Gå til innhold

Hjelp, får jeg en diger unge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk mage med en gang omtrent, kunne ikke skjule graviditeten lenger da jeg kom til uke 12. Nå er jeg i uke 14 og jeg synes magen allerede er veldig stor og folk har begynte å komme med sine festlige kommentarer om at man skulle tro jeg var mye lenger på vei.. La meg ned og kjente ordentlig i går kveld og fikk litt sjokk da jeg merket at jeg kjenner livmorkanten bare 2 fingerbredder under navlen!! Allerede!!! Betyr dette at ungen blir kjempesvær? jeg er 2. gangs og fødte normalstort barn til termin sist. Den gangen lå SF-målet midt i normalområdet fram til siste 2 mnd hvor det lå litt under gjennomsnitt.

Jeg er forholdsvis lav og spedbygd/tynn fra før, så da vises det jo ofte tidligere, men jeg har mye større mage nå enn jeg hadde i uke 18/20 med første barnet. Blir livredd av tanken på at det kanskje blir en 4,5 kilos baby da førstemann var 3.2 kg det var mer enn stort nok å få ut. Skal snart på første kontroll så får vel vite litt mer om str da håper jeg.

Anonymous poster hash: db302...c2a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

behøver ikke å komme noen kjempebaby. men så lenge du har gått gravid tidligere, kommer også ofte magen fortere. trenger ikke bety at du blir noe større enn sist, men fortere stor ja :) gratulerer og kos deg med magen.

Anonymous poster hash: 75df2...028
Skrevet

Takk for svar! Ja, jeg vet at magen synes fortere 2. gang. Men sf-målet vokser ikke rasere vel? Hvor langt opp mot navlen kjenner dere andre toppen av livmoren i uke 14 da?

Anonymous poster hash: db302...c2a
Skrevet

Tvillinger?

Jeg var svææær når jeg gikk gravid. Fikk mage tidlig. Fikk kommentarer som "åh, det MÅ jo være tvillinger! eller hvertfall en svær gutt" gjennom hele svangerskapet.

Han veide 3300 g da han ble født. Vet ikke hvorfor jeg fikk så stor mage, men det trenger altså ikke bety stort barn :)

Gratulerer med baby i magen!

Skrevet

Høres ut som meg. Mine to første var 3,1 og nå fødte jeg en på 4,5 kg for 4 dager siden. Merker ikke så mye til det da hodet ikke var større enn 34, de andre var 32 og 33 i hodeomkrets. Hun var også 54cm mens de andre var 47 og 49!

Anonymous poster hash: c48c1...94e

Skrevet

Jeg fikk også stor mage m en gang m nr 2. Hadde ikke sjangs til å skjule det frem til 12. uke! Men endte på 3,5 kg til slutt, så det var jo ingen fare.

Tenker at du får mer riktig inntrykk etter at du har vært på ultralyd, kanskje? Og så har jo førstemann allerede banet vei for nr 2... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...