Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #1 Skrevet 26. november 2013 Sikkert noen som kommer til å kjenne meg igjen nå, men samme får det være. Jeg føler at jeg blir mobbet på arbeidsplassen, men vet ikke om det er jeg som bare er overfølsom eller hva det er. Jeg har vært sykmeldt over lenger periode. Fra august til november var jeg 100% sykmeldt. I november gikk jeg over til 80% sykmelding og nå har jeg gått ned til 70% sykmelding. Jeg jobber meg altså tilbake. Idag var i møte med sjefen min angående sykmeldingen og videre jobbing. Samtidig fikk jeg et spørsmål som var helt utrolig etter min mening! Hun hadde hørt folk si at jeg var sykmeldt for moro skyld frem til mannen min får fast jobb (han er vikar pr. d.d.) og så fort han fikk fast jobb skulle jeg slutte og nave og snylte istedet. Jeg ble helt satt ut av dette! Ingen av mine kolleger har NOE med om hvorfor jeg er sykmeldt og hadde dette vært tilfelle hadde jeg jo ikke jobba meg oppover for å komme tilbake i jobb igjen! Merka at dette slo meg så hardt i magen at jeg hadde problemer med å konsentrere meg resten av dagen og jeg er lei meg. Jeg ble mobbet gjennom hele skolen og trodde endelig jeg var ferdig med slikt, men så kommer det igjen Er det jeg som overreagerer? Anonymous poster hash: a73df...cd6
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #2 Skrevet 26. november 2013 Nei, dette var helt klart ett brudd på arbeidsmiljøloven og noe du ikke skal finne deg i. Be om møte med sjefen og gjerne tillitsvalgt og fortell hvordan du føler det. Anonymous poster hash: 59879...377
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #3 Skrevet 26. november 2013 Sjefen mente dette ikke var på grensen til mobbing eller noe ettersom hun fikk vite det under fire øyne og ikke ute blant alle, men denne personen som sa dette hadde hørt det av andre Anonymous poster hash: a73df...cd6
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #4 Skrevet 26. november 2013 Helt utrolig at en sjef kan si noe slik! Hadde spurt legen om han kunne vært med på et møte med arbeidsgiver. Hadde også koblet inn verneombudet. Anonymous poster hash: 8ad23...d7b
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #5 Skrevet 26. november 2013 Jeg opplevde noe liknende. Jeg ble spurt om jeg angret på noe jeg hadde gjort i arbeidstiden, og jeg bare skjønte ikke hva hun siktet til. Det virket som hun fisket litt, men jeg hadde overhodet ingen peiling på hva det kunne være hun snakket om. Jeg mistet etterhvert en del av oppgavene mine, ble satt til å gjøre "forefallende", som er det man kaller å vaske do for eksempel. Etter en stund sluttet jeg. Fikk høre etterpå at det gikk rykter om at jeg stjal fra kassen, stjal mat osv. Det var overhodet ikke sant, men alle mente at de hadde sett eller hørt det. Jeg vet virkelig ikke hvorfor de skulle tro det. Grunnen til at jeg sluttet, var at jeg fikk en negativ følelse av å være der. Som om jeg ble overvåket eller at folk så litt rart på meg. Kunne ikke helt sette fingeren på det, men skjønner jo nå at folk faktisk behandlet meg litt rart. Du kan iallefall være glad for at han konfronterte deg med ryktene, så vet du hva det går i, og du får muligheten til å forsvare deg. Men det er mobbing altså. Ikke finn deg i det. Anonymous poster hash: 9bc95...32a
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #6 Skrevet 26. november 2013 Uff. Det gjør så vondt å tenke på at jeg blir mobbet igjen Når jeg fikk vite det fikk jeg store problemer med å være på jobben. Hadde lyst til å gå på do og gråte som jeg gjorde på skolen Anonymous poster hash: a73df...cd6
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #7 Skrevet 26. november 2013 Men da er det ikke jeg som overreagerer og overanalyserer da? Da er det faktisk mobbing? Anonymous poster hash: a73df...cd6
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #8 Skrevet 26. november 2013 Jeg har blitt mobbet på skolen å arbeidsplasser .Er i dag uføretrygdet. Anonymous poster hash: 59c26...390
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #9 Skrevet 26. november 2013 Sjefen har ingenting som sjef å gjøre når han sier det han sier til deg! Det sier utrolig mye om hans holdninger. Arbeidsgiver får vel kopi av sykemeldingen, og der står det vel en grunn for sykemeldingen. Hvis ikke kan jo sjefen bare spørre deg. Denne sjefen bør faktisk komme med en unnskyldning, samt kalle den andre kollegaen inn på teppet og begynne å nøste opp i hvem som sprer falske rykter. Deretter ta det opp på generelt grunnlag i bedriften at ryktespredning vil bli slått ned på fra ledelsens side heretter. Du overreagerer ikke, HI. Dette må du ikke ta til deg, du har ikke gjort noe galt. Koble inn verneombud, for her har sjefen tråkket langt over grensene! Anonymous poster hash: cc012...a63
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #10 Skrevet 26. november 2013 Jeg sa jeg gjerne ville vite hvem sjefen hadde hørt det fra. Jeg har mine mistanker, men vet jo ikke. Da fikk jeg beskjed om at det gikk ikke pga. taushetsplikten. Jeg sa at jeg ikke syntes taushetsplikt hadde noe å si i denne saken da det gjaldt mobbing, men siden sjefen fikk vite det under 4 øyne og ikke i plenum var det ikke mobbing Anonymous poster hash: a73df...cd6
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #11 Skrevet 26. november 2013 Sjefen har ingenting som sjef å gjøre når han sier det han sier til deg! Det sier utrolig mye om hans holdninger. Arbeidsgiver får vel kopi av sykemeldingen, og der står det vel en grunn for sykemeldingen. Hvis ikke kan jo sjefen bare spørre deg. Denne sjefen bør faktisk komme med en unnskyldning, samt kalle den andre kollegaen inn på teppet og begynne å nøste opp i hvem som sprer falske rykter. Deretter ta det opp på generelt grunnlag i bedriften at ryktespredning vil bli slått ned på fra ledelsens side heretter. Du overreagerer ikke, HI. Dette må du ikke ta til deg, du har ikke gjort noe galt. Koble inn verneombud, for her har sjefen tråkket langt over grensene! Anonymous poster hash: cc012...a63 Står ikke grunn for sykemelding på delen som arbeidsgiver får Anonymous poster hash: 5fec0...74c
Selma_ Skrevet 26. november 2013 #12 Skrevet 26. november 2013 Uff. Det gjør så vondt å tenke på at jeg blir mobbet igjen Når jeg fikk vite det fikk jeg store problemer med å være på jobben. Hadde lyst til å gå på do og gråte som jeg gjorde på skolen Anonymous poster hash: a73df...cd6 Fikk lyst å gi deg en klem, stakar Nei, jeg SYNES ikke at du overagerer!
kosti Skrevet 26. november 2013 #13 Skrevet 26. november 2013 Grunnen til en er sykemeldt står ikke på den delen arbeidsgiver skal ha.
skjotta Skrevet 26. november 2013 #14 Skrevet 26. november 2013 for at noe skal kunne defineres som mobbing må det skje over tid og være systematisk. informerte sjefen din deg om at han hadde hørt dette eller beskyldte han deg for disse tingene? i stedet for å kreve opprydning på grunnlag av mobbing ville jeg heller gått for injurie/æreskrenkelse. krev at sjefen tar tak i dette før det utvikler seg videre! ikka la folk tråkke deg ned på den måten, du er en person, ett menneske, du har menneskeverd og rettigheter og du fortjener å bli møtt med respekt og forståelse! er du medlem av en fagforening som kan bistå deg?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #15 Skrevet 27. november 2013 For alt jeg vet har det pågått en stund for i august sa hun jeg tror har sagt ting til andre at man må regne med at folk prater om det når jeg er sykemeldt så lenge. Folk prater og det må jeg regne med. Skal på jobb om en time og GRUER meg! Kjenner det er knytt i hele magen Anonymous poster hash: a73df...cd6
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #16 Skrevet 27. november 2013 Hva vet sjefen og de andre på jobben din om grunnen til at du er sykmeldt? Jeg vet at man ikke har plikt til å si noe, men ved så langvarig fravær synes jeg det blir rart å ikke si noe, i hvert fall til sjefen. Tror sånne situasjoner med ryktespredning og spekulering (jeg vil heller kalle det det enn mobbing) kan unngås ved åpenhet. Anonymous poster hash: bc898...254
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #17 Skrevet 27. november 2013 Sjefen vet det ja om hvorfor Anonymous poster hash: a73df...cd6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå