Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #1 Skrevet 23. november 2013 Har termin rundt 10 januar og dette er førstegang. Gjør det vondt å sy og hvis jeg blir sydd for stramt,stopper smertene med engang stingene er grodd? Anonymous poster hash: b8e27...3f0
spiresnart Skrevet 23. november 2013 #2 Skrevet 23. november 2013 Det gjorde ikke vondt å sy. Jeg fikk bedøvelsespray jeg har fortsatt smerter etter mine sting 8 dager etter.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #3 Skrevet 23. november 2013 Man blir vanligvis bedøvd når man skal syes. JEg har sydd etter begge fødsler og har ikke merket noe til det. Etter første fødsel ble jeg trolig sydd for stramt og hadde en del vondt de første 14 dagene. Men så fort stingene var borte forsvant smertene også Etter fødsel nr 2 merket jeg knapt at jeg hadde sydd. Enda det var omtrent like mye som første gang. Anonymous poster hash: 4082c...999
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #4 Skrevet 23. november 2013 Er det virkelig stingene du uroer deg for? Hilsen enda en førstegangsfødende Anonymous poster hash: 31a3f...2ab
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #5 Skrevet 23. november 2013 Er det virkelig stingene du uroer deg for? Hilsen enda en førstegangsfødende Anonymous poster hash: 31a3f...2ab Ja er desverre bare det Jeg er i trygge hender før, under og etter fødselen til babyen og alt er klart så er syingen det eneste jeg uroer meg for alt er mye lettere å håndere og forbedre seg på,slikt som "renseperioden" i seks uker vet jeg jo kommer så da går den greit og babyen min er etter alle tester de har tatt av meg og alle 4 ultralydene den siste månden så er h*n helt frisk og fin å h*n har lagt seg på venstre siden av meg med hodet ned hilsen HI Anonymous poster hash: b8e27...3f0
Von Hertelhofen Skrevet 23. november 2013 #6 Skrevet 23. november 2013 Jeg kjente ingenting da jordmor sydde meg. Men underlivet/stingene var smertefulle i 12 dager etterpå. Det verste var egentlig at jeg ikke klarte å vaske meg ordentlig der nede. Jeg følte at det luktet fælt av meg. Men det gikk seg til heldigvis.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #7 Skrevet 23. november 2013 Er det virkelig stingene du uroer deg for? Hilsen enda en førstegangsfødende Anonymous poster hash: 31a3f...2ab Ja er desverre bare det Jeg er i trygge hender før, under og etter fødselen til babyen og alt er klart så er syingen det eneste jeg uroer meg for alt er mye lettere å håndere og forbedre seg på,slikt som "renseperioden" i seks uker vet jeg jo kommer så da går den greit og babyen min er etter alle tester de har tatt av meg og alle 4 ultralydene den siste månden så er h*n helt frisk og fin å h*n har lagt seg på venstre siden av meg med hodet ned hilsen HI Anonymous poster hash: b8e27...3f0 Så du tror at når babyen er ute så bare driter de i deg og syr deg i vilden sky uten bedøvelse? Anonymous poster hash: 4082c...999
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #8 Skrevet 23. november 2013 Er det virkelig stingene du uroer deg for? Hilsen enda en førstegangsfødende Anonymous poster hash: 31a3f...2ab Ja er desverre bare det Jeg er i trygge hender før, under og etter fødselen til babyen og alt er klart så er syingen det eneste jeg uroer meg for alt er mye lettere å håndere og forbedre seg på,slikt som "renseperioden" i seks uker vet jeg jo kommer så da går den greit og babyen min er etter alle tester de har tatt av meg og alle 4 ultralydene den siste månden så er h*n helt frisk og fin å h*n har lagt seg på venstre siden av meg med hodet ned hilsen HI Anonymous poster hash: b8e27...3f0 Så du tror at når babyen er ute så bare driter de i deg og syr deg i vilden sky uten bedøvelse? Anonymous poster hash: 4082c...999 Har jeg sagt det?, Nei jeg skrev også at jeg er i gode hender ETTER fødselen så nei jeg tror ikke de driter i meg med engang babyen er ute. men jeg spørr fordi jeg ikke vet. Jordmor og jeg har ikke snakket så veldig mye rundt sying fordi jeg har ikke lurt på dette før nå fordi nå er det ikke særlig mere å lure på som jeg kan få svar på hilsen HI Anonymous poster hash: b8e27...3f0
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #9 Skrevet 23. november 2013 Jeg syns syingen var det verste med hele fødselen, men det var IKKE pga smerter. Det var ikke så vondt. Men jeg var omsider ferdig, man er øm, hoven og føler seg ferdig med å ligge å sprike. Man vil bare tilbringe tid med babyen og sende alle andre ut. Og så haaaater jeg nåler. Men for all del. Det gikk fort og var relativt problemfritt. Litt smerter og ømhet i etterkant+, men det forsvant når det var grodd. Anonymous poster hash: 94ea5...ab0
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #10 Skrevet 23. november 2013 Hvis det gjør vondt så ber du om mer bedøvelse Det tok så lang tid når jeg ble sydd at bedøvelsen gikk ut. De måtte ta opp stingene mine med en gang fordi jeg blødde så mye (man skal visstnok ikke sy inn blod). Fikk 2. grads revning innover. Var øm i 2-3 uker, men hadde ikke noe problem med å gå på do/sitte/stramme bukser, bare når jeg skulle tørke meg. Jeg syns ikke syinga er noe å bekymre seg for Anonymous poster hash: 7df6c...0a9
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #11 Skrevet 23. november 2013 Jeg revnet nesten ikke første (førstegangs) og sydde lite. Var mest pyntesting. Jeg takler ikke nåler så det var nok det verste av fødselen, selv om det ikke gjorde så vondt. Fikk bedøvelsesspray. Var litt øm når jeg satt etter syingen. Gjorde ikke vondt å gå på do, forventet spesielt at det skulle bli et helvete å drite etter fødselen, men niks. Ingenting. Ikke så verst å bli sydd Anonymous poster hash: 2f4f2...c5a
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 23. november 2013 #12 Skrevet 23. november 2013 Jeg grudde meg veldig til om jeg måtte sy etter fødselen, så jeg ga klar beskjed at jeg ville bedøves MASSE der nede. Jeg fikk bedøvelsesspray og et par sprøytestikk, kjente ikke stikkene da sprayen tok de vekk. Stingene sved veldig når jeg skulle tisse, så da hadde jeg et litermål med lunkent vann som jeg helte over når jeg tisset, kjente da ingenting. Jeg brukte Tena lady sine bind og ikke vanlige bind under renselsen, og etter det så brukte jeg Saba sine truseinnlegg/bind, de er ekstremt myke og behagelig. Smerten/sviingen stopper med en gang stingene er grodd. Om du er redd for at det skal gjøre vondt så gi beskjed om at du vil bedøves, det er ingen skam om å be om det!
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 23. november 2013 #13 Skrevet 23. november 2013 Glemte å si at oppi vannet jeg brukte til å skylle meg på do hadde jeg litt grønnsåpe oppi, dette er for å holde såret rent.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #14 Skrevet 24. november 2013 Jeg må ha bedøvelsesdoser tilpasset hest så jeg kjente alle stingene til tross for spray og sprøyter. Det var slettes ikke godt! I tillegg ble det for stramt og det gjorde dritvondt i ca 2 uker til de forsvant og etter det tok det et år før det begynte å normalisere seg. Med andremann fikk jeg epidural som de skrudde opp, kjente ingenting og ingen problemer i etterkant. Anonymous poster hash: 928df...ae7
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #15 Skrevet 24. november 2013 Sydde 1 pyntesting. hadde aldri i mitt liv sydd før noe sted. Fikk ingen forvarsel eller bedøvelse, jordmor bare STAKK nåla gjennom kjøttet nedi der og da skreik jeg ut AUUUUUU! og jeg lagde ikke en lyd under fødsel for å si det sånn......... helt jævli ! så skal jeg sy igjen så MÅ jeg ha bedøvelse =/ tenk om det var flere sting?? Var sykt vondt og svei når jeg tissa i noen dager (det ville det sikkert gjort uansett) eneste jeg merka til stinget før det datt ut var at det KLØDDE !!!!!! Anonymous poster hash: 5bd37...cbd
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #16 Skrevet 24. november 2013 Jeg ble bedøvd godt med spray før jm begynte å sy. Problemet var at hun sydde så lenge at bedøvelsen gikk ut:p hun skulle ta et sting og jeg rykket til for det var litt vondt. Fikk ny sprut og ut hang nål og tråd en stund mens vi ventet på at sprayen skulle virke på nytt:p ellers var jeg nøye med å gå i dusjen mens sprayen fremdeles virket så jeg slapp å ha vondt da;) bare som et lite tips:) Anonymous poster hash: 188c1...fc0
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #17 Skrevet 24. november 2013 Ble bedøvd med første, sydde da 8 sting, kjente antydning til "lugging" der nede, men det var ikke vondt. Med andre ble jeg sydd 2 sting, uten bedøvelse, da det viste seg at jeg ikke tålte det (besvimte og kastet opp av bedøvelsen første gangen) var ikke stort verre da enn når jeg ble bedøvd, kjente litt mer lugging, men det var ikke vondt av den grunn. Anonymous poster hash: 700b2...e93
LME1001 Skrevet 24. november 2013 #18 Skrevet 24. november 2013 (endret) Kroppen min ristet enormt etter fødselen, og den gamle jordmora skalv så på hendene da hun skulle sy meg at det hele virket som galskap..! Kjente godt at jeg ble sydd, og det er ikke akkurat det man ønsker etter å endelig bli ferdig med å føde... På den positive siden må det sies at jeg aldri hadde vondt for å gå på do, dusje eller sitte, og stingene fant jeg aldri etter de to ukene renselsen tok... 😄 Endret 24. november 2013 av LME1001
Rediken Skrevet 24. november 2013 #19 Skrevet 24. november 2013 Måtte sy etter første fødsel, fikk bedøvelse og kjente det ikke i det hele tatt. Jeg låg å holdt babyen, så jeg var helt oppslukt i henne og ofret ikke syingen en tanke. Senere ble stingene ganske ømme. Jeg syns medisinsk grønnsåpe i karbad lindret godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå