Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #1 Skrevet 24. november 2013 Heisann, jeg har lenge slitt med helsa, er nå 100 % uføretrygdet.(ble uføre før jeg var 26 år)Har fybromyalgi, og hyper mobile ledd. Kneet mitt går langt bak,da jeg "henger på kneet kan mann si" Gammel- legen min mistenkte at jeg hadde bindevev sykdom.. Jeg skulle da ta biopsi av hånda,for å finne ut dette. Flytta og skifta lege,vil gjerne ta denne prøven,men legen min sender meg ikke dit. Kan jeg kreve å bli bli sendt videre på biopsi?? Lurer også på om Ehlers-Danlos' syndrom er det samme som hypermobile ledd? Har lest litt om dette,men jeg har ikke slapp hud, Kan mann evt ha det selv om mann ikke har slapp hud??? Har også Morbus Chrons, og legen på sykhuset mente smertene jeg har i kroppen,altså under beina,i ledd,sener,skulder,ryggen osv ,skyldes Morbus.. Morbus leddgikt .... Anonymous poster hash: 75eb0...c76
n74 Skrevet 24. november 2013 #2 Skrevet 24. november 2013 EDS har flere retninger/ underdiagnoser. En av dem har blant annet hypermobile ledd som symptom. I tillegg går leddene ofte ut av ledd, men er ikke sikker på om det gjelder alle. Det er jo verdt å undersøke, men det er nok mange leger som ikke kan noe om dette. Har en niese som var syk lenge før hun ble tatt på alvor.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #3 Skrevet 24. november 2013 tAKK FOR SVAR. jA, VELDIG LITE INNFO .... ER DET NOEN HER MED DEN SYKDOMMEN SOM KAN SVARE MEG,ELLER GI MEG GODE RÅD??? Anonymous poster hash: a7a66...a64
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #4 Skrevet 25. november 2013 Hei. Hypermobilitet er et relativt vanlig fenomen i den norske befolkning. Noen nevner tall opp i mot 10 %. De fleste har få plager som følge av hypermobiliteten. Ehlers-danlos er en sjelden diagnose og har som hun skriver over,en hypermobil undertype. Men denne er vanskelig å skille fra generelt hypermobilitetsyndrom. Det er en klinikk for utredning av dette på Ullevål. Søk på Ullevål og hypermobilitet så finner du mer info. Anonymous poster hash: 511fc...4fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå