Gå til innhold

Noen her som har født UTEN pressrier??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk ikke pressrier med nr 1 pga jeg fikk epiduralen for sent..og det var et heeeelvette og presse henne ut !!

Er redd for at det samme skal skje med nr 2. 

Hvordan opplevde dere og presse ut baby med og uten pressrier? 

*Sammenligning ønskes* :P

Anonymous poster hash: 08ebd...036
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde epidural og hadde ikke pressrier. Er visst vanlig når man har epidural. Om du føder naturlig neste gang slipper du det...:) 

Anonymous poster hash: b0cfb...296
Skrevet

Jeg fødte uten smertelindring ig hadde en såkalt naturlig fødsel. Mistet presseiene etter et kvarter og endte opp med halvannen time pressing kun med rå makt. Det var helt jævlig!

Anonymous poster hash: c2cc5...850

Skrevet

Jeg fikk ikke pressrier med nr en, men jeg hadde heller ikke epidural så det hadde ingenting med saken og gjøre for min del. Her var det rett og slett kroppen som var helt utslitt etter over 1 døgn med tette vonde rier, så når jeg endelig hadde full åpning var kraften i riene vekk og jeg fikk ingen pressrier. Hadde max dose riestimulerende drypp da jordmor ringte etter lege, han satte dryppet enda høyere uten at det resulterte i annet en DRITVONDE sammentrekninger som ikke hjalp ungen ut i det hele tatt, føltes som livmoren bare trakk seg sammen rundt ungen og dirret av anstrengelsen....

Ungen ble født ved hjelp av sugekopp, en jordmor liggende oppå magen og jeg som trykket på ren viljestyrke. Revnet fra A til Å og mistet mye blod, ikke noe særlig til fødsel det der!

Neste fødsel gikk helt etter boken, ungen ble født 16 timer etter at riene startet, hadde fin fremgang hele tiden og da jeg hadde full åpning kom pressriene. Var en helt annen følelse enn første gangen, det var umulig å ikke presse, kroppen jobbet av seg selv. Fantastisk følelse selv om det selvfølgelig var smertefullt var det ikke i nærheten av så vondt som da legen dro ungen ut med makt uten pressrier.

Anonymous poster hash: a2e45...e19
Skrevet

Hadde ikke/veldig dårlige pressrier pga epidural og utmattethet (langdryg fødsel). Var veldig slitsomt for jeg visste ikke når jeg skulle presse, måtte bare telle og presse alt jeg kunne og det var ikke noen tegn fra kroppen. Men hun kom ut på naturlig vis tilslutt.

Anonymous poster hash: bb24d...3dd
Skrevet

Ja. Med nr 1 hadde jeg ikke pressrier. Ikke epidural, og fikk riestimulerebde drypp uten at det hjalp. Babyen måtte hales ut med vacum.

Men med nr to fikk jeg kraftige og fine pressrier slik at baby på 4, 5 kg kom før jm rakk å få på seg hanskene.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Mistet presseriene med tvilling nr 1, med tvilling nr 2 kom det aldri presserier. Med sønnen hadde jeg presserier, men de var ikke effektive, så jeg måtte presse for "halv maskin" som jordmora kalte det.. Med jenta, så hadde jeg presserie, men rakk bare en før hun var ute.

Skrevet

Jeg mistet dem mot slutten og ble helt forvirret på når, eller om jeg fikk presse. Så da presset jeg bare som en gal til det var gjort. :)

Skrevet (endret)

Ja, mistet riene mes førstemann pga epidural. Endte med vakum etter mye styr :)

Med Andre mann hadde jeg pressrier så det holdt..

Den med pressrier var en helt annen og positiv opplevelse og var helt klart å foretrekke :)

Lykke til! Går nok så bra så :)

Endret av HeltLykkelig ♥♥
Skrevet

Jeg hadde pressrier, men det var full åpning. Så når jeg fikk lov å presse var alt borte.
Hadde ikke epidural så aner ikke årsaken. Men ut kom hun. På ren vilje og meget god hjelp fra jm.
Det tok sin tid og hun satt fast underveis..

Gruet med noe voldsomt til pressingen da jeg skulle ha nr 2. Han kunne sikkert vært ute kjappere, om jeg hadde turt å begynne å presse...
OG, det var fort gjort det! 2 pressrier, 3 min, så var det gjort. Smatt ut som en sleip fisk :P 
Det sies jo at det går lettere med nr 2, så håper det stemmer for deg også.

Lykke til!

Skrevet

Hadde aldri pressrier med første. Kroppen kjentes ikke klar, og jeg ville ikke presse. Med nr 2 hadde jeg pressrier, og det gikk av seg selv. Fremdeles vondt, men den beste fødselen, fordi det kjentes så naturlig ut. Med nr 3 var det uten pressrier igjen, og det var pyton. Fikk beskjed om å presse, men jeg ventet på pressriene. De kom ikke, og jeg måtte bare trykke på!

Anonymous poster hash: ad739...50d
Skrevet

Hadde ikke pressrier med nr 1. Det var en igangsatt fødsel, så vi hadde klusset med naturen.

Med nr 2 og 3 hadde jegnormale fødsler med pressrier.

Alle tre fødselene gikk greit. Tok bare så himla lang tid å presse ut førstemann (3 timer)

Anonymous poster hash: 4653b...476

Skrevet (endret)

Jeg hadde ikke pressrier hverken med nr 1 eller nr 2.

Med nr 1 hadde jeg en forferdelig styrtåpning i 2-3 timer og kroppen skrudde seg av når jeg hadde full åpning. Måtte få riestimulerende drypp på slutten for å få mer kraft i riene, men hadde bare store smerter og ingen pressetrang. Så det var bare å truge og truge og presse denne enorme vannmelonen gjennom et altfor lite hull, herregud så grusomt vondt det gjorde :kjefte:

Med nr 2 hadde jeg 9 timer med regelmessige og økende rier. Ganske så deilig når det startet så smått og det var mulig å ha kontroll  :) Men fra 5-9 cm gikk det bare 20 minutter, smertene ble veldig intense og da fikk jeg fødespinal. Hadde igjen null pressetrang og måtte igjen bare truge ungen ut på pur vilje.

Så jeg hadde altså to ganske forskjellige fødsler, men begge helt uten pressetrang. Høres så fascinerende og forløsende ut med pressetang, litt misunnelig på dem som fikk en slik urkraft til å hjelpe seg i siste del av fødselen :)

Endret av Madolyn
Skrevet

Nr 1. EN grei fødsel uten smertelindring. Riene dabbet litt av mot slutten til tross for full åpning. Måtte bare begynne å presse på rein vilje. HElt forferdelig jævlig. Presset i en times tid før ungen føk ut og landet på sengen for jordmoren ikke klarte å ta ungen i mot! 

Nr 2. Gikk fra 7 cm til full åpning og presset ut ungen på under 10 minutter. Klarte ikke å holde igjen - kroppen kjørte helt sitt eget løp. Føltes ut som et lokomotiv som var på vei ut og ungen kom av seg selv nedover i bekkenet. Jeg trengte bare å presse to små trykk (fødte hodet på en og kroppen på nummer to). 

Anonymous poster hash: aaafd...fce
Skrevet

Hadde ikke pressrier, pressa i 1,5 time på pur vilje, hun kom til slutt og uten hjelp. :D

Skrevet

Helt FANTASTISK å føde når kroppen er med på det!!!!

Du har liksom ikke valg, ungen skal ut enten du vil eller ikke. HERLIG! Hvertfall i forhold til fødsel uten pressrier. Jeg skjønte ikke hva jeg skulle gjøre og bare pressa og pressa og glemte å puste så kidden fikk for lite oksygen. Til slutt måtte jm bare klippe og få han ut.

Anonymous poster hash: 44480...348
Skrevet

Hadde epidural, virket bare på den ene siden. Ved full åpning sluttet den å virke så de skrudde den av. Ingen pressrier, fikk gutten ut ved hjelp av viljestyrke og rå makt. Bet tennene så hardt igjen da jeg presset at den ene fortanna sprakk på midten.

Anonymous poster hash: 7e324...8c9
Skrevet

Mista pressriene med nummer 1. Jordmora sa når jeg skulle presse, så jeg gjorde som hun sa. Synes det gikk helt greit.

Med nr 2 gikk alt i en rasende fart, og jeg hadde sterke pressrier. Det var en befriende følelse, det gikk jo helt av seg selv!

Hadde akupunktur med nr 1, ingenting med nr 2.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...