Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #1 Skrevet 23. november 2013 Vet at det står 2x500 per døgn på pakningen, men har fått halsbetennelse og har helt sinnsykt vondt.. Tok først to Paracet i 10-tiden i formiddag, så tok jeg igjen to stykker i tretiden (både mor og svigermor sa jeg heller burde gjøre det enn å være stresset og anspent fordi jeg har vondt), og nå lurer jeg altså på om jeg kan ta to til før jeg legger meg, sånn at jeg kanskje kan få sovet litt.. Er dette helt forferdelig av meg å gjøre? Er 34 uker på vei, så babyen er jo "ferdigprodusert", og jeg kan telle på få fingre hvor mange ganger jeg har tydd til smertestillende i resten av svangerskapet, så jeg har ikke akkurat for vane å knaske piller. Anonymous poster hash: bfb3c...5d5
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #2 Skrevet 23. november 2013 Ja, du kan ta 2 til Anonymous poster hash: df66f...9c2
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #3 Skrevet 23. november 2013 Jeg tror nok også det er bedre for babyen at du har det bra enn at du ikke skal ta paracet. :-) Du sier jo selv du ikke tar det ofte. Hadde du tatt kontakt med lege så hadde du nok fått beskjed om å ta paracet uansett, da det er noe av det tryggeste av slike legemidler når man er gravid. Anonymous poster hash: 60459...2ad
Musemora Skrevet 23. november 2013 #4 Skrevet 23. november 2013 Max dose er 4gram pr døgn. Dvs 2 tbl*4.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #5 Skrevet 23. november 2013 Voksne kan ta 1-2 tabletter a 500 mg inntil 3 ganger i døgnet. Det går bra! Anonymous poster hash: e6885...b70
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #6 Skrevet 23. november 2013 Tusen takk for svar! Da kan jeg slappe av og forhåpentlig vis få sove litt i natt. :-) Stoler på at det beste for babyen er at jeg har det bra. Anonymous poster hash: bfb3c...5d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå