Gå til innhold

"Tvangsveldedighet!!"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat vært en tur på ICA (i Sverige) og føler at jeg har blitt utsatt for "tvangsveldedighet". Det vil si å gi penger mot min vilje til et godt formål, og jeg er ikke sikker på om jeg liker måten det ble gjort på....

Bæreposene kostet plutselig 5,- kr stykke, og 3,50,- pr pose blir gitt til dronning Silvias organisasjon http://www.childhood.se/

Jeg klarer selvølgelig ikke å være imot hva denne organisasjonen jobber for, og det var sånn sett ikke noe problem å betale 15,- kr for 3 poser. Men det er prinsippet her jeg reagerer litt på...

Bør man ikke velge selv til hvem, og hvor mye man gir? (Jeg har ikke med meg poser i butikken, så jeg hadde ikke noe valg her på å kjøpe de)

Eventuelt vært to typer pose, slik at man kunne velge om msn ønsket å kjøpe den som var dyr og ga penger til veldedighet. (Jeg hadde nok sikkert kjøpe "den dyre" uansett, men da hadde det vært mitt valg)

Hva syns dere, er dette en ok måte å samle inn penger på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, denne måten å gjøre det på liker jeg ikke.

Blir også litt lei alle innsamlingene til gode formål. Skulle jeg gitt til alle gode formål som vil ha penger av meg så hadde vi ikke hatt noe å leve for selv....

Anonymous poster hash: a6995...c96

Skrevet

Godt det ihvertfall er en som er enig med meg ;)

Følte meg litt sær som sto i butikken å reagerte på dette...

Skrevet

Nå er jeg en av de som mener at en pose burde koste fem kroner for da blir folk mer bevisste på at plastposer ikke er spesielt miljøvennlig. Men likevel burde man få velge hvem man vil gi til når det kommer til veldedighet. Det er ikke alle mennesker som faktisk har råd til å gi til veldedighet til enhver tid heller. Neste gang løser du dette greit med å ta med deg tøyposer, da slipper du problemet og det er miljøvennlig og du kan bruke de om og om igjen.

Anonymous poster hash: 2881e...e53

Skrevet

Er vel kanskje det de spiller litt på? At folk ikke tørr å si ifra fordi det virker smålig..

Men for de som har lite, så er jula ei vanskelig tid med alle utgifter. Da er plutselig en femmer her og en femmer der penger da man ikke har noen penger i utgangspunktet.

Anonymous poster hash: a6995...c96

Skrevet

Nå er jeg en av de som mener at en pose burde koste fem kroner for da blir folk mer bevisste på at plastposer ikke er spesielt miljøvennlig. Men likevel burde man få velge hvem man vil gi til når det kommer til veldedighet. Det er ikke alle mennesker som faktisk har råd til å gi til veldedighet til enhver tid heller. Neste gang løser du dette greit med å ta med deg tøyposer, da slipper du problemet og det er miljøvennlig og du kan bruke de om og om igjen.

Anonymous poster hash: 2881e...e53

Er ikke uenig med deg at poser burde vært dyrere, og hjemme så har jeg ofte med poser, eller velger papirposer. Men når jeg er på vei til hytta, og stopper i en vilkårlig butikk for å handle litt mat, så er det ikke poser jeg har tenkt på å pakke med meg på tur ;)

Og det var som sagt ikke prisen, men prinsippet jeg reagerte på her :)

Skrevet

Helt enig med deg HI

Anonymous poster hash: 97d94...e41
Skrevet

Det hadde vært ok hvis de hadde to sorter poser. En vanlg, og en til veldedighet. Tenk folk som har pantet flasker til melk og brød, og som rødmende må si at de ikke har de ekstra kronene og dermed ikke får pose?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...