Gå til innhold

Montering av pepperkakehus ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

For første gang har jeg klart å montere pepperkakehus uten banning over brente fingre og ødelagte panner :P

I stedet for knekk brukte jeg icing ! Juhuuuu :D

Vil bare rope det ut til hele verden, resultatet ble knall bra og roen lå over heimen :P

Dagens lille husmor råd fra meg ;)

Anonymous poster hash: 602f2...660

Videoannonse
Annonse
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Tips notert og lagret! Planen her i huset er til og med at vi faktisk skal bake pepperkakehuset selv... Fremskritt det også, fra å kjøpe ferdighus. ;-)

Skrevet

Legger du ut oppskrift? Har tenkt å gjøre det samme selv, har aldri prøvd før.

Skrevet

Royal icing :

1 eggehvite og 4 dl siktet Melis piskes i ca 10 min.

Ha i 1/4 ts sitron saft.

Dette skal bli helt fast.

Monterte hele pepperkakehuset + pyntet med snø på taket med denne oppskriften :D

Skrevet

Royal icing :

1 eggehvite og 4 dl siktet Melis piskes i ca 10 min.

Ha i 1/4 ts sitron saft.

Dette skal bli helt fast.

Monterte hele pepperkakehuset + pyntet med snø på taket med denne oppskriften :D

Takk for oppskriften :) Denne skal brukes!

Husker ifjor da jeg holdt på det helsikens sukkeret, brente fingrene, håndledd og griste over alt! Du ser jo ikke alltid trådene som blir til når du tar sukkeret ut av pannen.

Skrevet

Hvordan gjøres dette? Dypper du bare sidene til huset oppi icingen på samne måte som oppi knekken og limer det sammen? Tar det lang tid før det tørker?

Skrevet

Vil gjerne legge inn et tips jeg også, da. 

Vi bruker smørbukkarameller. Smelter dem i en kjele på svak varme, og kliner det på der bitene skal limes sammen. Man kan vel brenne seg på smørbukk også, men de trenger ikke å være såå varm for å smelte. 
Pepperkake og smørbukk smaker også nydelig sammen, om noen skal spise huset ;) Pynten limer vi på med icing. Huset raser sammen om icingen skal være samarbeidsvillig i monterinsprosessen :P

Skrevet

Dere burde kjøpe sånne sprøytemidler på butikken, evnt bruke en fryseboksen med icingen i, og klippe hull i hjørnet.. Bruke den til å sprøyte icingen på :-)

Anonymous poster hash: 76c6e...006

Skrevet

Har alltid brukt eggehviter vispet med melis, og det holder hvert år :)

Anonymous poster hash: f41b1...97f
Skrevet

Hvordan gjøres dette? Dypper du bare sidene til huset oppi icingen på samne måte som oppi knekken og limer det sammen? Tar det lang tid før det tørker?

Skrevet

Jeg lurer på noe litt sånn på siden. Har du virkelig montert pepperkakehuset allerede? Det skal ikke spises da? Selv synes jeg halvannen uke til pynt er i meste laget før ungene får gå løs på det enten nyttårsaften eller dagen etter, men et hus som er bakt nå er vel kun til pynt? 

Skrevet

Brukte limpistol i fjor jeg🙈🙊fungerte som pokker.ingen som spiser ett hus som har stått og støvet ned i flere dager

Skrevet

Her har jeg alltid brukt icing. Bruker en vanlig kakasprøyte med litt stor åpning på tuppen. Lager icingen veldig stiv. Lar det stå og tørke en halvtimes tid.

Bruker også icing til å feste pynten med. Pynter også alle hjørner/skjøter med icing til slutt.

Her kom huset opp i helgen. Det blir ikke spist likevel.

Anonymous poster hash: 8be27...615

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...