Gå til innhold

Hva lager dere til middag når dere har med gjester hjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke at det skal være så voldsomt spesielt, men det er jo kjekt med noe godt som alle liker.... Noen som har gode ideer? :)

Anonymous poster hash: 43dd4...9c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lager noe som kan forberedes eller gjøres klart på forhånd, evt noe som skal stå lenge i ovnen, slik at selve matlagingen ikke tar så mye tid. Moussaka, lapskaus, finnebiff, laksepakker, fiskegryte osv. 

Skrevet

Lager alt mulig. Har ofte middagsgjester. Lager alt fra stek til lasagne. Det går ofte i gryter, eller sesongmat som finnbiff, fårikål, hummer, pinnekjøtt.. Prøver meg ofte på nye oppskrifter, feks thai chilli fiskegryte eller spennende supper med mye mat i og godt brød. Liker også tapas, for da kan jeg forberede litt dagene i forveien.

Anonymous poster hash: 3fef4...e9e

Skrevet

Kommer helt an på. Kommer lillesøsteren min med hennes venninner som er 17-18 år lager jeg lasagne. Det liker alle.

Kommer det noen barn litt uplanlagt lager jeg det jeg hadde tenkt.

Kommer det par på middag lager jeg viltgryte, fisk el lign.

Skrevet

Det vi vanligvis ville spist, med mindre jeg og en vennine planlegger noe spesielt f.eks.

Skrevet

Jeg setter sammen menyen etter sesong (og vær). Det er også fint om maten kan forberedes i forkant :) det er viktig for meg at maten er laget fra bunnen.

De siste gangene jeg har hatt besøk har jeg laget:

-Fårikål med tilslørte bondepiker til dessert.

- Gulasj med hjemmebakt brød. Plommekake med is til dessert.

- Hjemmelaget blomkålsuppe med nybakt focaccia. Plommekake til dessert.

På lørdag skal vi ha rakfisklag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...