Gå til innhold

Spm ang permisjon!


RetroMamma

Anbefalte innlegg

Termin 03.03.14, permisjonen starter 10.02.14. Når skal jeg søke om perm? Er det en tidsfrist? Hvordan søker jeg? Og går de ut fra de 6 beste av de 10 siste mnd med lønninger? Er det noe jeg må huske på/passe på? Har hørt litt forskjellig, at folk ikke har fått så mye som de egentlig skal ha osv. Hvordan blir det med farspermisjon nå som det er ny regjering? Er det fremdeles 14 uker? Har prøvd å lese, men trenger nok å få det inn med teskei!  :fisk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det anbefales å søke minst 6 uker før du skal starte permisjonen din, informasjon om foreldrepenger og skjema for å søke finner du inne på www.nav.no under familie- svangerskap, fødsel og adopsjon og videre inn på foreldrepenger ved fødsel.

 

Hovedregelen ved beregning er at det er den inntekten du har når permisjonen starter som legges til grunn, evt et snitt av f.eks siste 3 eller 6 mnd om du har variabel inntekt. Det er kun de som mottar dagpenger ved permisjonsstart som får bruke snittet av de 6 beste mnd for å beregne foreldrepengene..  

 

Reglene er ikke endret enda, det må først gjøres et vedtak i stortinget som så endrer loven. Som oftest vil slike endringer ha virkning fra en dato - sannsynligvis vil det gjelde for barn født etter 1.juli neste år. Inntil videre og inntil man får vite mer er det dagens regler som gjelder - dvs at far får 14 uker fedrekvote.... 

 

 

 



Anonymous poster hash: 57169...9f0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...