Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #1 Skrevet 26. november 2013 Kan man det? Hadde 12 timers eksamen i går, og er helt utslitt/utbrent i kroppen. Er i uke 40. Har bare ligget i senga med masse maserier og kynnere i hele dag Anonymous poster hash: 16159...e04
Himmel og hav Skrevet 26. november 2013 #2 Skrevet 26. november 2013 Det går jo, men det er jo ikke direkte stas å gå "ferdig sliten" inn i en fødsel. Benytt alle muligheter til å hvile, sove, spise og drikke i dag, og håp at du henter deg inn innen du føder. Jeg vet om folk som har født med lungebetennelse og andre tilstander som har gjort dem utslitte, og barnet kommer ut uansett. Lykke til, uansett, og vel blåst med overstått eksamen
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #3 Skrevet 26. november 2013 Tusen takk :-) Har utrolig lyst å føde snart, er så sliten av å være tung og gleder meg til å møte huleboeren :-) men spørs om jeg hadde klart å føde nå. Klarer nesten ikke spise en gang Anonymous poster hash: 16159...e04
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #4 Skrevet 26. november 2013 Så ikke sitt her inne, legg deg og sov litt Lykke til! Anonymous poster hash: 4f7a0...650
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #5 Skrevet 26. november 2013 Når den tid kommer så har du vel egentlig ikke noe valg... Anonymous poster hash: 62b64...ba6
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #6 Skrevet 26. november 2013 Fødselen kan man jo ikke slippe unna, så det må du jo bare gjennom. Hvil deg frem til den . lykke til Anonymous poster hash: 36ac4...7b5
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #7 Skrevet 26. november 2013 Hehe.. har en datter på 2 som er syk fra bhg i dag. Blir nok ikke noe søvn. Men skal hvile så langt det lar seg gjøre. Takk damer ♥ Anonymous poster hash: 16159...e04
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #8 Skrevet 26. november 2013 Ikke for å virke negativ her, men jeg fødte ferdig sliten. Det tok faktisk veldig lang tid før jeg "kom" meg igjen. Skjønte ikke selv hvor sliten jeg var før formen ble bedre etter lang stund. Er tilbøyelig til å si at jeg fikk snev av svangerskapsdepresjon pga ekstremt dårlig oppfølging på barsel på sykehuset. Hvis du føler du ikke får hvilt deg nok før fødsel. Si i fra at du er utslitt! Mer utslitt enn bare fordi du er fødeklar! Måtte nærmest klare meg selv etter hastekeisersnitt på barsel. Lå i gammel seng som man måtte ut av for å få pumpet opp ryggen med en pedal. Problemet var jo at jeg måtte ha opp ryggen for å komme ut av sengen. Go figure... Jeg dro hjem så fort jeg kunne med egne sprøyter og hjelp 24 timer i døgnet av mannen (heldigvis). Ønsker deg lykke til og håper du får slappet av og sovet godt før det gjelder. Anonymous poster hash: 22668...113
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #9 Skrevet 26. november 2013 Hva om man feks svimer av og ikke har energi til å føde? Altså, jeg er jo helt ødelagt. Tror ikke jeg hadde overlevd en fødsel Anonymous poster hash: 16159...e04
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #10 Skrevet 26. november 2013 Ikke for å virke negativ her, men jeg fødte ferdig sliten. Det tok faktisk veldig lang tid før jeg "kom" meg igjen. Skjønte ikke selv hvor sliten jeg var før formen ble bedre etter lang stund. Er tilbøyelig til å si at jeg fikk snev av svangerskapsdepresjon pga ekstremt dårlig oppfølging på barsel på sykehuset. Hvis du føler du ikke får hvilt deg nok før fødsel. Si i fra at du er utslitt! Mer utslitt enn bare fordi du er fødeklar! Måtte nærmest klare meg selv etter hastekeisersnitt på barsel. Lå i gammel seng som man måtte ut av for å få pumpet opp ryggen med en pedal. Problemet var jo at jeg måtte ha opp ryggen for å komme ut av sengen. Go figure... Jeg dro hjem så fort jeg kunne med egne sprøyter og hjelp 24 timer i døgnet av mannen (heldigvis). Ønsker deg lykke til og håper du får slappet av og sovet godt før det gjelder. Anonymous poster hash: 22668...113 Høres absolutt ikke bra ut :-( fikk du sprøyter for å få energi i kroppen? Deilig å ha mannen sin hjemme hvertfall. Barselerfaringen du fikk var jo veldig rart. Dårlig gjort å ikke hjelpe! Jeg hadde en fødsel som varte i 50 timer sist, og det var så deilig at jordmødrene tilbydde seg å passe på babyen da jeg var sliten. Anonymous poster hash: 16159...e04
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #11 Skrevet 26. november 2013 Jeg tenker at man får hjelp fra adrenalinet når det virkelig gjelder. Tror kroppen vår jobber litt av seg selv akkurat når man føder. Jeg var så sliten da jeg fødte at jeg heller ikke skjønte hvordan jeg skulle greie det, men greide det på tross av flere søvnløse netter bak meg. Det som skjedde var at jeg besvimte dagen etter. Ikke for noe annet enn søvnmangel og utslitthet, for jeg hadde ikke mistet mye blod. Trodde jeg hadde mer energi enn det som var tilfelle og når rommet var fullt av besøkende familie så gikk det i svart for meg. Bare husk at du bestemmer hva som skal skje etterpå. Er du så sliten så ikke vandre rundt i gangen og vær "verdensmester" selvom det er fristende. Lykke til! Anonymous poster hash: 22668...113
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #12 Skrevet 26. november 2013 Det høres ikke veldig greit ut, men går du i fødsel så har du jo ikke noe valg. Kvinner føder jo under de mest ekstreme forhld, men jeg håper jo du får hvilt deg litt før du må ut i det. Anonymous poster hash: 92335...bd9
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #13 Skrevet 26. november 2013 Jeg tenker at man får hjelp fra adrenalinet når det virkelig gjelder. Tror kroppen vår jobber litt av seg selv akkurat når man føder. Jeg var så sliten da jeg fødte at jeg heller ikke skjønte hvordan jeg skulle greie det, men greide det på tross av flere søvnløse netter bak meg. Det som skjedde var at jeg besvimte dagen etter. Ikke for noe annet enn søvnmangel og utslitthet, for jeg hadde ikke mistet mye blod. Trodde jeg hadde mer energi enn det som var tilfelle og når rommet var fullt av besøkende familie så gikk det i svart for meg. Bare husk at du bestemmer hva som skal skje etterpå. Er du så sliten så ikke vandre rundt i gangen og vær "verdensmester" selvom det er fristende. Lykke til! Anonymous poster hash: 22668...113 Så dumt å høre at du også har vært gjennom en tøff fødsel. Det skal visst ikke være så lett nei. Skal huske å være forsiktig etter fødsel Må være ekkelt for familien å se en de har kjær bare svime sånn. Vel, jeg skal hvile så godt jeg kan, og prøve å konsentrere meg om å få energi i kroppen. Søvn er ikke så lett å få når en er så sliten, skulle man ha visst.. Takk for svar jenter ♥ Anonymous poster hash: 16159...e04
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #14 Skrevet 26. november 2013 Ikke for å virke negativ her, men jeg fødte ferdig sliten. Det tok faktisk veldig lang tid før jeg "kom" meg igjen. Skjønte ikke selv hvor sliten jeg var før formen ble bedre etter lang stund. Er tilbøyelig til å si at jeg fikk snev av svangerskapsdepresjon pga ekstremt dårlig oppfølging på barsel på sykehuset. Hvis du føler du ikke får hvilt deg nok før fødsel. Si i fra at du er utslitt! Mer utslitt enn bare fordi du er fødeklar! Måtte nærmest klare meg selv etter hastekeisersnitt på barsel. Lå i gammel seng som man måtte ut av for å få pumpet opp ryggen med en pedal. Problemet var jo at jeg måtte ha opp ryggen for å komme ut av sengen. Go figure... Jeg dro hjem så fort jeg kunne med egne sprøyter og hjelp 24 timer i døgnet av mannen (heldigvis). Ønsker deg lykke til og håper du får slappet av og sovet godt før det gjelder. Anonymous poster hash: 22668...113 Høres absolutt ikke bra ut :-( fikk du sprøyter for å få energi i kroppen? Deilig å ha mannen sin hjemme hvertfall. Barselerfaringen du fikk var jo veldig rart. Dårlig gjort å ikke hjelpe! Jeg hadde en fødsel som varte i 50 timer sist, og det var så deilig at jordmødrene tilbydde seg å passe på babyen da jeg var sliten. Anonymous poster hash: 16159...e04 Sprøytene var vel noe jeg skulle ha etter hastekeisersnittet. Kan det ha noe med forhindre blodpropp tro? De skulle jo egentlig sette den på sykehuset hver dag, men fikk tillattelse til å gjøre det selv de siste dagene. Jeg var nok ikke flink nok til å gi uttrykk for hvordan jeg hadde det. Ville bare hjem til familien min. Jeg måtte faktisk gråte meg til at de tok babyen min et par timer så jeg fikk sove. (Mannen var jo hjemme med storebror). Jeg fikk beskjed om at de kunne ha ham et par timer. Jeg besvimsovnet i det hun forsvant med babyen ut døra for å våkne at hun ristet i meg to timer seinere med beskjed om at jeg "måtte" ta ham. Da begynte jeg å gråte igjen fordi det føltes som jeg hadde sovet kun 2 minutter. Det var helt jævlig, rett og slett. Dessuten kom ikke melka igang og det tror jeg også hadde med stress og utslitthet å gjøre. Trist at det ble sånn, men vet at andre har helt andre og positive opplevelser med barsel. Det var for eksempel litt annerledes med førstemann. Kanskje fordi jeg var annengangs at jeg ikke fikk hjelp til det jeg trengte, ikke vet jeg... Uansett så er nok min opplevelse unntaket og ikke regelen. Anonymous poster hash: 22668...113
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #15 Skrevet 26. november 2013 Det høres ikke veldig greit ut, men går du i fødsel så har du jo ikke noe valg. Kvinner føder jo under de mest ekstreme forhld, men jeg håper jo du får hvilt deg litt før du må ut i det. Anonymous poster hash: 92335...bd9 Du har faktisk helt rett. Føler meg ganske dum som klager sånn faktisk.. *Tenker på dama i Filippinene som mistet sønnen sin samme dag som hun fødte*. Skal slutte å klage nå, hehe :-) Anonymous poster hash: 16159...e04
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #16 Skrevet 26. november 2013 Du er utrolig flink i allefall :-D Lykke til med fødsel <3 Anonymous poster hash: b0527...b17
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #17 Skrevet 26. november 2013 Ikke for å virke negativ her, men jeg fødte ferdig sliten. Det tok faktisk veldig lang tid før jeg "kom" meg igjen. Skjønte ikke selv hvor sliten jeg var før formen ble bedre etter lang stund. Er tilbøyelig til å si at jeg fikk snev av svangerskapsdepresjon pga ekstremt dårlig oppfølging på barsel på sykehuset. Hvis du føler du ikke får hvilt deg nok før fødsel. Si i fra at du er utslitt! Mer utslitt enn bare fordi du er fødeklar! Måtte nærmest klare meg selv etter hastekeisersnitt på barsel. Lå i gammel seng som man måtte ut av for å få pumpet opp ryggen med en pedal. Problemet var jo at jeg måtte ha opp ryggen for å komme ut av sengen. Go figure... Jeg dro hjem så fort jeg kunne med egne sprøyter og hjelp 24 timer i døgnet av mannen (heldigvis). Ønsker deg lykke til og håper du får slappet av og sovet godt før det gjelder. Anonymous poster hash: 22668...113 Høres ut som om vi har hatt akkuratt den samme erfaringen! Syk i 2 uker før fødsel, helt utslitt når tiden endelig kom, hastekeisersnitt og lite hjelp på barsel... Anonymous poster hash: 6c431...b2b
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #18 Skrevet 26. november 2013 Jeg har ikke født selv enda, men etter min tid i forsvaret (3 år) så har jeg hatt nok av øvelser med lange og tunge dager/tider. Å det jeg har lært er at kroppen overrasker ofte. Lykke til når den tid kommer. Anonymous poster hash: 1ab09...768
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #19 Skrevet 26. november 2013 Ikke for å virke negativ her, men jeg fødte ferdig sliten. Det tok faktisk veldig lang tid før jeg "kom" meg igjen. Skjønte ikke selv hvor sliten jeg var før formen ble bedre etter lang stund. Er tilbøyelig til å si at jeg fikk snev av svangerskapsdepresjon pga ekstremt dårlig oppfølging på barsel på sykehuset. Hvis du føler du ikke får hvilt deg nok før fødsel. Si i fra at du er utslitt! Mer utslitt enn bare fordi du er fødeklar! Måtte nærmest klare meg selv etter hastekeisersnitt på barsel. Lå i gammel seng som man måtte ut av for å få pumpet opp ryggen med en pedal. Problemet var jo at jeg måtte ha opp ryggen for å komme ut av sengen. Go figure... Jeg dro hjem så fort jeg kunne med egne sprøyter og hjelp 24 timer i døgnet av mannen (heldigvis). Ønsker deg lykke til og håper du får slappet av og sovet godt før det gjelder. Anonymous poster hash: 22668...113 Høres absolutt ikke bra ut :-( fikk du sprøyter for å få energi i kroppen? Deilig å ha mannen sin hjemme hvertfall. Barselerfaringen du fikk var jo veldig rart. Dårlig gjort å ikke hjelpe! Jeg hadde en fødsel som varte i 50 timer sist, og det var så deilig at jordmødrene tilbydde seg å passe på babyen da jeg var sliten. Anonymous poster hash: 16159...e04 Sprøytene var vel noe jeg skulle ha etter hastekeisersnittet. Kan det ha noe med forhindre blodpropp tro? De skulle jo egentlig sette den på sykehuset hver dag, men fikk tillattelse til å gjøre det selv de siste dagene. Jeg var nok ikke flink nok til å gi uttrykk for hvordan jeg hadde det. Ville bare hjem til familien min. Jeg måtte faktisk gråte meg til at de tok babyen min et par timer så jeg fikk sove. (Mannen var jo hjemme med storebror). Jeg fikk beskjed om at de kunne ha ham et par timer. Jeg besvimsovnet i det hun forsvant med babyen ut døra for å våkne at hun ristet i meg to timer seinere med beskjed om at jeg "måtte" ta ham. Da begynte jeg å gråte igjen fordi det føltes som jeg hadde sovet kun 2 minutter. Det var helt jævlig, rett og slett. Dessuten kom ikke melka igang og det tror jeg også hadde med stress og utslitthet å gjøre. Trist at det ble sånn, men vet at andre har helt andre og positive opplevelser med barsel. Det var for eksempel litt annerledes med førstemann. Kanskje fordi jeg var annengangs at jeg ikke fikk hjelp til det jeg trengte, ikke vet jeg... Uansett så er nok min opplevelse unntaket og ikke regelen. Anonymous poster hash: 22668...113 Nei, er det mulig! Blir helt sjokkert. Klart en skal få hvile etter fødsel. Her var det ikke noe problem å levere sist hvertfall. Men pappaen skal fint være med i hotellet, sånn at han kan passe, og jeg kan sove! Vet ikke helt hva jeg skal si, at jordmor kan ha samvittighet til å vekke deg.. huff.. Godt du fikk hvilt deg ut til slutt! :-) Anonymous poster hash: 16159...e04
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #20 Skrevet 26. november 2013 Du er utrolig flink i allefall :-D Lykke til med fødsel <3 Anonymous poster hash: b0527...b17 Så hyggelig :-) Tusen takk♥ Anonymous poster hash: 16159...e04
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #21 Skrevet 26. november 2013 Jeg har ikke født selv enda, men etter min tid i forsvaret (3 år) så har jeg hatt nok av øvelser med lange og tunge dager/tider. Å det jeg har lært er at kroppen overrasker ofte. Lykke til når den tid kommer. Anonymous poster hash: 1ab09...768 Ja, kan godt hende jeg har noe energi i reserve et eller annet sted. Kroppen er en fantastisk greie :-) skal håpe på å klare dette! Anonymous poster hash: 16159...e04
Twintipp og himmelblå Skrevet 26. november 2013 #22 Skrevet 26. november 2013 Kjære deg, kreftene og adrenalinet vil komme til deg. Selv hadde jeg influensa og 40 i feber da vannet gikk som var missfarget. Jeg hadde ikke vært oppe av sengen hele dagen, ikke spist, men måttte på do kl 17.00 og da gikk vannet. Entusiasmen og kreftene kom snikende med adrenalinet! Det gikk så fint så masse lykke til med forestående fødsel! Klem
Fruen i huset Skrevet 26. november 2013 #23 Skrevet 26. november 2013 (endret) Jeg fødte helt utmattet... (ME).. Var faktisk veldig fint, tror kroppen slappet så mye av at riene fikk jobbe effektivt (tenker jeg selv i alle fall.. ) Fikk sukkervann (eller noe? Intravenøst) mot slutten for å ha krefter til å presse. Lykke til! <3 Endret 26. november 2013 av Fruen i huset
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #24 Skrevet 27. november 2013 Hei alle kloke damer. Tenkte å oppdatere denne. Fikk endelig litt søvn i går natt, og vannet gikk kl 0700. Var på føden, men ble sendt hjem etter flere timer der. De mente det at siden kroppen min var helt ødelagt (sovnet bokstavelig talt mellom riene) så skulle jeg hjem og sove. Med andre ord, aldri utsett kroppen for noe så tøft når du r på overtid. Hehe. Nå skal jeg sove, og skal settes i gang i morgen tidlig. Håper på en god natt med søvn ♥ Anonymous poster hash: 16159...e04
Himmel og hav Skrevet 27. november 2013 #25 Skrevet 27. november 2013 Så spennende! Lykke til i morgen tidlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå