Gå til innhold

Hva mener dere om dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I de siste dagene har jeg kommet over flere unge mammabloggere som Josefinel.blogg.no og Chages.blogg.no som begge har kommet ganske langt opp på blogglisten.no og blogg.no. Josefinel.blogg.no var bare 16 år gammel da hun ble gravid. Hva er deres syn på slike bloggere og unge mødre? 

Selv blir jeg litt uvel av at så unge jenter får barn! Hvordan skal det gå med barna deres når de ikke en gang har utdanning ei heller vett i hodet? 

God underholding er det da... ser jo ut til at det er dette folk søker etter på nettet... unge jenter som sprer beina for en hver pris


Anonymous poster hash: a1df0...fdd



Anonymous poster hash: a1df0...fdd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At de har blitt gravide i ung alder betyr da ikke at de har "spredd bena for enhver pris"? For en tåpelig kommentar. Man kan hypotetisk sett bli gravid første gang man noen gang har sex. 

 

Men er enig i at det er litt trist med unge mødre uten noe utdannelse som gjerne vil ha barn med sin 18- årige kjæreste fordi det bare er sååå koselig med babyer og sånn ;).



Anonymous poster hash: 36362...da6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg&mini

Noen ganger skjer ting i feil rekkefølge. Det går FINT an å ta en utdanning, selvom man har barn. Jeg gjør det nå og det er flere mødre i min klasse, både unge og gamle.

 

Jeg synes det er så teit å dømme på den måten. Spre beina sine til enhver pris, uten vett i hodet?? Hva vet du om det?

 

Jeg blir uvel av at du ikke klarer å bruke komme eller store bokstaver etter punktum;)

Neida, men som jeg skrev. Noen ganger skjer ting i feil rekkefølge og man er bare nødt til å gjøre det beste ut av det.

Jeg synes forsåvidt at det er trist at man legger ut så mye av livet sitt på Internett og det er trist når barn blir tvunget til å bli utlevert på den måten. De har ikke bedt om det!

Endret av meg&mini
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det faktisk en reportasje i lokalavisen for en stund tilbake hvor helsesøster sto frem og var oppriktig bekymret pga alle som valgte å bli gravide i løpet av videregående. Hun snakket jo daglig med disse ungdommene og for flere av dem var det å bli gravid et helt bevisst valg for å slippe unna alle kravene, stresset og forventningene alle har til dem, rett og slett en legitim grunn til å ta en pause fra alt sammen. DET er bekymringsfullt!



Anonymous poster hash: 0c7d5...279
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spredte ikke bena for enhver pris, men ble likevel gravid som 19 åring. Jeg er i dag gift med barnefaren, har en god utdannelse (lektor) og fått et barn til.

 

Anonymous poster hash: e1f9d...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første ser man på begge disse jentene at de prioriterer helt feil! Mitt inntrykk er at de bruker alle pengene sine til skjønnhetsprodukter og fritiden sin på å feste!

Jeg ville ALDRI ha latt min datter bli gravid i så ung alder... Det er uforsvarlig og urettferdig mot babyen


Anonymous poster hash: a1df0...fdd



Anonymous poster hash: a1df0...fdd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

For det første ser man på begge disse jentene at de prioriterer helt feil! Mitt inntrykk er at de bruker alle pengene sine til skjønnhetsprodukter og fritiden sin på å feste!

 

Jeg ville ALDRI ha latt min datter bli gravid i så ung alder... Det er uforsvarlig og urettferdig mot babyen

Anonymous poster hash: a1df0...fdd

 

Anonymous poster hash: a1df0...fdd

 

Hehe, du kunne ikke LATT henne bli gravid? Det klarer hun nok fint selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

For det første ser man på begge disse jentene at de prioriterer helt feil! Mitt inntrykk er at de bruker alle pengene sine til skjønnhetsprodukter og fritiden sin på å feste!

 

Jeg ville ALDRI ha latt min datter bli gravid i så ung alder... Det er uforsvarlig og urettferdig mot babyen

Anonymous poster hash: a1df0...fdd

 

Anonymous poster hash: a1df0...fdd

 

Jeg må bare spørre: Du sier du ALDRI ville latt din datter bli gravid i så ung alder. Hvordan hadde du tenkt å stoppe det? Skulle du tvinge henne til abort mener du?

 

Jeg ville heller ikke ønsket det for mine barn, men det er vel strengt tatt ikke så mye man kan gjøre annet enn å gi dem en god å kjærlig oppdragelse å håpe at de venter til de moden nok for et slikt ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart er det alltid en mulighet, men det kan unngås! Å jeg ville ha rådet henne sterkt til å ta abort!

Det finnest sikkert flinke og unge mødre, men jeg får et veldig dårlig inntrykk av disse bloggerne. Josefinel.blogg.no skriver i sitt nyeste innlegg at hun har kjøpt seg en splitter ny ghd strittetang og koster ikke de flere tusen? Dårlig prioritering når hun skal forsørge en unge uten jobb



Anonymous poster hash: a1df0...fdd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Urettferdig for barnet" er det vel heller å ha en mor som er så kynisk og lite nyansert at hun drar alle under en kam. En ung mor er ikke nødvendigvis synonymt med en dårlig mor, det er ikke alderen som avgjør hvorvidt man er en god eller dårlig mor for barnet sitt. Jeg kjenner unge mødre som gjør en fantastisk jobb med barna sine, og godt voksne og etablerte damer som aldri burde hatt barn. Heller en mor uten utdannelse enn en veletablert karrierekvinne som ikke har tid til sitt eget barn.

 

Anonymous poster hash: e594b...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med deg da HI? Hvorfor sprer du beina for enhver pris? Er det greit fordi du er voksen? (Regner med at du har barn eller er gravid siden du henger her).

 

Anonymous poster hash: 1cfeb...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gidder dere å sponse disse tåpelige bloggerne ved å klikke dere inn på bloggen deres?



Anonymous poster hash: 92809...a67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med deg da HI? Hvorfor sprer du beina for enhver pris? Er det greit fordi du er voksen? (Regner med at du har barn eller er gravid siden du henger her).

 

Anonymous poster hash: 1cfeb...35e

Jeg har vært sammen med mannen min i snart 9 år, så jeg vil ikke si jeg sprer beina minne for en hver pris nei

 

Anonymous poster hash: a1df0...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her var det faktisk en reportasje i lokalavisen for en stund tilbake hvor helsesøster sto frem og var oppriktig bekymret pga alle som valgte å bli gravide i løpet av videregående. Hun snakket jo daglig med disse ungdommene og for flere av dem var det å bli gravid et helt bevisst valg for å slippe unna alle kravene, stresset og forventningene alle har til dem, rett og slett en legitim grunn til å ta en pause fra alt sammen. DET er bekymringsfullt!

 

Anonymous poster hash: 0c7d5...279

 

Helt forferdelig! 

 

Anonymous poster hash: a1df0...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at de fleste unge mødre klarer mammarollen helt fint, og de fleste har nok av vett i hodet. 

Det som bekymrer meg er at gjennom denne bloggtrenden blir det plutselig positivt å virke dum og naiv, og det er synd at enkelte skal tvinge frem en slik side hos seg, bare for å få flere klikk på bloggen. Kan ikke være positivt for fremtiden, med tanke på jobb og bekjentskap/forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du virkelig at de bloggerne er representative for en gjennomsnittlig ung mor? Tror du at alle unge mødre kun har fokus på hår, sminke og fest? En gjennomsnittlig ung mor blogger ikke fordi det er lite interessant å lese hverdagslige blogger om amming, lite søvn og barseltreff.. sånt som de fleste mødre styrer med uansett alder.

 

Jeg ble selv mor som 17-åring. Jeg har nå 4 barn, høy utdannelse og en lederstilling. Jeg anbefaler INGEN å få sitt første barn så tidlig. Men mange unge mødre klarer seg faktisk veldig bra fordi en får et helt annet fokus i livet og fordi en blir tvunget til å bli voksen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du virkelig at de bloggerne er representative for en gjennomsnittlig ung mor? Tror du at alle unge mødre kun har fokus på hår, sminke og fest? En gjennomsnittlig ung mor blogger ikke fordi det er lite interessant å lese hverdagslige blogger om amming, lite søvn og barseltreff.. sånt som de fleste mødre styrer med uansett alder.

 

Jeg ble selv mor som 17-åring. Jeg har nå 4 barn, høy utdannelse og en lederstilling. Jeg anbefaler INGEN å få sitt første barn så tidlig. Men mange unge mødre klarer seg faktisk veldig bra fordi en får et helt annet fokus i livet og fordi en blir tvunget til å bli voksen tidlig.

Jeg mener ikke at de representerer alle unge mødre nei. Dette var et eksempel. Min mening er derimot at ALLE unge mødre er uansvarlige.

 

Anonymous poster hash: a1df0...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at de fleste unge mødre klarer mammarollen helt fint, og de fleste har nok av vett i hodet. 

 

Det som bekymrer meg er at gjennom denne bloggtrenden blir det plutselig positivt å virke dum og naiv, og det er synd at enkelte skal tvinge frem en slik side hos seg, bare for å få flere klikk på bloggen. Kan ikke være positivt for fremtiden, med tanke på jobb og bekjentskap/forhold. 

Det at de spille dum er en ting. Men jeg tror ikke det bare er spill i det store bildet. De klarte tross alt å bli gravide alt for unge alle samme

 

Anonymous poster hash: a1df0...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ei "gammel kjerring" på over 40 år, og kan ikke falle meg inn å dømme disse jentene som får barn i ung alder. Alt har vel sin grunn tenker jeg? Greit... de ble gravide i alder av 17 år kanskje, og det kan skje det den beste.

 

Og alle er ikke opptatt av å pleie seg selv og sløse penger som visse bloggere gjør og skryter av! Som flere skriver, det går fint ann å ta utdannelse underveis og etter at barnet er født. Hvem sier at livet på være A4? Vi er da kommet til 2013, ikke sant?

 

Til sist vil jeg si, at så lenge man feier for dine dører og ikke andres, så får man det mye bedre med seg selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

I de siste dagene har jeg kommet over flere unge mammabloggere som Josefinel.blogg.no og Chages.blogg.no som begge har kommet ganske langt opp på blogglisten.no og blogg.no. Josefinel.blogg.no var bare 16 år gammel da hun ble gravid. Hva er deres syn på slike bloggere og unge mødre? 

 

Selv blir jeg litt uvel av at så unge jenter får barn! Hvordan skal det gå med barna deres når de ikke en gang har utdanning ei heller vett i hodet? 

 

God underholding er det da... ser jo ut til at det er dette folk søker etter på nettet... unge jenter som sprer beina for en hver pris

Anonymous poster hash: a1df0...fdd

 

Anonymous poster hash: a1df0...fdd

 

Du må være forsiktig med å skjære alle over en kam. Ikke alle er sprikere, fordi om de er blitt gravide som tenåringer vettu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble mor som 19-åring, og vet du hva? Det er det beste som har skjedd meg. Jeg er snart ferdig med 3-åring ingeniørstudie og har vokst utrolig mye de siste årene. Hadde jeg ikke fått sønnen min hadde jeg mest sannsynlig jobbet i kassa på Rema. Ukas høydepunkt hadde vært fylla fredag og lørdag. Jeg fatter ikke at dere gidder å irritere dere over disse bloggerne. I mine øyne er heller ikke de to eksemplene du kommer med de verste.



Anonymous poster hash: 8b541...1f8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har holdt meg vekke ifra BIM etter fødselen, men dette synes jeg må være lavmål av alt jeg har lest inne på dette forumet at jeg må kommentere.

 

For det første så synes jeg at har man slike meninger og er "så voksen", så kan man vise nicket sitt!

For det andre så synes jeg slik nedrakking og kommentarer av helt fremmede mennesker, som du ikke kjenner, burde du holdt deg for god for.

For det tredje, så er det faktisk mange unge mødre som er faktisk bedre mødre enn eldre mødre. For de lever i nuet og takler utfordringer på strak arm. Og det er mange mødre som er eldre enn 30 år som ikke prioriterer riktig for det.

 

Alder er ikke alt, verken i kjærlighet eller i rollen som mamma. Det som er viktig å være mamma er faktisk å prioritere barnet sitt og gi det barnet trenger, og mye mer kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig i at det er mange unge mødre uten vett der ute, men alle er ikke slik. Jeg og BF var 17 da jeg ble gravid og gikk på videregående begge to ( graviditeten var ikke planlagt ). Nå har vi vært sammen i snart 8 år, har fast jobb begge to, hus og venter nr 2 i januar. Jeg har alltid satt datteren min sine behov først og hun har aldri manglet noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...