rytme Skrevet 22. november 2013 #1 Skrevet 22. november 2013 Jeg født et barn i mars 2013, vi tok 80 % foreldrepenger. Først hadde jeg litt permisjon, så hadde far sine 12 uker i sommer, mens jeg jobbet litt da. Nå har jeg igjen permisjon og det er meningen at jeg skal ha dette til ut i april en gang.... Jeg er i utgangspunktet arbeidsledig nå. Har jobbet tidligere i diverse vikariater i helsevesenet og får nok komme tilbake i vikariat når jeg er ferdig med permisjon også. Men: den avdelingen jeg har jobbet mest i har nå lyst ut 2 ledige stillinger (fast ansettelse) der de ønsker tiltredelse i midten av februar. Jeg ønsker selvfølgelig å søke på stillingene, men hva skjer med foreldrepermisjonen da? Far har mulighet til å være hjemme med barnet, men kan vi søke NAV om å få overført foreldrepengene til han? Eller må han være hjemme uten lønn? Jeg tror nok at det er verdt det å få denne stillingen uansett om far må være hjemme uten lønn, altså... For det er ikke lett å få jobb for tiden. Men det er synd å miste de foreldrepengene... Noen som vet??
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #2 Skrevet 22. november 2013 Såfremst det er 75% stilling eller mer kan far søke om å få overta foreldrepengene.. Han må da søke om foreldrepenger og du må fremskaffe dokumentasjon fra arbeidsgiver om hvor mye du skal jobbe i perioden han søker foreldrepenger.. Lykke til med jobbsøking! Anonymous poster hash: 82eed...896
rytme Skrevet 22. november 2013 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2013 Ååh ok, håper vi kan fikse det da! Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå