Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #1 Skrevet 22. november 2013 0,9 kg på 24 timer.. Jeg vet at fasten kan være misvisende ifht vann i kroppen osv, samtidig var jeg flink til å drikke mye i går. 0,9 kg på et døgn; er det mye/lite/passe? Jeg er uansett fornøyd! Skal veie meg i morgen tidlig og det er vel først da jeg ser resultatet av fastedag Anonymous poster hash: 8ad5f...ddd
Elsker livet Skrevet 22. november 2013 #2 Skrevet 22. november 2013 Hvilket reslutat ønsker du med å faste? 0.9 hørtes normalt ut. Man mister mye væske, men når du begynner å spise igjen kommer binder væsken seg igjen.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #3 Skrevet 22. november 2013 Er det 5-2 dietten du går på? Jeg har gått ned 8 kg på 6 uker på den dietten, men vekten varierer en del fra dag til dag, men fra uke til uke går vekten nedover. Anonymous poster hash: aa6a9...f07
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #4 Skrevet 22. november 2013 Er jo bare væske. Blir litt fjortiss for meg. Er jo ikke fett som forsvinner når man faster. Faster/spiser du lite over lengre tid er det musklene som forsvinner. Da vil du til slutt se feit/dvask ut. Anonymous poster hash: 7447f...d1f
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #5 Skrevet 22. november 2013 Er det 5-2 dietten du går på? Jeg har gått ned 8 kg på 6 uker på den dietten, men vekten varierer en del fra dag til dag, men fra uke til uke går vekten nedover. Anonymous poster hash: aa6a9...f07 8 kg på 6 uker? Det er veldig bra!! Målet er å gå ned 8 kg, men det er vanskelig! Jeg legger veldig fort på meg, selv med et sunt kosthold og trening. Jeg trener 3-4 ganger i uka, varierer med zumba, styrketrening, yoga og step. Grunnen til fasten i går var (barnslig nok) en slags straffedag for å ha gått opp mye den siste tida. Men det var også for å se om faste er noe for meg. Jeg skal ikke fråtse mat i dag, så det er sagt 😉 Alle blodprøver er normale, så jeg er vel bare en person som lett legger på seg 😒 Kanskje en fastedag i uka kan være svaret for meg?!? Bmi er forresten på 26, fettprosent på 33 😯 HI Anonymous poster hash: 8ad5f...ddd
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #6 Skrevet 22. november 2013 Å faste kan skade kroppen stort! En dag i skuddåret pga sykdom osv skjer jo, men metodisk faste er ikke bra :/ Hjernen trenger fett og væske for å fungere og ikke få problemer, det samme gjelder alle andre organer. Å faste for å gå ned i vekt er som å pisse i buksa midtvinters for å holde varmen.... Kroppen går inn i nødberedskap og vil hamstre fett og salter når du først spiser igjen. Ikke bra for helsa, og vekta vil være jojo. Spis hver dag, men spis magert, grovt, ofte og lite pr måltid, så raser du ned kjempefort! Spis kun grove, rene, matvarer som gir kroppen næring og tarmene noe å jobbe med. Hvis du har fin avføring en gang om dagen er det en god indikator på at du gjør det rett. Urin skal være lys gult, med lite lukt og minst 3 ganger om dagen. Energinivået skal være slik at 6-7 timer søvn holder. Hvis du heller ser på kroppens reaksjon og funksjon enn å styre med dietter, vil du få en sunn kropp som holder lenge! Tenk så deilig å kunne være frisk og rask når du er 60-70 år Mye bedre enn å sulte deg for å gå ned en kilo nå og da!! Anonymous poster hash: f59d1...bba
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #7 Skrevet 22. november 2013 Du skader bare forbrenningen ved å faste, og legger på deg dobbelt så fort. Hva med å heller bevege seg litt og spise lite, ofte og sunt!!??? Anonymous poster hash: 017db...067
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #8 Skrevet 22. november 2013 Enkleste måten å bli kvitt mye vann på er jo nettopp å drikke mye vann mens man faster. Jeg spiser og drikker normalt i løpet av en dag og er ikke på diett. Allikevel varierer min vekt fra kvelden til morgen med alt mellom 0,5 og 1 kg. Anonymous poster hash: 2debf...a62
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #9 Skrevet 22. november 2013 Du skader bare forbrenningen ved å faste, og legger på deg dobbelt så fort. Hva med å heller bevege seg litt og spise lite, ofte og sunt!!??? Anonymous poster hash: 017db...067 Altså, jeg trener 3-4 ganger i uka! Er ikke det nok aktivitet? Jobber og har hus og barn, og det i seg selv bidrar til mye aktivitet.. Jeg er enig i at jeg kunne spist sunnere, selv om jeg spiser sunt, men akkurat treningsbiten/aktivitetsnivået mener jeg er veldig bra! HI Anonymous poster hash: 8ad5f...ddd
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #10 Skrevet 22. november 2013 Du skader bare forbrenningen ved å faste, og legger på deg dobbelt så fort. Hva med å heller bevege seg litt og spise lite, ofte og sunt!!??? Anonymous poster hash: 017db...067 Altså, jeg trener 3-4 ganger i uka! Er ikke det nok aktivitet? Jobber og har hus og barn, og det i seg selv bidrar til mye aktivitet.. Jeg er enig i at jeg kunne spist sunnere, selv om jeg spiser sunt, men akkurat treningsbiten/aktivitetsnivået mener jeg er veldig bra! HI Anonymous poster hash: 8ad5f...ddd Det er bra=) Anonymous poster hash: 017db...067
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #11 Skrevet 22. november 2013 http://fitnessbloggen.no/de-10-storste-mytene-om-faste/ Denne viser til at faste 1 dag hverken er skadelig for musklene eller forbrenning! Det finnes også masse forskning på at 1-2 dagers fasting innimellom kan være gunstig for helsa 😊 HI Anonymous poster hash: 8ad5f...ddd
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #12 Skrevet 22. november 2013 Les deg opp selv, HI. Og da fra sikre kilder. Ikke fra en anonym over, som ikke skriver noe som helst om hvor hun har det fra. Om det er egen mening. Eller om det er forskning. Anonymous poster hash: 9df11...47d
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #13 Skrevet 22. november 2013 De som har forsket på 5:2 dietten skal ha funnet mange helsegunstige effekter Jeg husker dessverre ikke hvor jeg leste det. Men jeg tror mer på en lege, enn en anonym på dib. Anonymous poster hash: 9df11...47d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå