Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #1 Skrevet 24. november 2013 Jeg er så lei av å ikke klare gjøre det jeg vanligvis ville klart, lei av å være kvalm, spy, ha vondt, kynnere osv. Og jeg er bare 22 uker :-/ Noen dager kjenner jeg ingenting til kvalmen, mens andre dager som i dag, er kvalme konstant og jg kaster opp nesten hver eneste time. Jeg er sykemeldt fra jobb, sykemeldt fra studier, må ha barnet mitt i barnehagen fra 09-15 hver dag fordi jeg er for sliten til å ha hun hjemme med meg :-( Jeg klarer ikke gjøre noe. Huset ser Helt bombet ut. Mannen tar det han klarer, men det begrenser seg jo, da han naturlig nok er sliten etter jobb. Jeg vil bare bli ferdig med dette. Ikke noe hyggelige å være gravid når man ikke kan nyte det en eneste dag :-( Anonymous poster hash: fc820...b03
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #2 Skrevet 24. november 2013 Føler med deg.. Jeg syns også det var fryktelig slitsomt å være gravid med nr 2.. Anonymous poster hash: 024fa...31b
mams87 Skrevet 24. november 2013 #3 Skrevet 24. november 2013 Du er ikke alene. Tror de fleste har "delt følelser" når de er gravid. Jeg likte å være gravid med tanken på alt fint som skjer i kroppen, babyen, osv. Men var også så utrolig kvalm og med andre plager at jeg ikke helt klarte å nytte graviditeten. Men jeg hadde gode dager uten så mye kvalme og de små plagene der er virkelig koste meg
Gjest Gul stjerne Skrevet 24. november 2013 #4 Skrevet 24. november 2013 Hvis det kan være til noen trøst tror jeg det er du som har det verst i den lille familien din nå. Ungen din klarer seg helt sikkert strålende i barnehagen, kjæresten din har det trolig også bedre enn deg. Jeg synes du bare skal senke dine egne krav til deg selv og forstå at de rundt deg har det helt greit. Studiene får du ta opp når du kan, det samme med alt det andre du ikke makter i denne unntakstilstanden. Ta vare på deg selv. Graviditet er ofte ikke lett, jeg likte det heller ikke noe særlig og var glad da det var over.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #5 Skrevet 24. november 2013 Jeg har heldigvis verdens mest forståelsesfulle mann. Men jeg har svært dårlig samvittighet ovenfor jenta vår, hun er bare 21 mnd. Hun forstår jo ikje hvorfor mamma plutselig ikke kan stille opp 100% hele tiden :-/ Jeg er bare så lei av at jeg bare ikke blir bedre. Så lei av at jeg ene dagen fungerer helt greit, for så at jeg detter helt ned igjen dagen etterpå. Jg kan aldri planlegge noe, siden jeg ikke vet hvordan dagene mine blir. Jeg er bare helt utslitt av å være dårlig :-( hi Anonymous poster hash: fc820...b03
Edelweis Skrevet 24. november 2013 #6 Skrevet 24. november 2013 Samme her HI. vi har 3 barn fra før og de to yngste må være i bhgfra kl 07.15 til 16.00 hver dag fordi jeg ikke klarer å hente eller bringe selv pga bekkenplager. eldste tar buss til og fra skolen og må stort sett klare seg selv til far kommer hjem, men det går fint. far må ta alt av matlaging, kjøring, klesvask og rydding. (vi har heldigvis vaskehjelp 2 timer i uka da) Jeg har dårlig samvittighet ovenfor de to yngste som er så lenge i bhg, men det er bare for en liten periode heldigvis. Jeg liker ikke å være gravid og jeg gleder meg til jeg er ferdig og skal aldri gjøre dette igjen så du er ikke alene om de tankene!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #7 Skrevet 24. november 2013 Enig. Det var helt forferdelig. Jeg var kvalm hver dag frem til fødsel, men likevel gjorde jeg det 3 ganger og angrer ikke :-). Er glad jeg aldri skal være gravid igjen. Fordelen var i alle fall at det var en ekstra grunn til å glede seg til fødsel. Hold ut. Du er over halvveis. Lykke til. PS. Jeg jobbet til uke 30 til tross for kvalmen da jeg ikke ble særlig bedre selv om jeg slappet av. Anonymous poster hash: 2ad6b...028
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #8 Skrevet 24. november 2013 Det blir kanskje feil å si at jeg er glad for å høre at flere føler det slik som jeg gjør, men det letter litt på min samvittighet. Jeg føler liksom bare at alle andre rundt meg som er gravide, eller har vært gravide, bare svever gjennom svangerskapene som ingenting. Og at jeg kanskje ikke tåler like mye som dem. Men jeg holder jo ut. Jeg vet jo at prisen jeg får til slutt, vil være verdt hver eneste plage og hver eneste spybøtte :-S hi Anonymous poster hash: fc820...b03
C&M&H Skrevet 24. november 2013 #9 Skrevet 24. november 2013 Det at andre tåler mere enn deg er i alle fall bare tull!! De er ikke like dårlige! Jeg er nå gravid med nummer tre, heldigvis snart ferdig, for dette svangerskapet har uten tvil vært det tyngste!! De to første var en dans på roser - ingen plager og jobbet 100% helt ut. Denne gangen har vært mye mye værre!! Kvalm hele tiden, sliten og null energi... Skal aldri gjøre det igjen, det er helt sikkert, så nå teller jeg dager til det er over. Orker heller ikke å gjøre noe hjemme og stille opp for barna mine slik jeg vil og har dårlig samvittighet for det. Det går heldigvis snart over, og tror ingen får varige men heller. Gleder meg til babyen kommer - jeg skal være hjemme og ta meg av familie min og få energien tilbake!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #10 Skrevet 24. november 2013 Du skal bare være glad for at du har barnehage til datteren din. Hadde ikke barnehageplass til mitt barn når jeg var gravid. Og var veldig sliten Slet mye med dårlig samvittighet ovenfor han fordi jeg hadde mindre energi enn ellers og var mye dårlig. Tror han hadde det fint uansett. Men hadde gladelig sendt han i barnehage, for hans del, om jeg hadde hatt plass. Anonymous poster hash: d79f0...48b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå