Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #1 Skrevet 27. november 2013 Vi har en treåring som tidligere har gruset oss i spill av typen memory. Vi har rett og slett måtte følge med, så han ikke har vunnet hver gang. Noe som vi har ledd litt av men ikke gjort noe stort poeng ut av, verken positivt eller negativt. Nå om dagen tok jeg fram memoryspillet som har vært en favoritt, men da klarte han ikke å henge med. Jeg la vekk spillet og tenkte det sikkert bare var ukonsentrasjon pga av trøtthet, sult e.l Vi har tatt frem spillet noen ganger til, og han har rett og slett ikke sjangs til å huske. Noen som har vært borti noe lignende, at ting barna tidligere har mestret godt, får de plutselig ikke til lenger? Nå er det ikke noe "must" at han skal være en racer i memory, synes bare det er litt rart. Og har jo i bakhodet dette med konsentrasjonsvansker. Om ev. det kan komme i denne alderen? Anonymous poster hash: 019ca...ee7
emy19 Skrevet 27. november 2013 #2 Skrevet 27. november 2013 kanskje han ikke synes det er noe interessant det spillet. ikke tenk det verste med en gang.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #3 Skrevet 27. november 2013 Ungen din er nok smartere enn du tror. Han er nok drittlei det spillet og gjør seg derfor litt "dum". No worries.... Anonymous poster hash: 7e4c5...522
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #4 Skrevet 27. november 2013 Datteren min hadde også superhukommelse som veldig liten. Nå er hun mer distré. Tror det har med et mer spredt fokus å gjøre. At de rett og slett har flere andre ting å tenke på, og litt mindre fokus på "her og nå". Anonymous poster hash: c4fe8...c87
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #5 Skrevet 27. november 2013 Det går på interesser. Min sønn, mellom 3 og 4 år kunne ALLE traktormerker. Han så forkjell åp traktorer ut fra gudene vet hva. Selv uten og se logo, bare traktoren, så visste han nøyaktig hvilket merke det var. Skremmende. Selv nye og gamle modeller kunne han skille far hverandre..Det dukket opp navn på traktormerker jeg aldri har hørt hom.Var ikke bare John Deere og Claas..... Men nå er han 6 og han ser ikke forkjell på annet enn rød og grønn traktor. Husker gutten fra TV som kunne alle bilmerker, Han var også i denne alderen...Tror faktisk det er ganske "normalt" at de helt og holdent kan "falle for" noe de liker så godt at alt annet blir lite viktig og de greier og få med seg absolutt alt. De er fortsatt fro små til og la seg bli "påvirket" av alle andre inntrykk, de er ikke i stand til det, så lenge de har denne særintressen...Altså, dette er bare en teori, men har hørt om flere barn som har vist eksepsjonell husk på et bestem område i den alder, for at det så bare forsvinner. Jeg har inntrykk av at det er vanseklig og "holde" på denne interessen også, for jeg tror den er ganske "ubevisst" fra barnets side. Skal nevne at gutten slo sin onkel ned i støvlene på og tippe type traktor. Onkelen jobber med salg og reperasjon av landbruksmaskiner, spesialisert på traktorer,- og kan det meste.... Anonymous poster hash: 9176a...33e
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #6 Skrevet 27. november 2013 Jeg krysser fingrene for at det bare er fokuset som er litt mer spredt, noe som isåfall bare er sunt tror jeg! Men det virket som at han strevde litt altså, så tror ikke han faker det. Ganske fasinerende da, at de i den alderen klarer å konsentrere seg så mye om en ting og bli så dyktige! Tror nok det "beviser" at vi generelt benytter bare en liten del av hjernens kapasitet. Vi har litt å lære av de små Anonymous poster hash: 0c715...866
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå