Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #1 Skrevet 24. november 2013 Jeg og min mann er uenige... Så hva er rett? Er det vi som foreldre som må sjekke jevnlig at det er nok skiftetøy og bleier i barnehagen, eller er det greit å forvente beskjed fra barnehagen når det trengs påfyll av noe? Anonymous poster hash: 4d33a...b76
Stina <3 Skrevet 24. november 2013 #2 Skrevet 24. november 2013 Hos oss er foreldrene ansvarlig for skiftetøy. Barnehagen gir beskjed om de trenger flere bleier.
Serepta Skrevet 24. november 2013 #3 Skrevet 24. november 2013 Det er foreldrenes ansvar å følge med på dette selv og det skulle bare mangle, men bhg sier fra og henger opp lapp dersom det går tomt. De blir glad for å slippe å passe på dette, de har nok av andre ting å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #5 Skrevet 24. november 2013 Skiftetøy bør dere ha en oversikt over selv, bleier kan barnehagen gi beskjed om, mener jeg. Når det gjelder skiftetøy får dere jo også med skittent/vått tøy hjem, og om dere tar med tilbake hver gang noe er tatt fra kurven går det jo greit. Desuten bør det som ligger i skiftetøyet passe til sesongen. Anonymous poster hash: 11d70...742
Serepta Skrevet 24. november 2013 #6 Skrevet 24. november 2013 Det er foreldrenes ansvar å følge med på dette selv og det skulle bare mangle, men bhg sier fra og henger opp lapp dersom det går tomt. De blir glad for å slippe å passe på dette, de har nok av andre ting å gjøre. Gjelder tøy hovedsaklig om ikke bleiene oppbevares i barnets hylle da. Det er ikke praktisk om alle foreldre må innom badet for å sjekke bleiesituasjonen.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #7 Skrevet 24. november 2013 Klær er det vel normalt og veldig enkelt for foreldrene å passe på. Jeg sjekker hver dag.Bleier sier bhg naturlig nok i fra om. Anonymous poster hash: b7534...5bc
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #8 Skrevet 24. november 2013 I barnehagen "vår" blir det hengt opp lapper om det mangler tøy eller bleier. Men jeg sjekker innimellom selv. Anonymous poster hash: 0d23a...a70
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #9 Skrevet 24. november 2013 Det er foreldrenes annsvar å passe på at ungene deres har det de trenger i bhg. Anonymous poster hash: 6b99f...421
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #10 Skrevet 24. november 2013 Skifteklær tar jeg som en selvfølge at det er vi selv som har ansvaret for. Vi ser jo om barnet har skiftet klær en dag, og vet dermed at det mangler et plagg eller helt skift. Tar da med nytt neste dag. Bleier er det greit at barnehagen sier fra om når det er tomt. Men jeg vet sånn omtrent hvor lang tid det tar før det trengs nye bleier, så jeg bruker å kjøpe inn å ha klart. Anonymous poster hash: 47ff7...adc
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #11 Skrevet 24. november 2013 Ser kanskje at jeg burde ha opplyst om at skiftetøy og bleier oppbevares sammen. Begge deler oppbevares på badet på avdelingen. Tenkte ikke på utetøy osv som ligger i barnets hygge og skuffer i gangen. Takk for svar så langt, og håper på flere svar etter ny opplysning her... HI Anonymous poster hash: 4d33a...b76
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #12 Skrevet 24. november 2013 Ser kanskje at jeg burde ha opplyst om at skiftetøy og bleier oppbevares sammen. Begge deler oppbevares på badet på avdelingen. Tenkte ikke på utetøy osv som ligger i barnets hygge og skuffer i gangen. Takk for svar så langt, og håper på flere svar etter ny opplysning her... HI Anonymous poster hash: 4d33a...b76 Dere sjekker da skifte tøyet inne på badet. Har dere familie bhg? Anonymous poster hash: 6b99f...421
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #13 Skrevet 24. november 2013 Må kanskje også si ifra at skittent tøy kke nødvendigvis blir med hjem hver dag, spørs litt på hvem som er på jobb, noen ganger blir det sendt med hjem dagen etter. Antar at det da har ligget i en pose på badet først og at den ikke har blitt med hjem fordi jeg har hentet tidligere enn de har rydderunden sin feks. HI Anonymous poster hash: 4d33a...b76
Siamese Hellhound Skrevet 24. november 2013 #14 Skrevet 24. november 2013 Selvsagt er det foreldrene som skal passe på sånt! Bhg har da nok av andre ting å drive med. Som regel vil vel også det våte eller skitne tøyet ligge på plassen, sånn at det er ganske tydelig at ekstratøyet er blitt tatt i bruk. Det er beskjed god nok, synes jeg. Bleier er fint å få beskjed om, da, selv om det sikkert ikke gjør noe om dere passer på det selv også.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #15 Skrevet 24. november 2013 Ser kanskje at jeg burde ha opplyst om at skiftetøy og bleier oppbevares sammen. Begge deler oppbevares på badet på avdelingen. Tenkte ikke på utetøy osv som ligger i barnets hygge og skuffer i gangen. Takk for svar så langt, og håper på flere svar etter ny opplysning her... HI Anonymous poster hash: 4d33a...b76 Da syns jeg det kommer an på hvor lett tilgjengelig badet er. Ligger det ved garderoben eller må man gjennom avdelingen for å komme dit? Ligger det ved garderoben kan man vel ta en kikk med jevne mellomrom, men dere vet jo fortsatt når det mangler ting fordi barnet har skiftet klær og det henger skitne klær på barnets knagg(regner jeg med). Anonymous poster hash: 47ff7...adc
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #16 Skrevet 24. november 2013 Jeg synes det er barnehagens ansvar å legge skittent tøy på plassen til barnet, sånn at foreldrene ser at skiftetøy er brukt. Og å henge opp lapp om at det er tomt for bleier, evt sende med hjem den tomme posen, som de gjør her. Derfra er det foreldrenes ansvar. Anonymous poster hash: 50709...e4e
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #17 Skrevet 24. november 2013 Ser kanskje at jeg burde ha opplyst om at skiftetøy og bleier oppbevares sammen. Begge deler oppbevares på badet på avdelingen. Tenkte ikke på utetøy osv som ligger i barnets hygge og skuffer i gangen.Takk for svar så langt, og håper på flere svar etter ny opplysning her...HIAnonymous poster hash: 4d33a...b76 Dere sjekker da skifte tøyet inne på badet. Har dere familie bhg? Anonymous poster hash: 6b99f...421 Nei er vanlig avdelingsbarnehage. Grunnen til opplysningen var fordi jeg ser noen i tråden her mente at det var upraktisk at alle foreldrene skulle inn på badet ved henting for å sjekke om det manglet noe, og siden mange mente at det var barnehagen som skulle si ifra om bleier mens vi selv skulle passe på skiftetøyet. Når det er sammen så sjekkes selvsagt begge deler samtidig hvis vi sjekker. HI Anonymous poster hash: 4d33a...b76
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #18 Skrevet 24. november 2013 Vårt ansvar, men barnehagen henger opp lapper for å minne oss på det. Utrolig glad for det siden det kan gå fort i svingene noen ganger Vis nå litt takknemlighet damer. Hva skulle dere gjort uten denne hjelpen? Anonymous poster hash: 74705...925
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #20 Skrevet 24. november 2013 Foreldrene, men ikke så dumt hvis de ansattte er oppegående nok til å fortelle om noe trengs. Anonymous poster hash: b83d0...075
Tordensky Skrevet 24. november 2013 #21 Skrevet 24. november 2013 Vi er hjertelig velkommen inn på stellerommet for å holde oversikt. Bleier henger de opp skilt på plassen om når det begynner å minke, mens klær passer vi på selv. Men jeg ser jo om de har byttet på ham ila dagen, uavhengig av om vi får med det våte/skitne samme dag eller ikke. Så da sender jeg med nytt neste dag. Trenger ikke tråle skuffen hans for å vite det.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #22 Skrevet 24. november 2013 Deres ansvar!! Anonymous poster hash: 10721...6c8
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 24. november 2013 #23 Skrevet 24. november 2013 foreldrenes ansvar, men jeg hadde forventet at barnehagen gav meg beskjed om det hadde gluppet for meg, og de visste om det.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #24 Skrevet 24. november 2013 Det er foreldrenes ansvar, men når samarbeidet fungerer vil de ansatte ofte gi beskjed når de ser det nærmer seg tomt av noe. Anonymous poster hash: 93807...340
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #25 Skrevet 24. november 2013 Foreldres ansvar men ansatte sier i fra om de ser det mangler noe. Anonymous poster hash: 24653...63b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå