Gå til innhold

Ul idag. Jm sier morkake ligger foran. Hva vil det si?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og har det noen betydning for svangerskap/fødsel? Fikk bare beskjed at det var ikke sikkert jeg kom til å kjenne spark før 25-30 uker. Sa ikke mer om det.

Anonymous poster hash: 56758...16c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forran på magen betyr rett og slett at den ligger i fremre del av livmoren og har ingen annen betydning enn at du ikke vil kjenne så mye spark kanskje.

Det vanligste er å ha den på bakre vegg.

Hvis du derimot har forran åpningen så kan du ikke føde normalt dersom den ikke flytter seg, men siden jordmor ikke sa noe om det så regner jeg med den ligger forran på magen :-)

Skrevet

Som på fremsiden av magen? Har ikke noe å si så lenge den ikke ligger foran mormunnen. Jeg har kjent liv i uke 17 og 18 med morkaken foran. I uke 30 har sparkene vært vonde! Eneste forskjell på å ha morkaken foran og bak er at man bør være litt ekstra forsiktig med slag/ støt mot magen i følge min jm. Kos deg med graviditeten!

Anonymous poster hash: 69d29...55e

Skrevet

Ok! :) takk for svar! :)

Har hørt at man får en ekstra ul rundt uke 28 om den ligger foran mormunn, for å se om den har flyttet seg.

Men det sa de ikke noe om, så regner jo med den ligger foran på magen, for si. :P

Blir helt forfjamset, masse å huske på.

Men da kan jeg slappe av og kose meg videre ;) hehe

Anonymous poster hash: 56758...16c

Skrevet

hadde det samme,men kjente han i uke 22 :)

Skrevet

Hun hadde vært tydelig om den lå foran mormunnen. Er du usikker så spør på neste kontroll, sånt står på helsekortet ditt. Ligger den bare foran er det ikke ekstra ul.

Anonymous poster hash: 69d29...55e

Skrevet

Jeg hadde morkake som lå foran åpningen. Var på en ekstra UL i uke 32 for å sjekke om den hadde flyttet seg og det hadde den :) fikk derfor føde normalt.

Anonymous poster hash: 8ee13...a8b

Skrevet

Antagelig bare at du har den på fremre vegg, og det har ingen praktisk betydning. Noen har den foran åpningen og da må man kontrolleres oftere og som regel ta keisersnitt hvis ikke den flytter seg oppover. Men da ville hun nok sagt det. Jeg hadde også morkake på fremre vegg i forrige svangerskap. Den eneste betydningen var at jeg kjente spark innover, men det ble aldri tydelige spark å se/kjenne på utsiden av magen.

Skrevet

Jeg hadde morkaken foran, og kjente spark fra uke 19.

Anonymous poster hash: 3d1f9...444

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...