Gå til innhold

Gravid, student og bijobb


lille +gutt

Anbefalte innlegg

Hei jeg har akkurat oppdaget at jeg er gravid på nytt igjen da vi har en 1 åring fra før. Dette var ikke planlagt da jeg nettopp har begynt å studere men for oss er det ingen andre alternativ enn å beholde, vi er litt i sjokk nå men vetvi kommer til å elske detge barnet like høyt som 1 åringen vi hsr fra før.

Nå er det slik at jeg lurer på hvilke rettigheter jeg har som student. Får jeg både foreldrepenger for bijobben min i tilegg til fra lånekassen? Jeg ønsker å hoppe over til samlingbassert da det gir flere muligheter til å jobbe, men hvordan blir det da i permisjon, kan man fortsette å studere deltid men likevel få foreldrepenger og fra lånekassen? Jeg kunne tenkt meg dette selv om det kanskje blir hektisk og jeg ikke vil få like mye tid med baby da jeg begynner å bli godt voksen og ønsker å komme meg ut i arbeidslivet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som vet?

hei

 

om du rydder litt opp i spørsmålet ditt og lager en konkret så mye jobb + stidie tid kommer du til å ha og hva slags inntekt det er snakk om, så ville jeg spurt på nav foreldrepenger på facebook. de svarer så og si dagen etter på alle slike spørsmål:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få foreldrestipend fra lånekassen om du er fulltidsstudent og har rett på stipend. Dette er 100% stipend og ingen lån. Det er samme beløp som du får av lånekassen til vanlig, altså åttetusen-ett eller annet. Hvis du tjener mer på deltidsjobben din enn en halv G, så kan du også få permisjonspenger fra NAV. Da får du ikke engangsstønad. Jeg vet ikke hvordan det er med foreldrestipend når du er deltidsstudent, det står kanskje om det på lanekassen.no. Håper det var litt oppklarende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...