Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #1 Skrevet 26. november 2013 Her har vi kjøpt inn foreløpig: To DVDer, som vi gir 1 des og 24 des. Hårstrikk Hårkliper Bukse 2 stk, så to gaver Genser 2 stk, to gaver Sokker Lekedukke med tilbehør, deles opp i tre gaver Badeskum Hårbørst Lita håndveske til å ha ting i To nye kopper, to gaver 2 esker med Freia melkesjokoladehjerter Ny tannbørst med blinkelys Duplo to små pakker, to gaver Tegnestifter Tegneblokk Ser denne kalenderen grei ut? :-/ er så usikker. Sist jul fikk hun bare sjokoladekalender. Så vil gjøre litt stas denne jula. Men tenker at jenta kanskje synes det er gørrkjedelig å få bukser og slikt?? Anonymous poster hash: 98690...7c0
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #2 Skrevet 26. november 2013 Barn er forskjellige, så det er ikke godt å si. Min 2-åring synes det er gøy å få ting uansett hva det er, klær også, men han er litt utålmodig av seg og vil gjerne bruke det han får med en gang. Så det eneste vi må passe på er å vaske klærne først, montere det som skal monteres og at han pakker opp på et tidspunkt det passer å bruke det. F.eks. ikke malesaker eller badeskum en hverdag rett før vi skal dra i barnehagen eller godteri rett før middag. Ellers ser tingene fine ut. Vi har mye av det samme (utenom jentetingene), men også et par puslespill, noen bøker, klistremerker og et par små trekkoppleker Anonymous poster hash: 0129e...6c5
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 26. november 2013 #3 Skrevet 26. november 2013 Jeg synes det høres enormt mye ut, men så er jeg kanskje litt kjip på kalendergaver, da. Tenkte å kjøpe en pose med masse små plastdyr, så får han en hver dag, pluss en stor eske med duplo - gård som jeg deler opp til resten av kalenderen (han er veldig glad i dyr).
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #4 Skrevet 26. november 2013 da gutten min var 2 år hadde han ikke kalender... Anonymous poster hash: d90cf...7ac
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 26. november 2013 #5 Skrevet 26. november 2013 2 åringen min får : 1 ball Biler Puslespill Kjærligheter Rosineske Votter Filmer Båt Ny seng Og noen andre små leker
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 26. november 2013 #6 Skrevet 26. november 2013 Her får storebror pakkekalender og det hadde blitt ramaskrik om ikke lillebror også får.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #7 Skrevet 26. november 2013 Det er mer enn nok, i alle fall! Jeg telte opp tingene dine og kom fram til at du har akkurat 24 gaver, så du trenger neppe å kjøpe mere. Det er en kjempeflott kalender! Faktisk vil jeg heller advare mot å legge lista for høyt allerede nå som hun bare er to år. Det er nå du har sjansen til å komme litt billig og enkelt ut av det, det blir fort verre når de blir eldre. Og hvis du skulle få flere barn, så husk at du må gange beløpet du kjøper for med antall barn, pluss at det går mye tid til å finne gaver. Når det er sagt, min 2,5åring deler gavekalender med broren sin i år, og hun får magisk klut med en søt liten såpeflaske, lite puslespill, spillkort med en av favorittfigurene (hun blir nok å leke med kortene framfor å spille), hårspenner, hårstrikk bl.a. Anonymous poster hash: 4ded7...363
Ziiona Skrevet 26. november 2013 #8 Skrevet 26. november 2013 2åringen her får ikke kalender. Hun vet ikke hva det er, og ser ingen vits i å begynne med det før hun ber om det Har heller ingen storesøsken, så gjør det nok noe enklere.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #9 Skrevet 26. november 2013 ... Ja, og når sant skal sies dukker det opp en dvd til hver en av dagene også, så hender det blir litt større gaver hos oss også Anonymous poster hash: 4ded7...363
♥Madam Mim♥ Skrevet 26. november 2013 #10 Skrevet 26. november 2013 Ser ut til å være en flott kalender. I fjor når datteren min var 2.5 år fikk hun kinder sjokoladekalender. Trodde ikke hun kom til å skjønne så mye av det. Jaggu så var jet ei lita jente som huska på den kalenderen hver eneste dag og minnet meg på at hun skulle ha sjokoladen sin :-) I år har hun fått pakkekalender for første gang. Har prøvd å legge meg litt billigere jeg da så hun får 3 dvd (var tilbud) og masse småleker til 10-40 kr. Noen få godteripakker blir det også :-)
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #11 Skrevet 26. november 2013 Takk for svar :-) Da lar jeg kalenderen være, og sier meg ferdig. Ser ut til at dere andre også gir ganske like gaver til deres små. Så nå blir nok barna våre glade og fornøyde :-) hi Anonymous poster hash: 98690...7c0
Englenemine Skrevet 26. november 2013 #12 Skrevet 26. november 2013 Bøker, dvd filmer, pengepung, magnettall til kjøleskapet, lego, badeskum, klut som vokser i vann, malebok .
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #13 Skrevet 26. november 2013 2 åringen min får : 1 ball Biler Puslespill Kjærligheter Rosineske Votter Filmer Båt Ny seng Og noen andre små leker Dine kalendere og julegaver er jo sinnsyke, så det kan egentlig ikke regnes med. Anonymous poster hash: 0be1c...124
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #14 Skrevet 26. november 2013 Jeg må si at når et barn er to år er det for liten til pakkekalender, men det er nå bare meg. De er jo ikke store nok til å forstå hele greia med jul heller. Anonymous poster hash: 2ab19...f51
Juliprinsessene Skrevet 26. november 2013 #15 Skrevet 26. november 2013 (endret) Hårstrikk, hårspenner, ballonger, klistremerker, mummitrollet effekter, minnie mus effekter, refleks, sengetøy, Mikke mus godteri på lørdagene, sokker, magneter til kjøleskapet, wallstickers med hele alfabetet, stjerner som lyser i mørket til å feste i taket, klokke puslespill, badeleker. Det er det jeg kommer på i farta. Jenta mi er 2 år og 5 mnd i begynnelsen av desember Endret 26. november 2013 av Juliprinsessene+Juli14
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #16 Skrevet 26. november 2013 Jeg må si at når et barn er to år er det for liten til pakkekalender, men det er nå bare meg. De er jo ikke store nok til å forstå hele greia med jul heller. Anonymous poster hash: 2ab19...f51 Men jeg skal love deg at de er store nok til å skjønne at det storesøsken får, det skal de også ha! Anonymous poster hash: 69ea1...a11
♥Madam Mim♥ Skrevet 26. november 2013 #17 Skrevet 26. november 2013 De trenger vel strengt tatt ikke skjønne mer enn at de får en pakke hver dag til julenissen kommer heller eller? Og det var noe jenta mi visste veldig godt i fjor s der undervurderte jeg henne gitt :-) Alt dette med jesus osv tror jeg kanskje ikke de forstår så mye av på enda noen år. Her i huset er ikke det noe vi legger vekt på heller, her er det julenisse og julaften med pakker, god mat og familiekos vi ser frem til :-)
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #18 Skrevet 26. november 2013 Oi. Min toåring får kun kalender siden storebror får, for han vet godt hva pakker er men skjønner ikke betydningen av disse kalendergavene, slik som storebror gjør. Så har har vi kjøpt masse dyr. Altså slike plastikkleker. Så far han et dyr pr dag ca. Noen andre ting også, slik som rosineske, ny tannbørste og tannkrem. Han er glad i dyr og glad i pakker, så tror det blir mer enn nok. Anonymous poster hash: 45f90...ace
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #19 Skrevet 26. november 2013 Andres meninger om man trenger det eller ikke synes jeg er ganske uinteressant, og det var ikke spørsmålet til HI heller. Noen av oss har lyst å lage pakkekalendere til 2-åringene, på samme måte som noen har lyst å bruke mange tusen på å gi 2-åringene nettbrett og iphone og gudvethva. Anonymous poster hash: 0129e...6c5
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 26. november 2013 #20 Skrevet 26. november 2013 2 åringen min får : 1 ball Biler Puslespill Kjærligheter Rosineske Votter Filmer Båt Ny seng Og noen andre små leker Dine kalendere og julegaver er jo sinnsyke, så det kan egentlig ikke regnes med. Anonymous poster hash: 0be1c...124 Hva er det som er så sinnsykt med rosinesker, votter og småbiler?
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #21 Skrevet 26. november 2013 Jeg FORSTÅR det bare ikke!! Hva er det som får deg (og fler) til å tro at barna ønsker alt dette? Gave hver dag? Tro meg, en sjokoladekalender til kr. 10 hadde garantert vært minst like populært for et så lite barn. Gleder disse barna seg til julaften i det hele tatt når de allerede har fått gaver hver dag i 24 dager! Vi er en familie med god økonomi. Allikevel er det så utrolig viktig for oss å begrense dette sinnsyke gavehysteriet. Vi ønsker at barna virkelig skal glede seg til julaften og lære å kjenne på den magiske spenningen i ventetiden. Jeg husker selv hvordan vi brukte hele desember til å kikke i kataloger og skrive ønskelister. Vi var overlykkelige hver morgen når vi fikk åpne opp luken i sjokoladekalenderen og få den bittelille sjokoladebiten før frokost. DET var tider det! Anonymous poster hash: 1e9ea...1c1
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 26. november 2013 #22 Skrevet 26. november 2013 Jeg FORSTÅR det bare ikke!! Hva er det som får deg (og fler) til å tro at barna ønsker alt dette? Gave hver dag? Tro meg, en sjokoladekalender til kr. 10 hadde garantert vært minst like populært for et så lite barn. Gleder disse barna seg til julaften i det hele tatt når de allerede har fått gaver hver dag i 24 dager! Vi er en familie med god økonomi. Allikevel er det så utrolig viktig for oss å begrense dette sinnsyke gavehysteriet. Vi ønsker at barna virkelig skal glede seg til julaften og lære å kjenne på den magiske spenningen i ventetiden. Jeg husker selv hvordan vi brukte hele desember til å kikke i kataloger og skrive ønskelister. Vi var overlykkelige hver morgen når vi fikk åpne opp luken i sjokoladekalenderen og få den bittelille sjokoladebiten før frokost. DET var tider det! Anonymous poster hash: 1e9ea...1c1 Det er nesten som å høre min mor eller svigermor det som maser om når de var små så fikk de en karamell eller om de var ekstra heldige en hel sjokoladeplate og noen ullsokker på julaften..
Gjest Anybody Skrevet 26. november 2013 #23 Skrevet 26. november 2013 Min får: Klut Nemobamse Babyer med Rapunsel Hårstrikker/spenner Julepynt : robot fra åhlens Julepynt: nisse fra åhlens Godteri på lørdagen Forkle og kokkehatt Prinsessesåpe Julepynt lite juletrelampe Resten er ikke klart enda
♥Madam Mim♥ Skrevet 26. november 2013 #24 Skrevet 26. november 2013 Og jeg for min del husker hvor sårt det var å komme på skolen i desember bare for å høre hva morsomt de andre barna hadde fått i kalenderen sin. Der satt jeg, helt utafor og hadde fått min vanlige sjokoladefiur som smakte papp..... Mine foreldre synes også det holdt med gavene på julaften osv og de hadde ikke dårlig råd eller noe slikt. Tror aldri forsto hvor vanskelig det faktisk var for meg som en av de eneste 8-9 åringene uten gaver i desember...
Englenemine Skrevet 26. november 2013 #25 Skrevet 26. november 2013 Om storesøsken får må toåringen også få. De skjønner ikke hvorfor de får men de ser jo eldre søsken får og må derfor få de også. Bare gøy dette her pakket inn alle igår!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå