra. Selv møtte jeg opp på ambassaden i Oslo, og fikk en del spm om hva jeg skulle, hvordan jeg var som person ol. Måtte også levere noen papirer inkl. pass, som de gjennomgikk og sendte tilbake ett par uker senere. Dette var til et lengre opphold, så kan jo hende han må det samme?

Når vi bare har reist på familieferier har vi også bare brukt det elektroniske skjemaet på nett uten problemer. Men ring ambassaden og hør hvordan dere skal gå frem, der får du nok det mest konkrete svaret :)

Skrevet

Han har sendt inn visum søknad, også skal han på intervju til ambassaden. Lurte egentlig på om han i det heletatt har sjans på visum? Hadde vært så bra om vi kunne ha dratt på den turen. Men Guttestreker kan straffe seg på flere måter det..

Skrevet

Hei :)

Jeg har en bekjent som hadde en dom på 30 dager ( NAV) og reiste til USA ca 6 mndr etter hun slapp ut. Gikk helt fint. Eneste "trøblet" var at hun nåtte sitte i avhør da hun ankom flyplassen over there. Var bare rutine spørsmål :)

Skrevet

Han har sendt inn visum søknad, også skal han på intervju til ambassaden. Lurte egentlig på om han i det heletatt har sjans på visum? Hadde vært så bra om vi kunne ha dratt på den turen. Men Guttestreker kan straffe seg på flere måter det..

Er vold og narkotika "guttestreker"? 

Jaha...

Uansett, USA er strenge, med god grunn. De vil ikke ha rask inn i landet sitt. Narkotika og vold er to ting de slår HARDT ned på.

Anonymous poster hash: 48eb5...c92

Skrevet

tror han da må på intervju hos ambasaden eller noe.

min mann ble tatt for å røyke weed med noen venner i en park for mange år siden.han fikk bot.vet ikke hva som står på et eventuell rulleblad, men vi vari usa for et år siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...