Gå til innhold

I år har jeg brukt 6.000 på vintergarderoben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reimadresser, ullklær, luer, votter, skjerf, sko og litt til meg selv. Storfornøyd med det jeg har kjøpt, og føler jg har mye å velge i!

Blir sjokkert når jeg ser noen har brukt en halv MILLION på klær :o

Jeg kunne kjøpt et vrak av en bil, reist på drømmeferie, spist god og sunn middag hver dag i lang tid, pusset opp badet og stua, kjøpt ny seng til meg og minste som snart skal ut av sprinkelsenga, og ja... Men hadde nok hatt problemer med å brukt opp så mye penger- kunne omtrent kjøpt hva jeg ville! - kunne selvfølgelig betalt ned studielånet :P

Jeg føler ikke vi er fattig, har god råd til å kjøpe det vi trenger, men prioriterer ikke å kjøpe nye dyre ting til oss selv enda.

Men ville ikke levd et liv som mangemillionær, redd jeg skulle mistet bakkekontakten!

*drømme* :D

Anonymous poster hash: 0ed9c...177

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har også greit med penger, men synes ikke det er noe poeng å kaste dem ut vinduet likevel. Man kan ikke ha på flere enn en vinterjakke om gangen liksom.

Har brukt 750 på ny dufflecoat til sønnen min, både vinterjakke og vinterdress passet fra i fjor (og ble kjøpt på 40 % våren før), Viking-vintersko kjøper jeg alltid på våren til minst halv pris, så de kostet 3-400 kr i april.

Har kjøpt vinterstøvler til meg selv til 2000, fordi jeg trengte nye og jeg ønsker kvalitet og noen som jeg liker utseendet på. Trenger en ny lue... men har en ullkåpe/jakke og en dunjakke som kostet 5000 for tre år siden.

Tror på kvalitet fordi det holder i flere år, men synes det blir feil å bytte ut gode plagg i hytt og pine. Ikke minst av miljøhensyn.

Sikler på dyre vesker, derimot... sukk!

Anonymous poster hash: d2942...415

Skrevet

Har brukt kanskje 2000,- To par vintersko til halv pris, et par Skalla og litt nytt ullundertøy. Resten passet hun fra i fjor.

Klær til meg selv har jeg ikke kjøpt på flere år. Jeg har nok klær :P

Anonymous poster hash: 315b1...653
Skrevet

Har brukt ca 1000, og da er det vinterstøvler til to barn. Resten er arvet :)

Har god økonomi, men elsker gjenbruk. Moderasjon er mitt motto :)

Anonymous poster hash: efa66...91f

Skrevet

Brukt ca det samme selv, har skodd ungeflokken på 3, kosta vel 3000kr, pluss at fjortisen fikk ny jakke til 2000kr, å så har det blitt kjøpt inn noe nytt ullundertøy, ullsokker til sammen ca 1000kr for å fylle på. Ellers hadde de det de trengte fra før, har endel som kjøper alt alt for stort i gave, så har et lager jeg tar av etterhvert som de vokser til.

De får vel plenty til jul også kjenner jeg besteforeldrene rett, så da har de vel det meste til neste høst/ vintersessong...hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...