Gå til innhold

Føde om man er utbrent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde omgangssyken 4 dager før fødsel. Var helt slått ut. Den dagen jeg fødte hadde jeg mitt første "vanlige" måltid. Ingenting fristet før det. Kan mildt sagt si at jeg var tappet for krefter. Var kjempe nervøs, og vurderte om jeg skulle be om væske intravenøst under fødselen for å få litt hjelp. Når jeg var i gang hadde jeg helt glemt at jeg var utslitt, så det fantes nok flere krefter inni der enn jeg ante.

Anonymous poster hash: 69630...21f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg var det ingen bønn, føde måtte jeg selv om jeg sovnet mellom pressriene!

Anonymous poster hash: be35b...a7b

Skrevet

Jeg tror kroppen henter fram uante krefter i slike situasjoner, så det går nok bra! :)

Fødte selv på en vanskelig tid der jeg var ufattelig sliten.. En venn av meg døde noen dager før fødselen(gikk noen dager der han var savnet før vi fikk bekreftet at han var omkommet). Sov naturligvis lite og dårlig denne tiden, og var i tillegg på overtid. Gråt mye og lurte på hvordan jeg skulle ha krefter til fødselen som ventet.

Fødselen gikk greit, men jeg var veldig sliten lenge etterpå..

Anbefaler som de andre sier her, og prøve å hvile. Men der er ikke alltid lett :P

Lykke til! :)

Anonymous poster hash: 87753...a4e

Skrevet

Dette vil du klare. Jeg var ganske dårlig selv, sykmeldt hele svangerskapet uten å kunne gå turer osv. Først hyperemesis i 24 uker og så strekk smerter i livmor og problemer med å puste osv. Jeg trodde ikke jeg skulle klare det selv. Gikk på overtid også. Sov lite 3-4 mnd og fødsel begynte selvsagt på kvelden.

Men det gikk :) fikk helt andre krefter jeg trodde var borte.

Lykke til. Dette mestrer du :)

Skrevet

Jeg var av ulike grunner mentalt sliten før siste fødsel. Fødselen gikk veldig bra, men barseltiden var tøff! Jeg vil anbefale deg å forbedre deg på å si mest mulig nei til besøk, vær tøff og legg deg ned å sov ved hver anledning. Be om hjelp om du har mulighet! Du er full av hormoner, blod, svette og tårer de første ukene, så sliten vil man være uansett!

Jeg fylte 30år og fikk besøk, men jeg var så sliten at jeg bare lå inne på rommet vårt å gråt... Nå er det 11 uker siden fødsel og alt er mye mye bedre. Jeg fikk hjelp til å gjøre noe med det som gjorde meg sliten.

Anonymous poster hash: f93b7...795

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...