Ziva Skrevet 26. november 2013 #1 Skrevet 26. november 2013 Mamma`n til en venn av Liten ringte og ville bare informere om at vennen har fått lus!!! Liten overnattet der i helgen. Jeg klør over alt og jeg mener over alt, til og med i pelsen på beina Jeg sjekket faktisk Liten før i dag men fant da heldigvis ingen ting. Blir ny sjekk i morgen tidlig for Liten er nemlig velsignet med en mamma som er hysterisk når det gjelder lus. Jeg har nemlig ingen søt liten manke på toppen av hodet, den er så tykk at frisøren har problemer med å gre meg med kam. Hvordan i helvete skal jeg klare å få igjennom en lusekam. Gubben har hjortelussveis (3mm over hele issen), det blir samme sveis på meg også hvis udyra slår rot. Liten har langt hår men heldigvis ikke like tykt som mitt. Jeg er førstemann på apoteket i morgen for å kjøpe inn lusekur just in case.
sug lut Skrevet 26. november 2013 #2 Skrevet 26. november 2013 Gaah, ingen godfølelse, nei. Nå har jo jeg også hår, type mye, og trodde i sin tid at den intense kløen jeg plutselig hadde var allergi mot shampo, helt til det datt ut ei lus og spaserte over boka mi. Da ble det liv, sjekka alle. Ungen hadde tre. De to med det du så treffende kaller hjortelussveis hadde tilsynelatende ingen. Alle ble lusemiddelvaska (var noe man tok i håret, masserte inn, sov med om natta og vaska ut dagen etter) og ingen lus noengang funnet igjen. Short and sweet, men rimelig intenst, ja. Krysser fingre for dere!
Gjest Kira Skrevet 26. november 2013 #3 Skrevet 26. november 2013 Jeg angrer på at jeg leste dette innlegget, for plutselig begynte jeg å klø noe voldsomt
amandine Skrevet 27. november 2013 #4 Skrevet 27. november 2013 Finn deg da et apotek som har den som bare skal sitte i en halvtime eller noe sånt! I den serien finnes også "myggspray" for lus til preventivt bruk. Dessuten er den effektiv, lett å vaske ut og lukter ikke så mye
Iiiiik Skrevet 27. november 2013 #5 Skrevet 27. november 2013 Jeg klør også når jeg hører om lus og fra vår skole kommer det hyppige mailer om lus på det ene eller det andre trinnet. Haaater den sikkerheten om at denne gangen er vi helt sikkert smittet. Jeg blir for øvrig også veldig kvalm når noen har omgangssyke.
Edie Britt Skrevet 27. november 2013 #6 Skrevet 27. november 2013 Jeg leste mye på nettet om lus da jeg fikk høre at det var kommet i bhg. Og da leste jeg at det begynner ikke å klø før du har hatt det i lang tid... Det er først når sårene lusa lager blir betente, at det klør. Så den første mnd eller noe tror jeg ikke du merker det Fint å tenke på...
sug lut Skrevet 27. november 2013 #7 Skrevet 27. november 2013 Jeg leste mye på nettet om lus da jeg fikk høre at det var kommet i bhg. Og da leste jeg at det begynner ikke å klø før du har hatt det i lang tid... Det er først når sårene lusa lager blir betente, at det klør. Så den første mnd eller noe tror jeg ikke du merker det Fint å tenke på... Jeg har prøvd å glemme det der i mange år.
ms.Pond Skrevet 27. november 2013 #8 Skrevet 27. november 2013 Jeg blir for øvrig også veldig kvalm når noen har omgangssyke. Å ja takk, det sliter jeg veldig med. Holder å høre om at noen rundt meg har fått det, selv om jeg kanskje ikke har snakket med vedkommende på lange tider. Lus har jeg aldri stiftet bekjentskap med, så der er jeg ikke så ille. Men du skal se jeg får ete i meg de ordene igjen
Ziva Skrevet 28. november 2013 Forfatter #9 Skrevet 28. november 2013 Mitt første møte med lus ble tatt av hysterien. Liten gikk nå på skolen nyavluset og med håret flettet så stramt at selv Helga ville vært misunnelig. Så sprayet jeg håret (hadde det vært mulig så hadde jeg sprayet hele ungen) med Paranix. Gubben er nyklippet 3mm over hele manken.
Mamma_til_2 Skrevet 1. desember 2013 #10 Skrevet 1. desember 2013 De har fantastiske ting på apoteket både for og ikke få lus og for og bli kvitt de, bare husk og vaske sengetøy på 90 grader og pass på en stund at mini holder håndkle og lue for seg selv. Lusa hopper ikke fra pers til pers, men må krype fra hår til eks lue og fra lue til hår, mine har vært borte i 3 episoder lus i bhg og heldigvis har de ikke tatt den med hjem! Les om hodelus på folkehelseinstituttet sine sider der står det fantastisk forklart og bare av og lese der ble jeg beroliget når det var lus i bhg.
mama_82 Skrevet 4. desember 2013 #11 Skrevet 4. desember 2013 Vi får også brev med hjem fra skolen om å sjekke barna for lus og jeg klør like mye hver gang i går fikk vi i tillegg info om at det er oppdaget barnemark. Blæh...
sug lut Skrevet 4. desember 2013 #12 Skrevet 4. desember 2013 Vi får også brev med hjem fra skolen om å sjekke barna for lus og jeg klør like mye hver gang i går fikk vi i tillegg info om at det er oppdaget barnemark. Blæh... Jeg tror faktisk jeg hadde tilta mye mer over barnemark. MYYYYYE mer.
Iiiiik Skrevet 5. desember 2013 #13 Skrevet 5. desember 2013 Her har vi hatt barnemark i flere runder faktisk og det var superekkelt første gang, men overkommelig andre. Den markbefengte tar det ikke med ro da, det er hyl og skrik om at det er ekkelt og vondt.
Ziva Skrevet 5. desember 2013 Forfatter #14 Skrevet 5. desember 2013 Barnemark takler jeg ikke! Ekle små kryp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå