Modesty Blaise. Skrevet 23. november 2013 #1 Skrevet 23. november 2013 Har akkurat vært en tur på ICA (i Sverige) og føler at jeg har blitt utsatt for "tvangsveldedighet". Det vil si å gi penger mot min vilje til et godt formål, og jeg er ikke sikker på om jeg liker måten det ble gjort på.... Bæreposene kostet plutselig 5,- kr stykke, og 3,50,- pr pose blir gitt til dronning Silvias organisasjon http://www.childhood.se/ Jeg klarer selvølgelig ikke å være imot hva denne organisasjonen jobber for, og det var sånn sett ikke noe problem å betale 15,- kr for 3 poser. Men det er prinsippet her jeg reagerer litt på... Bør man ikke velge selv til hvem, og hvor mye man gir? (Jeg har ikke med meg poser i butikken, så jeg hadde ikke noe valg her på å kjøpe de) Eventuelt vært to typer pose, slik at man kunne velge om msn ønsket å kjøpe den som var dyr og ga penger til veldedighet. (Jeg hadde nok sikkert kjøpe "den dyre" uansett, men da hadde det vært mitt valg) Hva syns dere, er dette en ok måte å samle inn penger på?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #2 Skrevet 23. november 2013 Nei, denne måten å gjøre det på liker jeg ikke. Blir også litt lei alle innsamlingene til gode formål. Skulle jeg gitt til alle gode formål som vil ha penger av meg så hadde vi ikke hatt noe å leve for selv.... Anonymous poster hash: a6995...c96
Modesty Blaise. Skrevet 23. november 2013 Forfatter #3 Skrevet 23. november 2013 Godt det ihvertfall er en som er enig med meg Følte meg litt sær som sto i butikken å reagerte på dette...
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #4 Skrevet 23. november 2013 Nå er jeg en av de som mener at en pose burde koste fem kroner for da blir folk mer bevisste på at plastposer ikke er spesielt miljøvennlig. Men likevel burde man få velge hvem man vil gi til når det kommer til veldedighet. Det er ikke alle mennesker som faktisk har råd til å gi til veldedighet til enhver tid heller. Neste gang løser du dette greit med å ta med deg tøyposer, da slipper du problemet og det er miljøvennlig og du kan bruke de om og om igjen. Anonymous poster hash: 2881e...e53
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #6 Skrevet 23. november 2013 Er vel kanskje det de spiller litt på? At folk ikke tørr å si ifra fordi det virker smålig.. Men for de som har lite, så er jula ei vanskelig tid med alle utgifter. Da er plutselig en femmer her og en femmer der penger da man ikke har noen penger i utgangspunktet. Anonymous poster hash: a6995...c96
Modesty Blaise. Skrevet 23. november 2013 Forfatter #7 Skrevet 23. november 2013 Nå er jeg en av de som mener at en pose burde koste fem kroner for da blir folk mer bevisste på at plastposer ikke er spesielt miljøvennlig. Men likevel burde man få velge hvem man vil gi til når det kommer til veldedighet. Det er ikke alle mennesker som faktisk har råd til å gi til veldedighet til enhver tid heller. Neste gang løser du dette greit med å ta med deg tøyposer, da slipper du problemet og det er miljøvennlig og du kan bruke de om og om igjen. Anonymous poster hash: 2881e...e53 Er ikke uenig med deg at poser burde vært dyrere, og hjemme så har jeg ofte med poser, eller velger papirposer. Men når jeg er på vei til hytta, og stopper i en vilkårlig butikk for å handle litt mat, så er det ikke poser jeg har tenkt på å pakke med meg på tur Og det var som sagt ikke prisen, men prinsippet jeg reagerte på her
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #8 Skrevet 23. november 2013 Helt enig med deg HI Anonymous poster hash: 97d94...e41
Musemorbr / Skrevet 23. november 2013 #9 Skrevet 23. november 2013 Det hadde vært ok hvis de hadde to sorter poser. En vanlg, og en til veldedighet. Tenk folk som har pantet flasker til melk og brød, og som rødmende må si at de ikke har de ekstra kronene og dermed ikke får pose?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå