sug lut Skrevet 23. november 2013 #1 Skrevet 23. november 2013 Så sent har jeg aldri tatt sesongskift i balkonghagen. Men så har jeg aldri hatt campanula og storkenebb som blomstrer til 23.november heller! Nå hang blomstene med hodet og det var på tide å ta et røsk - store pottene med stauder skal ned i putekassa, sommerrusk og rask skal kastes, og småpotter skal ryddes vekk, og lyslykter (laget med lillefin, syltetøyglass med ståltråd og perler) skal fram og roen senke seg. Tenk, bare ei uke til advent, neste helg skal lyskjeder ut og før det må det senke seg en viss visuell ro - i øyeblikket er det definitivt urolig, med skitne gummistøvler, potter, jordbærplanta (den må også finne et vinterhjem! fader at jeg planta den i så stor potte...), tørkestativ, feiebrett, generelt drit og hagerester. Og for en fin dag å gjøre det på - gått kaldnesetippmorgentur i sjutida, og så kasta returpapir og returglass, og fått meg en kaffekopp - og det er fremdeles halvdisig, med rim og hvitt grass. Planen er å også vaske en helvetes masse klær samt hele huset, men det siste kan ikke gjøres før jeg er ferdig med å gå ut og inn med bøss på skoa, og det blir jeg ikke før neste avsnitt er avklart: Grunnen til Dib-pause nå er nemlig litt penibel: selv om plantene har blomstra helt til nå har tydeligvis jorda frosset de siste dagene. Det innebærer at alle plantestøttene har frosset fast! Og med førti cm fine sterke plantestøtter stikkende ut er det faktisk ikke mulig å flytte ned i putekassa, gitt, så nå har jeg satt inn to store potter til tining så jeg får løsna på skiten - prøver å helle litt varmt vann forsiktig ned langs støttene og tenker at hagen har nå evne til overraske ennå... Og snart kommer neste års Impecta-katalog. Ah, året er fint.
Ziva Skrevet 23. november 2013 #2 Skrevet 23. november 2013 Prøv med hårføneren. Husk at du skal hjelpe meg med planlegging av balkongkasser og stæsj til neste års sesong, så jeg vet hva jeg skal bestille og kjøpe inn. Svigermor tilbød seg at hun kunne hjelpe meg med å finne plast/silkevarianter å putte i kassene. Men da svimte hennes avkom nesten av og mente at det var det dummeste han hadde hørt. Plastblomster var det bare gamle kjerringer og fylliker som hadde. Tydligvis har han ikke sett hva vi har i kjøkkenvinduet.
sug lut Skrevet 23. november 2013 Forfatter #3 Skrevet 23. november 2013 Prøv med hårføneren. Husk at du skal hjelpe meg med planlegging av balkongkasser og stæsj til neste års sesong, så jeg vet hva jeg skal bestille og kjøpe inn. Svigermor tilbød seg at hun kunne hjelpe meg med å finne plast/silkevarianter å putte i kassene. Men da svimte hennes avkom nesten av og mente at det var det dummeste han hadde hørt. Plastblomster var det bare gamle kjerringer og fylliker som hadde. Tydligvis har han ikke sett hva vi har i kjøkkenvinduet. Haha, jeg er jo litt enig med mannen da, vil legge til innvandrere også. Men nordvendte vinduer krever av og til plast, jeg hadde en fin plast-eføy i en mørk krok husker jeg. Klar jeg skal ordne for deg, vettu - om vi ikke ferierer samtidig kan jeg også vanne for deg til sommeren
Ziva Skrevet 23. november 2013 #4 Skrevet 23. november 2013 Prøv med hårføneren. Husk at du skal hjelpe meg med planlegging av balkongkasser og stæsj til neste års sesong, så jeg vet hva jeg skal bestille og kjøpe inn. Svigermor tilbød seg at hun kunne hjelpe meg med å finne plast/silkevarianter å putte i kassene. Men da svimte hennes avkom nesten av og mente at det var det dummeste han hadde hørt. Plastblomster var det bare gamle kjerringer og fylliker som hadde. Tydligvis har han ikke sett hva vi har i kjøkkenvinduet. Haha, jeg er jo litt enig med mannen da, vil legge til innvandrere også. Men nordvendte vinduer krever av og til plast, jeg hadde en fin plast-eføy i en mørk krok husker jeg. Klar jeg skal ordne for deg, vettu - om vi ikke ferierer samtidig kan jeg også vanne for deg til sommeren Suverent og så kan vi (du vet jo hvorfor det blir vi og ikke jeg) vanne for deg
amandine Skrevet 23. november 2013 #5 Skrevet 23. november 2013 Ah- gartnerlosjen ja! Noterer her at kristtornen er full av bær i år, skal tro om jeg får beholde dem eller om trosten er sulten i år? kan eller anbefale mose over jordbærene, luten, om du ikke har plass til å flytte potten. Var i skogen her for noen uker siden og hadde med noen saftige dotter hjem. De er nå lagt over pottene som små kupler. Pent å se på, og varmt og godt for de som bor under.
sug lut Skrevet 23. november 2013 Forfatter #6 Skrevet 23. november 2013 Ah- gartnerlosjen ja! Noterer her at kristtornen er full av bær i år, skal tro om jeg får beholde dem eller om trosten er sulten i år? kan eller anbefale mose over jordbærene, luten, om du ikke har plass til å flytte potten. Var i skogen her for noen uker siden og hadde med noen saftige dotter hjem. De er nå lagt over pottene som små kupler. Pent å se på, og varmt og godt for de som bor under. Det er notert, skal til skogs etterpå! Den må også pakkes rundt, men jeg har handla fine filleryer til slikt formål så det kan gå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå