Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #1 Skrevet 22. november 2013 Hvis jeg får 11500 i mnd i foreldrepenger, hvor mye vil jeg få i overgangsstønad da? Og hvor mye skatter jeg av disse pengene? Søker jeg om utvidet barnetrygd med en gang jeg har født? Når er barnebidraget i orden og inne fra far? Ja mange spørsmål, håper noen av peiling! Anonymous poster hash: 20ae2...35b
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #2 Skrevet 22. november 2013 Hvor mye du vil få i overgangsstønad kan du sjekke her : https://www.nav.no/rettskildene/Vedlegg/Vedlegg+2+til+kap.+15+-+Overgangsst%C3%B8nad+og+s%C3%A6rtillegg+fra+1.+mai+2013.348396.cms Du går ut i fra brutto årslønn og kan så se hva du får i OS.. Hvor mye du skal skatte må du avklare med skatteetaten, prøv kalkulatoren deres for å se om du betaler nok skatt som det er eller om du evt bør søke nytt skattekort. Dette har nav ingenting med å gjøre og kan ikke svare deg på, det er også umulig å svare på på et forum for vi vet jo ikke hva slags fradrag du evt. har... Du kan søke om utvidet barnetrygd etter barnet er født og også søke om barnebidragi og evt. bidragsforskudd. Husk at far må påta seg farskapet aller først, du bør oppgi far i papirene så vil nav sende ut innkalling til ham og be han om å komme innom nav (eller annet offentlig kontor f.eks skatteetaten) for å skrive under på farskapspapirene. Anonymous poster hash: 916cc...6a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå