Gå til innhold

Helt ærlig- Er jeg sær eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 4 barn de siste er tvillinger og alle er unger 6 år. Nå venter ei venninne sitt første barn og forventer at jeg skal stille opp med utsyr som hun kan få eller låne gratis. Hun tjener godt og er elene med barnet. Får det med prøverør i utlandet. Hun har alltid brukt mye penger på seg selv og har dyre vaner. Hun har aldri gitt noe til mine barn i form av gaver (for eksempel da de ble født, noe som skuffet meg litt. Mest fordi hun ikke brydde seg).

Vi har grei økonomi, men det er dyrt med så mange barn. Jeg synes det er litt frekt at hun forventer å få alt gratis, Hun er alene, men hun har valgt det selv og tjener over en million i året, har nesten nedbetalt leilighet.

Når det gjelder barneutstyret- så er vi ikke sikker på et fi har fått sistemann og det er jo de finteste tingene hun gjerne vil ha....

Er jeg sær? Gjerrig? Eller helt normal?

Anonymous poster hash: 1f3e8...d67
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er en egoist...

Anonymous poster hash: 5d093...938
Skrevet

Nei ærlig talt , hadde gitt henne et par små ting jeg visste jeg ikke ville ha lenger.

Hun kan ikke forvente seg noenting fra deg.

Ikke ga gaver da UNGENE DINE BLE FØDT ENGANG?!

skikkelig dårlig.

Du er ikke sær.  Hun er rar.

Anonymous poster hash: b3881...53b
Skrevet

Ber hun om å få disse tingene?? Jeg hadde syns det var veldig rart, og reagert på det.. Jeg er alene selv, og ville aldri bedt om å få/låne noe.. Jeg syns det er litt sært..

Anonymous poster hash: 5c317...3fb

Skrevet

Nei, du er ikke sær.

Skrevet

Hva skal du med ei sånn venninne? Selvsagt er du ikke sær. Skjønner hvorfor hun er alene, for å si det sånn - hun virker jo helt tett. Stakkars framtidige barn.

Anonymous poster hash: ff1f1...1d0
Skrevet

Det er sært av venninnen din å si at hun forventer å få/ låne ting....

Skrevet

Du er ikke sær!

Si det som det er til henne; det er dyrt å ha barn og dere ønsker derfor ikke å gi bort noe gratis når dere evnt kan selge det til andre. Og hvis du vil kan du jo være ærlig med henne ift at dere ønsker å beholde en del utstyr til dere er sikkre på at dere er ferdige med barn.

Skrevet

Hun har valgt å få barn, hun har valgt å gjøre det alene. Da får hun stå for sine valg og ta kostnadene ved det.

Ingen kan forvente at man kan få ting eller låne ting gratis bare fordi man velger å få barn.

Jeg hadde ikke lånt henne noe. Hvis det var noe jeg skulle kvitte meg med så kunne hun kanskje fått tilbudet om å kjøpe det. Har hun råd til å ta prøverør i utlandet har hun også råd til å forsørge sitt eget barn.

Skrevet

Si at du har valgt å donere det til trengende?

Skrevet

Du kan tilby henne å kjøpe tingene om hun ønsker. Barneutstyr er dyrt og man kan tjene en del på å selge etter bruk. Om du ikke vil kvitte deg med tingene enda, får du si at det er ikke til låns og du vil ikke gi bort. Om hun blir sur er det hennes problem, ikke ditt.

Skrevet

Har lånt bort noen ting til broren min, selvom jeg nå er gravid selv. Når jeg får babyen regner jeg ikke med å få låne noe tilbake, for tenker at de nok ønsker å selge tingene sine. Kanskje jeg får kjøpt noen av tingene om jeg ønsker, så kan jeg heller selge disse videre selv når jeg er ferdig med barn....

Anonymous poster hash: ae887...82d
Skrevet

Huff jeg føler på det samme med min veninne.

Jeg vet 100% sikkert at jeg ikke er ferdig med barn så frister ikke så veldig å låne vekk alt babyutstyret og klær.

Anonymous poster hash: c09e7...928
Skrevet

Har hun sagt det rett ut? At hun forventer å få utstyr av deg, mener jeg. I så fall hadde jeg nok ledd litt og sagt noe slikt som at, nei, det har jeg ikke råd til å gi bort. Jeg planlegger å selge det, men du kan få være førstemann til å kjøpe det av meg.

Dersom det er noe du føler på eller tror at hun forventer, så ignorer den følelsen så lenge hun ikke sier noe.

Skrevet

Helt normal! Ikke gi bort en dritt, men gjør det klart tidlig sånn at ikke forventningene stiger.

Anonymous poster hash: 21722...06c
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Er det noen som er sær der, så er det henne, hun har ikke gitt ungene dine noe som helst som oppmerksomhet når de ble født eller senere, men hun forventer at dere skal gi henne deres baby utstyr? I det minste låne det bort til henne uten videre? Nei, her hadde jeg gitt henne beskjed om at dere kanskje skal ha flere barn, og for å sikre dere at dere har det dere trenger til et barn til, så vil dere beholde det selv, og det å låne bort er ikke bare bare det heller, hvertfall ikke når hun stiller seg slik, for hva om hun ødelegger det, er dere sikret at hun betaler for det hun ødelegger? Eller kommer hun bare til å si at det er slikt man må regne med?

Skrevet

HI her;

Hun har mange bra sider og. Vi har felles intresser som knytter oss sammen. Hun vet at jeg gir bort mye baby utstyr til naboer og andre som trenger det. Jeg har stor familie så vi er heldig å få mye. Hun har passet hundene våre mye, men det er hun som har ønsket det og ikke vi som har hatt behov av det. Om jeg låner bort ting er jeg redd for de og vill ikke ha de utslitt tilbake.

Ja, hun har spurt om hun kunne komme å se om det var noe hun kunne låne og hintet til at vi sikkert var ferdige med barn så vi trengte de sikkert ikke mer. Synes det er vanskelig å si nei, for jeg føler meg litt overkjørt av alle behovene hennes.

Anonymous poster hash: 1f3e8...d67
Skrevet

Du må bare tøffe deg opp og stå i mot. Ikke ta hint, nekt å forstå. Vent til hun sier det rett ut. Og så øver du inne et svar. Pugg detf or deg selv til det kommer automatisk. Du trenger ikke være ufin, men vær tydelig. Og for all del, ikke lån bort noe du ikke vil gi bort. Leser jo stadig her inne om folk som har lånt bort ting, og ikke får dem igjen eller får dem igjen ødelagt.

Øv deg på å si for eeksempel: Beklager, Kari, men jeg har ikke råd til å gi bort dette utstyret. Jeg har tenkt å selge det. Du kan selvsagt få lov å kjøpe det av meg, men jeg kan ikke gi det bort.

Skrevet

La henne se på det du uansett ikke vil selge eller bruke selv. Resten legger du ut for salg(tilbyr henne å kjøpe) eller setter bort og sier at du vil spare det til nestemann og at det blir for dyrt å kjøpe alt nytt når dere har fire fra før. Frekt av henne å anta at dere er ferdige med barn uten at hun har spurt eller at du har hintet om det.

Anonymous poster hash: 24d8d...968

Skrevet

Da hadde jeg blitt smålig og sagt at "Hvordan kan du forvente at jeg skal GI BORT tingene våre til deg, når du ikke engang kjøpte en velkommen til verden gave til våre barn?" ;) Sagt det med et smil- litt sånn tvetydig ,men klart om du skjønner. :)

Anonymous poster hash: 97a40...99a
Skrevet

Du får manne deg opp og forklare at det faktisk ikke er sånn at dere har sagt stopp når det kommer til det å få flere barn.

Har lånt vekk endel av utstyret mitt i de periodene jeg ikke har trengt det men har hele tiden vært klar på at det bare er på lån og at jeg ønsker det tilbake.

Skrevet

Kan du ikke bare si at du skal si ifra hvis det er noe dere ikke vil spare på, så kan hun få kjøpe det hvis hun vil?

Anonymous poster hash: 9fc11...8ed

Skrevet

Alt folk får seg til å spørre om altså...

Hadde nok svart at jeg ikke ønsket å låne/gi vekk de finestene tingene vi hadde før jeg var sikker på at jeg var helt ferdig med barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...