Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #1 Skrevet 22. november 2013 Var det noen spesielle tegn på at du kom til å føde tidligere? Spesielle smerter, blødninger tidligere i svangerskapet, mindre bevegelse/mye bevegelse, mye hikking osv? Jeg fødte første et par uker før termin og hadde egentlig en følelse hele veien at han kom til å komme litt tidligere, denne gangen har jeg også det. Barnet hikker mye, og er veldig aktivt. Lite murringer og få kynnere. I forrige svangerskap hadde jeg MYE kynnere, hver dag fra uke 28. Nå har jeg nesten ingen, med mindre jeg stresser veldig. Fikk du noe forvarsel på at du kom til å føde tidligere eller hadde du en følelse en eller flere ganger? Anonymous poster hash: 6568d...ee1
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 22. november 2013 #2 Skrevet 22. november 2013 Sa dagen før han kom, at jeg kommer ikke til å gå til termin hvertfall. Umulig å beskrive, men følte meg helt sprengt.. Slik jeg gjorde de siste dagene med forrigemann.. Han kom 4,5 uker for tidlig
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #3 Skrevet 22. november 2013 Nei ingen forvarsel, men jeg viste allerede da jeg ble gravid at babyen ville komme mellom 2 og 4 uker før tiden, han kom 3 uker før. Men så har mormor, mamma og min søster fått alle barna sine mellom 2 og 4 uker før tiden. hehe Anonymous poster hash: b5d82...8fb
Gjest Kransekakestanga Skrevet 22. november 2013 #4 Skrevet 22. november 2013 (endret) Minsten min ble tatt med KS da jeg var 35+6, jeg hadde ikke hatt en kynner, rie eller noe i hele svangerskapet så at vannet plutselig gikk kom som en stor overraskelse. Nå er jeg 36+6 og har kynnere støtt, samt vondter både her og der, men ikke noe skjer. Skal ha planlagt KS om 4 dager, så selv om jeg var forberedt på at vannet skulle gå tidligere denne gangen også så ser det ut til at det går greit. Endret 22. november 2013 av Kransekakestanga
Gjest Østfold-80 Skrevet 22. november 2013 #5 Skrevet 22. november 2013 Jeg fødte 5 uker for tidlig,hadde INGEN symptomer på det! Jeg og mannen hadde nettopp kommet inn døra etter shopping,så gikk vannet mitt i gangen. (Uke 35) Ble helt sjokkert! Så da var det rett inn på etterm,og tidlig morgen var hun født. Er nå gravid med Nr.2, uke 25. Har en følelse på at jeg heller ikke vil gå tida ut denne gang,så blir fulgt jevnlig. Skal inn på Fødepoliklinikken i desember for å sjekkes. Forrige graviditet hadde jeg mye urinveisinfeksjon,så de trodde det var derfor. Men fikk ingen klare svar. Hun var bare 1900 gram...
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #6 Skrevet 22. november 2013 Jeg fødte 3 uker før. Ingen konkrete tegn, men hadde en sterk følelse av det. Trodde ikke på det med fornuften, ettersom det ikke var noe som tilsa at jeg skulle føde tidlig. Anonymous poster hash: 77d67...05f
Planleggendemamma Skrevet 22. november 2013 #7 Skrevet 22. november 2013 Min første ble født i uke 35, hadde ingen forvarsel på dette annet enn kynnere i ny og ne. Har heller ikke fått noe svar i ettertid på hvorfor hun kom så tidlig. Denne gangen har jeg hatt premature rier i uke 19, kynnere siden uke 20 men har et håp om at mini holder seg inne til nært termin i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #8 Skrevet 22. november 2013 Jeg fødte bare to uker før, men hadde absolutt ikke i tankene at ungen kom til å komme da. Så for meg å gå på overtid, og ble fullstendig tatt på senga da vannet gikk. Ikke klar i det hele tatt Anonymous poster hash: f4700...178
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #9 Skrevet 22. november 2013 Jeg hadde en rar følelse av at han ble å komme før. Kvelden før vannet gikk så hadde jeg sterke kynnere og babyen var helt vill i magen. Trodde fødselen var i gang da, men etter en dusj ble det roligere. Kvelden etter gikk plutselig vannet:) Anonymous poster hash: dabd5...4cd
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #10 Skrevet 22. november 2013 Første kom to uker før. Hadde sterke kynnere og mange modningstegn i tiden før. Med andremann hadde jeg utrolig lite kynnere, og ingen plager nedentil(modning) trodde jo jeg kom til å føde før denne gangen også, men endte opp med å gå en uke over. Anonymous poster hash: a7737...310
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #11 Skrevet 22. november 2013 Ingen tegn før vannet gikk. Svært lite kynnere i begge svangerskap. Både med nr 1 og nr 2 kom 10-11 dager før termin. Anonymous poster hash: 388c4...157
Nettie+jentungen Skrevet 22. november 2013 #12 Skrevet 22. november 2013 Fødte to uker før. Hadde MYE kynnere og hadde i perioder vonde og regelmessige kynnere. Pissvondt. I tillegg gikk deler av slimproppen opptil flere ganger... Var overbevist om at jeg kom til å føde før, men sa det aldri høyt til andre utenom samboer og mamma.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #13 Skrevet 22. november 2013 Født to ganger før termin,6 uker for tidlig. Begge gangene hadde jeg mye kynnere, men ellers ingen indikasjon på tidlig fødsel. Anonymous poster hash: 6a688...f40
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #14 Skrevet 23. november 2013 Her var alt fint og normalt, jeg var i fin form og babyen i magen var aktiv. Var heldigvis på en ekstra ultralyd som enten med ks 11 uker før termin. Men ingen forvarsel og langt i fra forberedt Anonymous poster hash: c0541...020
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #15 Skrevet 23. november 2013 Jeg var også helt sikker på at nr tre skulle komme tidlig...jeg gikk.17 dager over termindato... Anonymous poster hash: a6439...3be
Nimas Skrevet 23. november 2013 #16 Skrevet 23. november 2013 Jeg fødte 6 uker før tiden, jeg opplevde ingen tegn som jeg da reflekterte over. På den andre siden fant de ingen årsak og jeg er helt sikker på at stress utløste fødselen. Så med det var jeg vel heller ikke spesielt oppmerksom. Spontan vannavgang og fødsel etter 24 timer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå