Gå til innhold

Leid ut boligen din til en mørkhudet person?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hadde du det? Eller ville du vært litt skeptisk?! 

Svar rett fra levra... 

Anonymous poster hash: 5687e...496
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en nevø, en svigerinne, en svigersønn og en venninne som alle er mørkhudede, så jeg skjønner egentlig ikke spørsmålet?

Du vet at man kan være helnorsk og farget også?

Anonymous poster hash: 9576d...8be

Skrevet

Er det mulig??

Anonymous poster hash: cf9c2...42f

Skrevet

Hudfarge har ikke noe å si, men jeg leier ikke ut til noen som ikke kan skikkelig norsk. Ser for meg at det lett kan bli kommunikasjonsproblemer, og jeg vil ikke leie ut til noen som ikke forstår innholdet i kontakten.

Anonymous poster hash: 2b1a6...327

Skrevet

Seriøst?

Ja, seriøst... Vet om enkelte som faktisk har fått avslag! 

Anonymous poster hash: 5687e...496

Skrevet

Nei, ville ikke det. Det er jo helt uhørt å leie ut til en mørkhudet person!!

Hvorfor skulle det vært et problem egentlig?!! Dust....

Anonymous poster hash: 37313...0b3

Skrevet

Så lenge personen snakker godt norsk og har jobb hadde det vært ok.

Anonymous poster hash: e7bff...aae

Gjest vinterbrud
Skrevet

Jeg regner med at du nå snakker om utlendinger som er mørkhudet,og ikke norsk adopterte med mørk hud.

Hudfarge har ingenting å si når det kommer til personlighet,så jeg kunne godt ha leid ut til en mørkhudet familie hvis det var aktuelt.

Skrevet

Dem kan være like bra som norske, og bedre, ikke noe fasit på det. Men er di "duste" av dem som ødelegger for alle utlendinger som faktisk er veldig hyggelige... Men du kan få den dritten av nordmenn som leietakere og...

Skrevet

Eh, nei. (se bilde)

Anonymous poster hash: cef7b...c3d

Hæh?

Vi vet hva det vil si å være mørkhudet altså....

Anonymous poster hash: 9576d...8be

Skrevet

Hudfarge er jo bare det, nemlig farge. Referanser, jobb, språk (som over så hadde jeg kun leid ut til noen som snakker norsk/engelsk i tilstrekkelig grad til at kommunikasjon ikke er noe problem), økonomi til å dekke depositum, og fremtoning på visning er desto viktigere!

Skrevet

Det er ikke personens hudfarge jeg vurderer, men betalingsevne og evt referanser. Om personen er inneforstått med plikter og ansvar og innstilt på å følge de reglene som gjelder for leieforholdet, som nattero f.eks.

Skrevet

Fargen hadde ikke hatt noe å si. Om personen har jobb, snakker norsk og har gode referanser så holder det for min del.

Skrevet

Så lenge personen har gode referanser og betaler for seg kunne vedkommende vært grønn formin del.

Skrevet

Nei det hadde jeg ikke gjort.

Anonymous poster hash: 82781...3bd

Skrevet

Kommer ikke an på farge. Ønsker å øeie ut til noen med fast jobb, ikke husdyr, ikke for mange barn og som kan godt nok norsk til å forstå kontrakten. Dette gjelder uansett hudfarge. Kanskje lettere å leie ut til noen med gode referanser også

Anonymous poster hash: d1b8a...d3b
Skrevet

Hudfarve betyr ikke noe, men jeg er nøye på referanse fra tidligere utleiere. En person som kommer ustelt på visning får ikke noen leiekontrakt.

Anonymous poster hash: 64053...e99

Skrevet

Stoler dere på alltid referansen? Tenker at en utleier, som ønsker å bli kvitt en vanskelig leieboer, vil jo muligens ha mye hyggelig å si om leieboeren, rett og slett for å bli kvitt vedkommende.. Eller?

Dette uavhengig av hudfarge! (Som er helt irrelevant!!)

Anonymous poster hash: e8445...f11

Skrevet

Jeg ville vært litt skeptisk til alle som ønsker å leie, med mindre de har en god grunn, ex studenter.

Dersom personen var mørk, men oppvokst i Norge ville det ikke hudfargen hatt noe å si.

Dersom personen var vokst opp i et land med en annen levemåte, ville jeg blitt skeptisk mht om boevnen er tilstede. Jeg ville jo ikke tape på investeringen slik at jeg må pusse opp i dyre dommer etterpå heller. Jeg ville også vært skeptisk til hvite nordmenns boevner også om de ikke hadde en god grunn til å leie. Jeg ville ikke leid ut til narkomane eller noen som så ut som de ikke kunne ta vare på seg selv.

Konklusjon: hudfargen har ikke noe å si, men fordommer mot ulikes boevne har noe å si

Anonymous poster hash: c5db5...828

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Bilder fjernet ihht regler om opphavsrett

Sekretøsa

Brukermoderator

Skrevet

Jeg leier ikke ut til innvandrere lenger, etter et titalls negative erfaringer.

En adoptert nordmann med mørk hud er ingen problem.

Anonymous poster hash: 1af40...deb
Skrevet

Leier ikke ut til utlendinger pga. at lukt fra mat setter seg i veggene.

Anonymous poster hash: a1b33...999
Skrevet

Hvis personen hadde hatt jobb eller studert og var en sikker betaler, dette gjelder uansett religion og hudfarge

Anonymous poster hash: 533fb...bbf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...