Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #1 Skrevet 25. november 2013 Når jeg henta i barnehagen i dag sa de han hadde vært veldig trøtt og de fant han sovende på en benk ute. De lot han låne en vogn så han fikk sove mer der. Når jeg henta var han tydelig sliten, og virka feber syk. de mente jo fortsatt han var bare sliten, men som jeg sa han blir ikke sånn av å være sliten, itillegg sov han til ni i dag. Han sovna nesten i fanget mitt når jeg kledde han. Dette er en 3 år gammel gutt som slutta med dag soving for 1 år siden. kommer hjem og måler temp på 39,3. i 17 tiden hadde han tissa på seg, mye mer tiss enn vanlig, men når jeg skulle ta av de våte klærne hylte han av smerte, vondt i nakken. Han klarer ikke snu på hode, og hyler til så fort jeg flytter litt på han slik at det blir bevegelse i nakken. Fått time på legevakta 21.15, og nå snorker han på sofaen. Hoff, blir så bekymra. Redd for hjernhinnebetennlse pga nakke smerter. Men han det være andre mindre farlige grunner? berolig meg gjerne hvis du har opplevd lignende helt ufarlig sykdom Anonymous poster hash: 79f0c...e1d
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #2 Skrevet 25. november 2013 Kan hende det er hovne lymfekjertler som gjør vondt.. Man verker jo i ledd ved vanlig influensa og.. Uansett, god bedring til gutten din. Anonymous poster hash: 05a4c...3e4
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #3 Skrevet 25. november 2013 Hvorfor venter du på legevakttime når det er så alvorlig? Jeg hadde reist rett inn. Man venter ikke når barnet er så medtatt. Anonymous poster hash: 9654c...e7c
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #4 Skrevet 25. november 2013 Fordi legevakt dama sa at det var veldig mange der oppe nå, så de hadde tidligst sjans til å se på han da. Er jo bedre for han å få sove litt før vi reiser da enn å ende med å sitte flere timer å vente med mange fremmede og syke rundt seg Anonymous poster hash: 79f0c...e1d
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #5 Skrevet 25. november 2013 Fordi legevakt dama sa at det var veldig mange der oppe nå, så de hadde tidligst sjans til å se på han da. Er jo bedre for han å få sove litt før vi reiser da enn å ende med å sitte flere timer å vente med mange fremmede og syke rundt seg Anonymous poster hash: 79f0c...e1d Hvis han er så syk som du sier, så hadde jeg aldri godtatt det. Syke barn har førsterett og går foran alle andre, bortsett fra alvorlige ulykker og død. To timer med søvn ved hjernehinnebetennelse kan være for mye. Det går fort hvis det er den skumle typen, og det skal sjekkes umiddelbart. Ikke i morgen, ikke om to timer, men nå! Anonymous poster hash: 9654c...e7c
Snuppa09 Skrevet 25. november 2013 #6 Skrevet 25. november 2013 Hvis du tror barnet har hjernehinnebetennelse skal han inn på sykehuset i ambulanse!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #7 Skrevet 25. november 2013 Fordi legevakt dama sa at det var veldig mange der oppe nå, så de hadde tidligst sjans til å se på han da. Er jo bedre for han å få sove litt før vi reiser da enn å ende med å sitte flere timer å vente med mange fremmede og syke rundt seg Anonymous poster hash: 79f0c...e1d Hvis han er så syk som du sier, så hadde jeg aldri godtatt det. Syke barn har førsterett og går foran alle andre, bortsett fra alvorlige ulykker og død. To timer med søvn ved hjernehinnebetennelse kan være for mye. Det går fort hvis det er den skumle typen, og det skal sjekkes umiddelbart. Ikke i morgen, ikke om to timer, men nå! Anonymous poster hash: 9654c...e7c Burde ikke ho på telefonen vite det bedre enn meg? For jeg vet ikke. Jeg vet ikke om det er noe alvorlig eller noe helt ufarlig. Jeg vet bare hvordan hans tilstand er nå og det forklarte jeg på telefonen, så jeg håper jo de vet mer om hastegrad enn hva jeg gjør. Anonymous poster hash: 79f0c...e1d
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #8 Skrevet 25. november 2013 Men de ser ikke barnet ditt, det er du som kjenner barnet og hvis du føler st dette ikke er greit drar du ned på legevakta. Har selv opplevd at de på tlf hs sagt at det ikke haster,men da jeg kom på legevakt bar det rett inn på sykehuset. Så hvis du er usikker drar du rett ned. Lykke til:-) Anonymous poster hash: efa7f...f46
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #9 Skrevet 25. november 2013 Fordi legevakt dama sa at det var veldig mange der oppe nå, så de hadde tidligst sjans til å se på han da. Er jo bedre for han å få sove litt før vi reiser da enn å ende med å sitte flere timer å vente med mange fremmede og syke rundt seg Anonymous poster hash: 79f0c...e1d Hvis han er så syk som du sier, så hadde jeg aldri godtatt det. Syke barn har førsterett og går foran alle andre, bortsett fra alvorlige ulykker og død. To timer med søvn ved hjernehinnebetennelse kan være for mye. Det går fort hvis det er den skumle typen, og det skal sjekkes umiddelbart. Ikke i morgen, ikke om to timer, men nå! Anonymous poster hash: 9654c...e7c Burde ikke ho på telefonen vite det bedre enn meg? For jeg vet ikke. Jeg vet ikke om det er noe alvorlig eller noe helt ufarlig. Jeg vet bare hvordan hans tilstand er nå og det forklarte jeg på telefonen, så jeg håper jo de vet mer om hastegrad enn hva jeg gjør. Anonymous poster hash: 79f0c...e1d Hadde det vært mulig å stille diagnose over telefon, hadde vi ikke trengt å dra til legen. Hun som tok telefonen er ikke lege og kan ikke si noe om hva som feiler gutten din. Slik som du beskriver det, burde dere vært inne på akuttmottaket med ambulanse for lenge siden. Anonymous poster hash: 9654c...e7c
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #10 Skrevet 25. november 2013 Ringte legevakten med lignende symptomer på mitt barn for en tid tilbake siden. Han ble hentet med ambulanse på oppfordring fra legevakt. Diagnosen var "heldigvis bare" stille lungebetennelse. Men man får helt klart en støkk. 21.15 virker litt lenge. Kanskje du kan ringe AMK for å høre hva de mener. Anonymous poster hash: 97c8d...332
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #11 Skrevet 25. november 2013 Og lykke til! Håper det er helt uskyldig. Hold oss oppdatert Anonymous poster hash: 97c8d...332
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #12 Skrevet 25. november 2013 Ja, ring AMK og hør hva de mener. Fortell det du har sagt her! Ønsker dere lykke til og håper at det ikke er noe alvorlig! Hold oss oppdatert! Anonymous poster hash: b97f2...07f
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #13 Skrevet 25. november 2013 Jeg ville ringt 113! Barn med så høy feber og stiv nakke/nakkevondt skal man ta på alvor, og man venter IKKE på time! Anonymous poster hash: 88f97...345
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #14 Skrevet 25. november 2013 Hadde nok dratt direkte på barneklinikken eller akuttmottaket ved sykehuset jeg. Min gutt var bare minutter fra å forsvinne fra oss, hadde jeg hørt på sekretæren på legevakten og blåst i min egen magefølelse. Vi kom dit i grevens tid. Det er ikke for å skremme deg!!! Men for å si at de som sitter og besvarer tlf helt riv umulig kan dømme alvorlighetsgraden uten å se barnet. Ta med deg barnet ditt å dra. Anonymous poster hash: d2b5b...84b
Skylander Skrevet 25. november 2013 #15 Skrevet 25. november 2013 Gode råd til foreldre: Husk at hjernehinnebetennelse er sjeldent, men at det utvikler seg raskt.Stol på magefølelsen din. Kontakt lege hvis noe er rart eller annerledes med barnet og du er bekymret. Ikke vent til du har funnet alle symptomene.Følg med når barnet har feber. Hvis du ikke vet hva årsaken er, bør du sjekke barnet hver fjerde time det første døgnet, også om natten. Dette gjelder også større barn og ungdom. Still vekkeklokka.Kontakt lege hvis et febersykt barn også kaster opp, og du ikke tror det er omgangssyke.Undersøk barnets nakke ved å legge en hånd under bakhodet og løfte når barnet ligger på ryggen og slapper av. Større barn og ungdom kan undersøkes ved å be dem legge haka på brystet eller se på navlen, eventuelt sitte med haka på knærne. Er nakken stiv, bør du straks kontakte lege.Hvis barnet har utslett, bør du undersøke det ved å trykke et glass på utslettet. Ser du utslettet gjennom glasset selv om du trykker, kan det være tegn på hjernehinnebetennelse.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 25. november 2013 #16 Skrevet 25. november 2013 Slapp av nå damer. Vi får inn barn med hjernehinnebetennelse, eller med like symptomer, på jobb stadig vekk (barneakutten). De blir ikke prioritert på sekundet på sykehuset. Det er veldig sjelden det som er diagnosen, og om det er det så går det stort sett fint. Litt antibiotika, så er barna fort friske.Har han noe utslett?Jeg ville også ventet hjemme istedenfor å sitte flere timer å vente. Greit at dere får en tid å forholde dere til da.Lykke til hos legen og god bedring til gutten din!!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #18 Skrevet 25. november 2013 Herregud, snakker om å skremme vette av Hi da, damer! Anonymous poster hash: 34d77...31e
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #20 Skrevet 25. november 2013 Hvordan går det? Anonymous poster hash: 37bf1...220
Skylander Skrevet 25. november 2013 #21 Skrevet 25. november 2013 Håper det går bra med dere!? Fant de ut noe på legevakta?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #22 Skrevet 25. november 2013 Det tok jo vinter og votter på legevakta, men endelig hjemme igjen. Crp var på 32, han reagerer ikke på sterkt lys og var mer våken i blikket etter å ha sove litt. Så legen mener det er infulensa, og at det smertene som følger med det har fått full uttelling i nakken. Men jeg skulle fortsett å følge med på han, og se etter utslett og lignede Anonymous poster hash: 79f0c...e1d
Nullstress;) Skrevet 25. november 2013 #23 Skrevet 25. november 2013 å godt det ikke var "verre"! god bedrign til gutten din
Skylander Skrevet 25. november 2013 #24 Skrevet 25. november 2013 Det tok jo vinter og votter på legevakta, men endelig hjemme igjen. Crp var på 32, han reagerer ikke på sterkt lys og var mer våken i blikket etter å ha sove litt. Så legen mener det er infulensa, og at det smertene som følger med det har fått full uttelling i nakken. Men jeg skulle fortsett å følge med på han, og se etter utslett og lignede Anonymous poster hash: 79f0c...e1d God bedring til gutten din
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå