Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #1 Skrevet 22. november 2013 Her er vi nettopp startet til 1 åringen (13 mnd). Ser det står fra 6 mnd på pakningen. Anonymous poster hash: 865e9...890
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #3 Skrevet 22. november 2013 Aldri. Hvis de har normalt gode tenner og man pusser med fluortannkrem er det unødvendig med fluortabletter. Anonymous poster hash: 6f092...61b
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #4 Skrevet 22. november 2013 Aldri. Gir ikke barnet gift. Fluor får man nok av gjennom mat. Fluortabletter er noe svineri, og forskning viser at det ikke engang hjelper mot hull. Anonymous poster hash: 0cac7...c18
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #5 Skrevet 22. november 2013 Aldri. Hvis de har normalt gode tenner og man pusser med fluortannkrem er det unødvendig med fluortabletter. Anonymous poster hash: 6f092...61b Vi fikk beskjed av tannpleier at vi gjerne kunne ta ekstra fluor. Dette pga at det var veldig lite fluorinnhold i vannet vårt. Hadde vi derimot fått vann fra et av de andre vannverkene her i kommunen så skulle vi ikke bruke fluor da innholdet av fluor er mye høyre. Det pusses med fluortannkrem og har fått tablett fra ca 1 års alderen Anonymous poster hash: 8f8eb...2aa
Gjest Julia1984 Skrevet 22. november 2013 #6 Skrevet 22. november 2013 Aldri. Gir ikke barnet gift. Fluor får man nok av gjennom mat. Fluortabletter er noe svineri, og forskning viser at det ikke engang hjelper mot hull. Anonymous poster hash: 0cac7...c18 Bruker du heller ikke fluortannkrem ? Lykke til i så fall
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #7 Skrevet 22. november 2013 Aldri. Gir ikke barnet gift. Fluor får man nok av gjennom mat. Fluortabletter er noe svineri, og forskning viser at det ikke engang hjelper mot hull. Anonymous poster hash: 0cac7...c18 Bruker du heller ikke fluortannkrem ? Lykke til i så fall Jeg gjorde det. Fikk også fluortabletter. Nå har jeg kuttet det ut. Har helt vanlige tenner, hverken bra eller dårlige. Mannen har aldri brukt fluor. Han har null hull og fantastiske tenner. Vi gir ikke fluor til barnet siden barnet er så lite, men hva som skjer når barnet blir eldre vet jeg ikke. Lykke til, sier du. Har du lest forskningen? Fluor kan gi større skader enn å ikke gi fluor. Er ikke snakk om å ha dårlig munnhygiene av den grunn. Anonymous poster hash: 0cac7...c18
Plutselig_gravid Skrevet 22. november 2013 #8 Skrevet 22. november 2013 2-åringen har leppe og kjevespalte. Hun har fått flux fra hun var ca 6 mnd, Fikk beskjed av tannlegefolkene i spalteteamet at det var svært viktig.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #9 Skrevet 22. november 2013 Aldri. Gir ikke barnet gift. Fluor får man nok av gjennom mat. Fluortabletter er noe svineri, og forskning viser at det ikke engang hjelper mot hull. Anonymous poster hash: 0cac7...c18 Bruker du heller ikke fluortannkrem ? Lykke til i så fall Jeg gjorde det. Fikk også fluortabletter. Nå har jeg kuttet det ut. Har helt vanlige tenner, hverken bra eller dårlige. Mannen har aldri brukt fluor. Han har null hull og fantastiske tenner. Vi gir ikke fluor til barnet siden barnet er så lite, men hva som skjer når barnet blir eldre vet jeg ikke. Lykke til, sier du. Har du lest forskningen? Fluor kan gi større skader enn å ikke gi fluor. Er ikke snakk om å ha dårlig munnhygiene av den grunn. Anonymous poster hash: 0cac7...c18 Nå må du gi deg! Fluortannkrem har gjort underverker med tannhelsen. Kjenner jeg ikke orker å diskutere med en fremmed om dette. Flaks for mannen din at han har "null hull", men hvis du tror en liten ert av tannkrem på tannbørsten din/barnas er skadelig....ja, det er bare trist. Tenk på alt som virkelig er farlig. Ring tannhelsetjenesten i kommunen på mandag. Hør fagfolkets anbefalinger. Anonymous poster hash: e3e80...432
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #10 Skrevet 22. november 2013 Aldri. Gir ikke barnet gift. Fluor får man nok av gjennom mat. Fluortabletter er noe svineri, og forskning viser at det ikke engang hjelper mot hull. Anonymous poster hash: 0cac7...c18 Bruker du heller ikke fluortannkrem ? Lykke til i så fall Jeg gjorde det. Fikk også fluortabletter. Nå har jeg kuttet det ut. Har helt vanlige tenner, hverken bra eller dårlige. Mannen har aldri brukt fluor. Han har null hull og fantastiske tenner. Vi gir ikke fluor til barnet siden barnet er så lite, men hva som skjer når barnet blir eldre vet jeg ikke. Lykke til, sier du. Har du lest forskningen? Fluor kan gi større skader enn å ikke gi fluor. Er ikke snakk om å ha dårlig munnhygiene av den grunn. Anonymous poster hash: 0cac7...c18 Nå må du gi deg! Fluortannkrem har gjort underverker med tannhelsen. Kjenner jeg ikke orker å diskutere med en fremmed om dette. Flaks for mannen din at han har "null hull", men hvis du tror en liten ert av tannkrem på tannbørsten din/barnas er skadelig....ja, det er bare trist. Tenk på alt som virkelig er farlig. Ring tannhelsetjenesten i kommunen på mandag. Hør fagfolkets anbefalinger. Anonymous poster hash: e3e80...432 Hehe, tror du ikke jeg har snakket med flere tannleger om akkurat dette? De fleste er faktisk enige og ville aldri anbefalt dette. Jeg har ikke sagt at det er farlig med en ert tannkrem som man spytter ut, men jeg er skeptisk til å spise fluortabletter og tilsette fluor i vann som de gjør i USA. Se på sammenhengen mellom bla Downs syndrom og fluor i enkelte stater i USA. Skremmende! http://www.tenneroghelse.no/default.asp?page=34&article=17 Det som er trist er at folk uhemmet svelger propaganda som dette, bokstavelig talt! Anonymous poster hash: 0cac7...c18
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #11 Skrevet 22. november 2013 Enig. I områder med mye fluor i vannet i USA er det etter det jeg forstår også veldokumentert at de scorer litt dårligere på IQ-tester. Men jeg føler jeg burde sjekket med Tjomlid om dette holder vann. Anonymous poster hash: 76651...0a7
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #12 Skrevet 22. november 2013 Enig. I områder med mye fluor i vannet i USA er det etter det jeg forstår også veldokumentert at de scorer litt dårligere på IQ-tester. Men jeg føler jeg burde sjekket med Tjomlid om dette holder vann. Anonymous poster hash: 76651...0a7 Hva er det for en tåpelig hersketeknikk? Når selv anerkjente leger og tannleger sier at dette er skadelig, så tviler jeg på at jeg havner i den kategorien. Og det er langt verre ting enn dårlige score på IQ-tester jeg er bekymret for, som skader på hjernen, kreft og skader på knokler. Vi får i oss store mengder fluor gjennom mat, så da er det tankevekkende å skulle spise enda mer. Dere oppfører dere som om jeg sier at det er greit å pusse tenner med litt grass fra hagen. Jeg er selv svært nøye med tannhygienen, men jeg mener fremdeles at fluor er gift man aldeles ikke bør svelge! Anonymous poster hash: 0cac7...c18
Gjest Julia1984 Skrevet 22. november 2013 #13 Skrevet 22. november 2013 Aldri. Gir ikke barnet gift. Fluor får man nok av gjennom mat. Fluortabletter er noe svineri, og forskning viser at det ikke engang hjelper mot hull.Anonymous poster hash: 0cac7...c18 Bruker du heller ikke fluortannkrem ?Lykke til i så fallJeg gjorde det. Fikk også fluortabletter. Nå har jeg kuttet det ut. Har helt vanlige tenner, hverken bra eller dårlige. Mannen har aldri brukt fluor. Han har null hull og fantastiske tenner.Vi gir ikke fluor til barnet siden barnet er så lite, men hva som skjer når barnet blir eldre vet jeg ikke.Lykke til, sier du. Har du lest forskningen? Fluor kan gi større skader enn å ikke gi fluor. Er ikke snakk om å ha dårlig munnhygiene av den grunn.Anonymous poster hash: 0cac7...c18 Nå må du gi deg! Fluortannkrem har gjort underverker med tannhelsen. Kjenner jeg ikke orker å diskutere med en fremmed om dette. Flaks for mannen din at han har "null hull", men hvis du tror en liten ert av tannkrem på tannbørsten din/barnas er skadelig....ja, det er bare trist. Tenk på alt som virkelig er farlig.Ring tannhelsetjenesten i kommunen på mandag. Hør fagfolkets anbefalinger.Anonymous poster hash: e3e80...432 Hehe, tror du ikke jeg har snakket med flere tannleger om akkurat dette?De fleste er faktisk enige og ville aldri anbefalt dette.Jeg har ikke sagt at det er farlig med en ert tannkrem som man spytter ut, men jeg er skeptisk til å spise fluortabletter og tilsette fluor i vann som de gjør i USA. Se på sammenhengen mellom bla Downs syndrom og fluor i enkelte stater i USA. Skremmende! http://www.tenneroghelse.no/default.asp?page=34&article=17 Det som er trist er at folk uhemmet svelger propaganda som dette, bokstavelig talt! Anonymous poster hash: 0cac7...c18 Så da er vi enige om at fluortannkrem man spytter ut ikke er skadelig?
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #14 Skrevet 22. november 2013 Han begynte da han var 1,5år. Han hatet å pusse tenna på morgenen, men når vi begynte med fluor etter morgenpussen så er å pusse tenna det første han spør om når han står opp Anonymous poster hash: a753f...422
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #15 Skrevet 22. november 2013 Aldri. Gir ikke barnet gift. Fluor får man nok av gjennom mat. Fluortabletter er noe svineri, og forskning viser at det ikke engang hjelper mot hull.Anonymous poster hash: 0cac7...c18 Bruker du heller ikke fluortannkrem ?Lykke til i så fallJeg gjorde det. Fikk også fluortabletter. Nå har jeg kuttet det ut. Har helt vanlige tenner, hverken bra eller dårlige. Mannen har aldri brukt fluor. Han har null hull og fantastiske tenner.Vi gir ikke fluor til barnet siden barnet er så lite, men hva som skjer når barnet blir eldre vet jeg ikke.Lykke til, sier du. Har du lest forskningen? Fluor kan gi større skader enn å ikke gi fluor. Er ikke snakk om å ha dårlig munnhygiene av den grunn.Anonymous poster hash: 0cac7...c18 Nå må du gi deg! Fluortannkrem har gjort underverker med tannhelsen. Kjenner jeg ikke orker å diskutere med en fremmed om dette. Flaks for mannen din at han har "null hull", men hvis du tror en liten ert av tannkrem på tannbørsten din/barnas er skadelig....ja, det er bare trist. Tenk på alt som virkelig er farlig.Ring tannhelsetjenesten i kommunen på mandag. Hør fagfolkets anbefalinger.Anonymous poster hash: e3e80...432 Hehe, tror du ikke jeg har snakket med flere tannleger om akkurat dette?De fleste er faktisk enige og ville aldri anbefalt dette.Jeg har ikke sagt at det er farlig med en ert tannkrem som man spytter ut, men jeg er skeptisk til å spise fluortabletter og tilsette fluor i vann som de gjør i USA. Se på sammenhengen mellom bla Downs syndrom og fluor i enkelte stater i USA. Skremmende! http://www.tenneroghelse.no/default.asp?page=34&article=17 Det som er trist er at folk uhemmet svelger propaganda som dette, bokstavelig talt! Anonymous poster hash: 0cac7...c18 Så da er vi enige om at fluortannkrem man spytter ut ikke er skadelig? Ja. De lærde strides på dette også, men jeg er i utgangspunktet ikke så skeptisk til akkurat dette. Det er fluor i drikkevann og fluortabletter jeg er skeptisk mot. Anonymous poster hash: 0cac7...c18
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #16 Skrevet 22. november 2013 Jeg begynte når han var ca 18 mnder selv om helsesøsteren var imot det. Før var tannpuss ett mareritt der jeg måtte pusse tenner med makt mens han hylte,skreik,sparket og slo.Å sånn var det hver kveld. Nå får han fluor som " belønning" å da der det ingen protester på tannpuss lengre. Anonymous poster hash: 17f53...e91
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #17 Skrevet 23. november 2013 Oj dette var jeg ikke klar over. Jeg fikk anbefalt fra helsesøster å starte med fluor nå. Da jeg først var litt skeptisk valgte jeg å rådføre meg med tannlege før vi gav fluor. Denne sa at det var svært få tannleger som IKKE anbefaler fluor til barn. Voksne trengte det ikke pga godt nok renhold, men til barn var det fordelaktig fordi man ikke alltid kommer til overalt. HI Anonymous poster hash: 865e9...890
Mamma_til_2 Skrevet 23. november 2013 #18 Skrevet 23. november 2013 Tannlegen sa til meg at når barnet slutter og svelge tannkremen mens man pusser så kan man begynne med fluor eller så får de i seg for mye så her er det like før 2 åringen begynner og få
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #19 Skrevet 23. november 2013 Hva med søtstoffene i fluortabletter? Barn under 3 skal ikke ha kunstige søtstoffer... Anonymous poster hash: 1dc8b...31b
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #20 Skrevet 23. november 2013 Oj dette var jeg ikke klar over. Jeg fikk anbefalt fra helsesøster å starte med fluor nå. Da jeg først var litt skeptisk valgte jeg å rådføre meg med tannlege før vi gav fluor. Denne sa at det var svært få tannleger som IKKE anbefaler fluor til barn. Voksne trengte det ikke pga godt nok renhold, men til barn var det fordelaktig fordi man ikke alltid kommer til overalt. HIAnonymous poster hash: 865e9...890 Måtte forhøre meg med Svoger som er tannlege nå. Han anbefaler fluortannkrem på det sterkeste tul både barn og voksne! Han anbefaler fluortabletter til barn og unge med nedsatt tannhelse, men anbefaler fluor skyllevann til ALLE voksne! Anonymous poster hash: e3e80...432
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå