Gå til innhold

Jordmor advarer fotballfrue

Anbefalte innlegg

Skrevet

:laugh:

Barseltiden er ikke så rosa som det Fotballfrue skisserer. Jeg er redd hun står overfor en stor overraskelse, sier Irgens til Foreldre.no.

Anonymous poster hash: 23251...4ed
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, har tenkt på det selv. Tror perfeksjonister som Caroline er ekstra utsatt for fødselsdeperesjon, fordi de har så store forventinger og lever i bobla si. Tror det blir hardt for henne å beholde det perfekte imaget når puppene verker, stingene svir, barseltårene kommer og den lille gulper, har vondt i magen og er våken på natta. Det er ikke så glamorøst å være mor som hun tror, selv om det er det fineste i verden..:) 

Anonymous poster hash: 90695...7cd
Skrevet

La henne få leve i sin egen drømmeverden, skjønner ikke at hun går for hjemmefødsel da kunne hun jo tatt på seg store pumps og kjole når prinsessa er født! Om de bandene der fungerer slik at magen trekker seg sammen tviler jeg sterkt på og de trusene med store bleier vil også bli et latterlig syn, tro meg!

Anonymous poster hash: c1f61...ee0
Skrevet

Ok

Anonymous poster hash: c1327...ba8

Skrevet

Akke kræsjlander da litt etterpå, slik er det bare. Ikke noe poeng å gni det inn likevel.

Anonymous poster hash: f637e...b8d
Skrevet

La henne få leve i sin egen drømmeverden, skjønner ikke at hun går for hjemmefødsel da kunne hun jo tatt på seg store pumps og kjole når prinsessa er født! Om de bandene der fungerer slik at magen trekker seg sammen tviler jeg sterkt på og de trusene med store bleier vil også bli et latterlig syn, tro meg!

Anonymous poster hash: c1f61...ee0

Jeg brukte faktisk Belly Bandit etter fødselen denne gang, og det hjalp! Ikke bare på magen, men det var også godt å ha noe stramt rundt som støttet. Hadde en heftig fødsel og følte meg overkjørt, men Belly Bandit var lurt.

Hadde forøvrig tid til å slenge på litt mascara for å ikke se død ut, men rettetang hadde jeg ikke hatt sjans til å bruke. Men nå virker det på bloggen som om LK er veldig opptatt av at hun skal se smashing ut med en gang, så han stiller gjerne opp for at hun skal få stæsje seg nok til de kommende fotoshootene.

Skrevet

Om hun skal bruke så mye tid på å pynte seg i fremtiden blir det nok en del skriking på ungen..

Skrevet

Det eneste jeg reagerte på i artikkelen var at det var bestemt at pappa skulle være med på barsel og overnatte der. Trodde ikke man kunne bestille det på forhånd.

De fleste førstefødende får vel seg en overraskelse den første tiden. Husker jeg fikk både en og annen.

Anonymous poster hash: 03336...cf3

Skrevet

Her hadde vi bestilt overnatting til far på barsel. Det går an det. På fødestue i hvertfall. Vi fikk det uten problem pga lang reisevei til sykehus og ingen bil...

Anonymous poster hash: 00069...464

Skrevet

På mange sykehus får far overnatte uten å måtte reservere (spesielt sykehus som har barselhotell). Men på St.Olavs får far overnatte på barselavdelingen også på enerom:) 

Skrevet

Vet lite om denne fruen, men som ansatt på barsel gjennom mange år nå kan jeg bare nevne at uansett tittel; en nybakt mor som bare er opptatt av seg selv kan føre til bekymring. Håper- og tror at dette fokuset på seg selv(utfra det lille jeg har lest) går over når babyen ankommer. Selv om blogging er jobben hennes har vi før meldt fra om bekymring når mødre ikke bruker tiden på barnet, men heller jobb, trening(!! Ja allerede på sykehuset) timesvis fremfor speil osv.

Anonymous poster hash: 6ee6b...b00

Skrevet

Ikke glem at det er hennes første gang da dere! :) Jeg synes ikke vi skal være så dømmende ovenfor henne jeg. Hvis hun vil gå med de skoene og ha med eget toalettpapir så la hun få gjøre det. Nå vet hun jo at de skoene kommer til å bli ødelagt og må kastes etterpå, så da gjør det kanskje ingenting for henne? Vi vet ikke hva hun tenker og hva hun har planlagt. 

Hun er jo selv klar over at det kommer til å bli en kjempestor forandring, men akkurat hvor stor kan vel ingen vite før de faktisk har opplevd det? Jeg synes hun gjør en bra jobb i forberedelse jeg. OG hun er jo faktisk så mye i media og på bloggen at det ikke er rart at hun vil ta seg bra ut. Selv når hun pakker fødebaggen. Jeg sier go Caroline og masse masse lykke til! :) 

Skrevet

Vet lite om denne fruen, men som ansatt på barsel gjennom mange år nå kan jeg bare nevne at uansett tittel; en nybakt mor som bare er opptatt av seg selv kan føre til bekymring. Håper- og tror at dette fokuset på seg selv(utfra det lille jeg har lest) går over når babyen ankommer. Selv om blogging er jobben hennes har vi før meldt fra om bekymring når mødre ikke bruker tiden på barnet, men heller jobb, trening(!! Ja allerede på sykehuset) timesvis fremfor speil osv.

Anonymous poster hash: 6ee6b...b00

Jeg tror ikke dere har noen grunn til bekymring der ! Caroline bruker ikke bare tid på seg selv, hun er ikke en typisk rosablogger som bare bryr seg om utseende. Jeg tror hun kommer til å bli en fantastisk mor jeg, med eller uten sminke. 

Skrevet

Kjenner du henne personlig:)?

Skrevet

Har vi ikke alle vært der da? Husker dere ikke den deilige kriblingen i magen da nettet ble saumfart på jakt etter utstyr og "best i test" til den førstefødte?

Hun lever av bloggen og får masse sponset. Denne graviditeten og den forestående fødselen har løftet bloggen til nye høyder, rent økonomisk sett. Det er klart hun gjør litt ekstra ut av det.

Bloggen er som en tv-serie eller et blad. Hun viser oss det vi vil se! Hadde det vært kult for en motbevist kvinne å se fruen i utvaska daffeklær og Adidas-slippers? Hun viser oss drømmen og flere tusen "faller" for det hver eneste dag.

Skrevet

Hæ? Syns fotballfrua forbereder seg godt jeg? Hun skal til og med pynte ferdig til jul 24. november (inkl juletreet), i tilfelle den nyfødte kommer til å oppta all tiden hennes fremover. De fleste julegavene har hun også kjøpt inn.

Hun har også skrevet diverse følelsesladede innlegg til den kommende arvingen. Jeg hadde ikke særlig mange rosadrømmende tanker om fosteret i magen når jeg gikk gravid, langt mindre hadde jeg klart å skrive tåredryppende innlegg om hvor høyt jeg elsket den lille før ungen i det hele tatt var født. Har ei venninne som svevde på ei lignende rosa sky gjennom sine svangerskap og hun har blitt ei skikkelig herlig hønemor som med stor glede setter barna foran alt annet :)

Jeg tror at Caroline, som er så ekstremt positiv og har så vanvittig selvdisiplin og energi, kommer til å bli en supergod mamma. Hun elsker jo å stå opp før kl 06, hun elsker å presse kroppen sin gjennom beintøffe treningsøvelser og har et positivt syn på det aller meste.

Og mannen hennes virker jo som tidenes tøffelhelt som "elsker" at de har rosa blonder og englenips trædd nedover hvert eneste rom i huset. Sammen blir de nok dynamitt  :tommelopp:

Anonymous poster hash: 22ec5...12e
Skrevet

Jeg tror fotballfruen kommer til å klare seg helt fint.

Fødselen går som en lek og magen blir flat med en gang pga treningen. Hun kan sikkert smette rett inn i bikini. Hvis hun vil amme så tror jeg hun får det til. Mannen er vel uansett ikke så ofte borte, så hun får nok tid til både soving, trening og blogging. Jeg tipper hun ser smashing ut når hun spaserer ut av sykehuset i sine høye heler :-)

Den artikkelen var temmelig langt fra hvordan min virkelighet med babyer har vært. Amme 11-12 ganger om dagen MINST? Alle mine barn har spist under det antallet per dag, og de har vært fornøyde og mette.

Førstemann sov seks timer sammenhengende fra han var født, de to andre sov fire timer om gangen. De eneste gangene jeg har lidd av søvnmangel har vært de få gangene hele familien har vært syke.

"Kan få såre brystvorter" - er det noen som ammer som IKKE får såre brystvorter?

Jeg hadde fine fødsler, en fantastisk barseltid (-blødde knapt, barseltårer hva er det?) og babyer som spiste og sov godt. Tro det eller ei, det går ann!

Lykke til med fødsel Caroline! (I tilfelle du leser her inne) :-)

Anonymous poster hash: e715f...f36

Skrevet

Da har du vært heldig, min baby krevde mat hver time i begynnelsen, og var våken annenhver time hele natta..følte meg som en zoombie..tror du har vært heldig som har fått barn som sover 6 timer i strekk, tror ikke det er særlig vanlig..

Skrevet

"Kan få såre brystvorter" - er det noen som ammer som IKKE får såre brystvorter?

Jeg hadde ikke såre brystvorter i det hele tatt, ammet til knert var 10mnd. Hurra for panservorter!! 😀
Skrevet

Vet lite om denne fruen, men som ansatt på barsel gjennom mange år nå kan jeg bare nevne at uansett tittel; en nybakt mor som bare er opptatt av seg selv kan føre til bekymring. Håper- og tror at dette fokuset på seg selv(utfra det lille jeg har lest) går over når babyen ankommer. Selv om blogging er jobben hennes har vi før meldt fra om bekymring når mødre ikke bruker tiden på barnet, men heller jobb, trening(!! Ja allerede på sykehuset) timesvis fremfor speil osv. Anonymous poster hash: 6ee6b...b00

Jeg trente når jeg lå på sykehuset, var egne treningsgrupper for barsel allerede når jeg fikk nr 1 i 95.

Timevis foran speil gidder jeg ikke å pese med uansett, men ene jordmoren var jordmoren fra helvete som var fast bestemt på at barnet hadde gulsott siden det ikke var griserosa i ansiktet.

Har heldigvis mine meningers mot og gikk til overlegen og krevde at barnet ble testet og at jordmoren som forøvrig og hadde sagt så pent til meg joda du kan reise hjem om 2 dager men barnet må nok bli fikk refs.

Resultatet var at hun fikk klar beskjed om å holde seg langt unna meg, og det står i journalen min at hun ikke under noen omstendigheter skal ha noe med meg eller min ætt å gjøre i all fremtid.

(Krevde den tilføyingen ellers kom jeg til å legge inn en trakasserings annmeldelse på den jordmoren)

Anonymous poster hash: 2efe7...b17

Skrevet

Jeg hadde ikke såre brystvorter i det hele tatt, ammet til knert var 10mnd. Hurra for panservorter!!

Jeg hadde heller ikke såre brystvorter. Ikke det spor vondt :)

Skrevet

Jeg tror at uansett vil babyen framstå som perfekt på bloggen. Bloggen er et glansbilde.

Babyen vil sove nesten døgnet rundt, kreve lite, amming/flaske går perfekt, ingen gulp og skriking. Fotballfruen vil redigere bilder både av seg og jenta. Hun vil ha stram mage etter hjemkomst og stille i korte kjoler, sminket og perfekt.

Men bloggen trenger ikke vise det ekte livet.

Har noen sett fotballfrue i media nå når denne kleskolleksjonen har kommet ut! Viss ikke så er det jo litt rart at hun selv er gravid, elsker å vise seg fram og ikke vise klærne selv for å skape blest?

Anonymous poster hash: fc81d...54e

Skrevet

Jeg forventer egentlg at det blir bok om barseltiden i fremtiden. Iike at jeg gidder lete etter ting å kritisere nå, men jeg antar hun vil få endret sitt syn på mange ting. Ikke ulikt hun Johanna, som også hadde enorme forventninger for babyen og barseltiden. Men forsto jeg det riktig? Kan hun ikke få sponsorgaver og bloggeinntekter i permisjonen? Altså blir hun en helt vanlig bligger en tid fremover? Mulig det faktisk kan bli spennende dette. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...