Gå til innhold

HJELP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er 15 år og har alle symptomer for og være gravid. Jeg hadde sist sex uten beskyttelse for ca 2 mnd siden, jeg tok ikke angrepille og tok gravidtesten en uke etterpå og den var negativ. Men nå 2 mnd senere har jeg hatt mensen (har hørt at det er mulig og ha mensen under svangerskapet) også er den veldig uregelmessig, også her om dagen så blødde jeg rosa, og det var to uker etter jeg hadde mensen. Jeg har vært veldig trøtt og kvalm (har også spydd) osv... Puppene mine er ømme og de er blitt større. Hva burde jeg gjøre? Burde jeg dra til legen og få tatt en test?

Ta en test enten hjemme eller hos legen. Hvis du følger bruksanvisningen er hjemmetesten like sikker som den hos legen :-)

Jeg har forresten vært slik som du beskriver flere ganger i slutten av tenårene uten å være gravid. Har noe med hormonforandringene som skjer over til voksenlivet også :-)

Lykke til og oppdater gjerne :-)

Anonymous poster hash: ddc76...11c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var for tidlig å ta en test en uke etter sex, så den testen kan du se bort fra.

Du kan alltids ta en ny test nå.

Men tenk deg litt om før du går til legen. Hva om du bare kjøper en test i butikken og holder resultatet for deg selv litt?

Hvis du får en positiv graviditetstest på legekontoret, kan det resultere i et abortpress fra dem. Tenk derfor litt på hvordan du gjør dette.

Hvis du er gravid og ønsker barnet, kan det være like greit å vente noen måneder med å gå til det offentlige.

Anonymous poster hash: efefd...81c
Skrevet

Det var for tidlig å ta en test en uke etter sex, så den testen kan du se bort fra.

Men tenk deg litt om før du går til legen. Hva om du bare kjøper en test i butikken og holder resultatet for deg selv litt?

Hvis du får en positiv graviditetstest på legekontoret, kan det resultere i et abortpress fra dem. Tenk derfor litt på hvordan du gjør dette.

Hvis du er gravid og ønsker barnet, kan det være like greit å vente noen måneder med å gå til det offentlige.

Hun er jo snart 3 mnd på vei, om det er 2 mnd siden hun hadde sex.. Så hun har ikke "noen mnd" på seg..

HI: ta en ny test, er den negativ så dra til legen for å få sjekke HCG-nivået ditt, man se om det er noen rundt deg du kan snakke med om dette, uten at de presser deg til hverken det ene eller det andre.. Noen du kan gå til for å sortere tankene dine, for når du er så ung, vil jeg tro det er mye å forholde seg til, mange tanker og følelser.

Anonymous poster hash: f9037...b89

Skrevet

tusentakk for svar. Jeg hadde tenkt og dra til helsestarsjonen for ungdom i morgen med ei veninne... For og snakke om dette, fordi om jeg er gravid er det ikke snakk om og ta abort, da skal jeg beholde ungen!

Derfor jeg tok testen 1 uke etter sex var pga jeg hadde lest om dette med gravidtester på nettet, og de anbefalte dette en uke etter sex. Så jeg dro på apoteket og kjøpte en. Men de var utrolig dyre! Kan jeg dra til helsestarsjonen i morgen da for og få en gratis test uten at de trenger og vite svaret? Og de har jo rett til og ikke si noe som helst vidre, så de kan heller ikke tvinge meg til og ta abort!

Anonymous poster hash: ddc76...11c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...