Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #1 Skrevet 25. november 2013 Når var dine barn på sitt 'verste' hva gjelder oppførsel ved matbordet. Jeg har en på snart 2 og trodde ærlig talt den verste perioden var omtrent nå. Men i helgen var vi hotell og jeg er helt satt over folk jeg. Barn langt opp i skolealder griser så man må vaske sofaen etterpå. Er dette normal eller er det mangel på oppdragelse? Er dette noe man i stor grad styrer selv, eller er noen barn bare umulige på sånt, hehe. Mange teite spørsmål, jeg vet, men dette er ganske viktig greie for meg Anonymous poster hash: a0eee...68a
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #2 Skrevet 25. november 2013 Mine griste masse når de var 1-2år.. Fra 2-3år så ble vi mer strenge på det, samtidig så sluttet de å spise med hendene og grise uten vilje.. Grise med vilje har aldri vært lov.. Skolebarn bør kunne normal bordskikk.. Anonymous poster hash: 4166d...f92
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #3 Skrevet 25. november 2013 mitt skolebarn griser sjelden, kun ved uhell.. og det er lov ! bøyer seg over tallerken og smuler lite.. klassevenninna derimot, der må man vaske både gulv, sofa osv etterpå............................ enda hvor mange ganger jeg sier LEN deg over bordet osv Anonymous poster hash: 0e8f1...222
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #4 Skrevet 25. november 2013 Det var ille altså. Det var mitt barn og ett til på drøye året som satt penest og griset minst. Tenkte i mitt stille sinn at her har jeg virkelig en prøvelse i vente, men håper i grunn at de bare var dårlig oppdratt hele gjengen! Anonymous poster hash: a0eee...68a
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #5 Skrevet 25. november 2013 han man i sofa der man spiser må den vaskes regelmessig uansett. Både barn og voksne søler noen ganger. Det er en grunn til at tradisjonelt hadde kjøkkenstolene løse puter eller ingen stofftrekk. Vil man ha teppe på gulvet og sofa der man spiser kan man egentlig bare takke seg selv om det blir mye vasking. Anonymous poster hash: c9df7...08d
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 25. november 2013 #6 Skrevet 25. november 2013 Barn som nærmer seg skolealder er i stand til å spise veldig fint, så lenge de er lært opp til det. Det kan hende et glass veltes e.l., men det skjer jo for voksne og. Jeg blir litt irritert når vi spiser ute og store barn får være veldig høylydte, øpe rundt osv, også jeg. Visse krav stilles faktisk til manerer når man er ute og spiser, og hvis ikke barn eller voksne er i stand til å følge det opp burde det jobbes på plass før mat går ut. Lenge leve bordmanerer...
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #7 Skrevet 25. november 2013 han man i sofa der man spiser må den vaskes regelmessig uansett. Både barn og voksne søler noen ganger. Det er en grunn til at tradisjonelt hadde kjøkkenstolene løse puter eller ingen stofftrekk. Vil man ha teppe på gulvet og sofa der man spiser kan man egentlig bare takke seg selv om det blir mye vasking. Anonymous poster hash: c9df7...08d HOTEL Anonymous poster hash: a0eee...68a
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #8 Skrevet 25. november 2013 Barn som nærmer seg skolealder er i stand til å spise veldig fint, så lenge de er lært opp til det. Det kan hende et glass veltes e.l., men det skjer jo for voksne og. Jeg blir litt irritert når vi spiser ute og store barn får være veldig høylydte, øpe rundt osv, også jeg. Visse krav stilles faktisk til manerer når man er ute og spiser, og hvis ikke barn eller voksne er i stand til å følge det opp burde det jobbes på plass før mat går ut. Lenge leve bordmanerer... Så enig! Forventet i grunn at det ble et par år nå med mye terping, men at den verste griseperioden egentlig er nå. Men fikk inntrykk av at jeg trengte en real realitetssjekk på dette hotellet. Anonymous poster hash: a0eee...68a
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #9 Skrevet 25. november 2013 han man i sofa der man spiser må den vaskes regelmessig uansett. Både barn og voksne søler noen ganger. Det er en grunn til at tradisjonelt hadde kjøkkenstolene løse puter eller ingen stofftrekk. Vil man ha teppe på gulvet og sofa der man spiser kan man egentlig bare takke seg selv om det blir mye vasking. Anonymous poster hash: c9df7...08d HOTEL Anonymous poster hash: a0eee...68a HOTELL ;) Anonymous poster hash: a0eee...68a
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #10 Skrevet 25. november 2013 han man i sofa der man spiser må den vaskes regelmessig uansett. Både barn og voksne søler noen ganger. Det er en grunn til at tradisjonelt hadde kjøkkenstolene løse puter eller ingen stofftrekk. Vil man ha teppe på gulvet og sofa der man spiser kan man egentlig bare takke seg selv om det blir mye vasking. Anonymous poster hash: c9df7...08d HOTEL Anonymous poster hash: a0eee...68a HOTELL ;) Anonymous poster hash: a0eee...68a Om det er hjemme hos en privatperson eller på et hotell blir da akkurat det samme. Man skulle kansje tro at folk som drev hotell tenkte litt lengre, men har de kommet til at sofaer å sitte i gjør at de kan kreve gjestene for mer ekstra enn det koster å måtte vaske mer lønner det seg jo. Litt søl må man regne med, både fra barn og voksne. Det er ikke noe å lage oppstyr om. Å søle med vilje bør jo imidlertid barna være ferdige med før de er 4 i hvertfall. Anonymous poster hash: c9df7...08d
Siamese Hellhound Skrevet 25. november 2013 #11 Skrevet 25. november 2013 Det synes jeg IKKE er ok! Jeg hadde blitt flau om mine unger hadde holdt på sånn. Min treåring får lov til å gå litt rundt i restauranten MED følge for å se seg rundt mens vi venter på maten, f.eks, eller hvis han er ferdig å spise. Jeg skjønner jo at det blir kjedelig for ham å sitte stille så lenge, så tenker at det er mye bedre å komme ham i forkjøpet og ta en kontrollert utforskningsrunde. Grising med mat er aldri greit, verken hjemme eller ute. Uhell kan selvsagt skje, men da tørker/rydder vi etter oss eller sier ifra til betjeningen.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #12 Skrevet 25. november 2013 han man i sofa der man spiser må den vaskes regelmessig uansett. Både barn og voksne søler noen ganger. Det er en grunn til at tradisjonelt hadde kjøkkenstolene løse puter eller ingen stofftrekk. Vil man ha teppe på gulvet og sofa der man spiser kan man egentlig bare takke seg selv om det blir mye vasking. Anonymous poster hash: c9df7...08d HOTEL Anonymous poster hash: a0eee...68a HOTELL ;) Anonymous poster hash: a0eee...68a Om det er hjemme hos en privatperson eller på et hotell blir da akkurat det samme. Man skulle kansje tro at folk som drev hotell tenkte litt lengre, men har de kommet til at sofaer å sitte i gjør at de kan kreve gjestene for mer ekstra enn det koster å måtte vaske mer lønner det seg jo. Litt søl må man regne med, både fra barn og voksne. Det er ikke noe å lage oppstyr om. Å søle med vilje bør jo imidlertid barna være ferdige med før de er 4 i hvertfall. Anonymous poster hash: c9df7...08d Men altså.. Hva er det du ikke forstår med spørsmålet mitt? Om det er sofa eller stol er jo knekkende likegyldig i denne sammenhengen, hehehe. Anonymous poster hash: a0eee...68a
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #13 Skrevet 25. november 2013 han man i sofa der man spiser må den vaskes regelmessig uansett. Både barn og voksne søler noen ganger. Det er en grunn til at tradisjonelt hadde kjøkkenstolene løse puter eller ingen stofftrekk. Vil man ha teppe på gulvet og sofa der man spiser kan man egentlig bare takke seg selv om det blir mye vasking. Anonymous poster hash: c9df7...08d HOTEL Anonymous poster hash: a0eee...68a HOTELL ;) Anonymous poster hash: a0eee...68a Om det er hjemme hos en privatperson eller på et hotell blir da akkurat det samme. Man skulle kansje tro at folk som drev hotell tenkte litt lengre, men har de kommet til at sofaer å sitte i gjør at de kan kreve gjestene for mer ekstra enn det koster å måtte vaske mer lønner det seg jo. Litt søl må man regne med, både fra barn og voksne. Det er ikke noe å lage oppstyr om. Å søle med vilje bør jo imidlertid barna være ferdige med før de er 4 i hvertfall. Anonymous poster hash: c9df7...08d Men altså.. Hva er det du ikke forstår med spørsmålet mitt? Om det er sofa eller stol er jo knekkende likegyldig i denne sammenhengen, hehehe. Anonymous poster hash: a0eee...68a Det var en komentar på at du nevnte at sofaen måtte vaskes. Du nevnte sofa. Jeg svarte på det. Tror ikke det betydde så mye for noen av oss. Ikke fra meg i hvertffall. Anonymous poster hash: c9df7...08d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå